Powered by Blogger.

Sejak Berkahwin, Saya Tak Pernah Guna Duit Dia Satu Sen Pun – Rita Rudaini

Sejak Berkahwin, Saya Tak Pernah Guna Duit Dia Satu Sen Pun – Rita Rudaini


Sejak Berkahwin, Saya Tak Pernah Guna Duit Dia Satu Sen Pun – Rita Rudaini

Posted: 26 Aug 2014 01:00 AM PDT

Menarik juga Abang Nara membaca luahan hati Rita Rudaini mengenai tuntutan muta’ah RM300,000 yang difailkan terhadap bekas suaminya, Aidil Zafuan. Ada kelogikan dan kewajaran daripada kata-kata yang diluahkan oleh pelakon jelita ini. Tambah menarik, Rita turut membongkar yang dirinya tidak pernah menggunakan duit milik Aidil walau satu sen sejak mereka berkahwin dulu. Hmmmmm.

rita dan adidil

Malah Rita juga turut mempersoalkan mengenai perbelanjaan perkahwinan kedua Aidil dengan Zarema yang pastinya menelan belanja besar. Jika itu boleh dilakukan, apalah sangat tuntuan muta’ah ini. Kata Rita:-

Saya bukan nak duit dia (bekas suami) pun. Sejak berkahwin lagi saya tak pernah ambil duit dia satu sen pun. Malah saya guna duit hasil berlakon untuk belanja sendiri. Dia pun saya belanja dan manjakan dulu.

Tuntutan mutaah ini nak sedarkan pada dia yang jangan ingat boleh layan saya dan anak macam sampah apabila sudah senang dan tak mahu kami lagi. Maruah saya dan anak bukan di bawah tapak kaki dia.

Kalau masa kahwin lain dia boleh habiskan beratus ribu ringgit, kenapa dia tak boleh bayar tuntutan untuk saya sekeluarga. Di dunia ini dia boleh menafikan serta berbohong… tapi di akhirat nanti nak lari mana gamaknya.

rita

Abang Nara enggan menyebelahi mana-mana pihak. Abang Nara yakin pihak mahkamah akan membuat keputusan yang adil. Sama-samalah kita nantikan hari perbicaraan kelak. Semoga pihak yang benar mendapat kemenangan yang diinginkan. Selamat berjaya Abang Nara ucapkan kepada Rita dan Aidil.

Baca Yang Ini Pulak:-

Saya Masih Isteri Bade – Erma Fatima

Posted: 26 Aug 2014 12:15 AM PDT

Status Erma Fatima sebagai isteri pertama kepada Bade terus menjadi tanda tanya orang ramai. Mana tidaknya, pelbagai desas-desus dan khabar angin bertebaran sejak kebelakangan ini. Ada yang menyatakan Erma akan memfailkan penceraian tidak lama lagi. Ada yang kononnya Erma dan Bade dah tidak tinggal sebumbung dan hanya menanti saat untuk berpisah. Macam-macam versi yang ada sampai mengelirukan orang ramai.

erma fatima bade

Untuk menghilangkan kekeliruan ini, Erma Fatima sendiri telah tampil menerusi Berita Harian untuk menjelaskan status perkahwinannya dengan Bade. Alhamdulillah mereka berdua masih suami isteri. Kata Erma:-

Saya masih isteri kepadanya. Kehidupan saya seperti biasa. Seperti saya tekankan sebelum ini, kehidupan Bade dan wanita itu tak ada kena mengena dengan saya. Jadi tiada isu yang perlu dibangkitkan lagi.

Saat ini hanya Tuhan saja yang menentukan segala-galanya. Saya akan cuba bertahan selagi terdaya. Tapi andai Tuhan sudah tentukan kami tidak bersama, bermakna Bade bukan untuk saya.

erma bade

Semoga Erma diberi kekuatan untuk terus bergelar isteri kepada Bade. Rasa rugi pula jika bercerai lebih-lebih lagi apabila Erma sendiri telah memberi kebenaran kepada Bade untuk berkahwin lagi. Semoga ada hikmah atas segala ini. Yang pasti, besar pahala Erma kerana mengizinkan suaminya memadukan dirinya. Semoga ganjaran syurga menanti Erma di sana kelak. Amin.

Baca Yang Ini Pulak:-

(TAHNIAH)Noryn Aziz Selamat Lahirkan Bayi Lelaki

Posted: 25 Aug 2014 11:17 PM PDT

Alhamdulillah. Akhirnya penantian Noryn Aziz untuk bergelar ibu sejak berkahwin dengan Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad pada Januari 2010 berakhir jua. Semalam Noryn telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki di Prince Court Medical Centre kira-kira jam 4.25 petang. Bayi comel ini telah dilahirkan dengan berat 3.13 kilogram. Tahniah Noryn dan Datuk Raja Kamarul.

anak noryn aziz

Buat anda yang tak sabar mahu menatap wajah si comel anak Noryn Aziz, diharap bersabar kerana ia mungkin akan dikongsikan selepas 7 hari. Kata Noryn Aziz menerusi Berita Harian:-

Masya-Allah, pengalaman bergelar ibu cukup indah dan mengujakan. Sangat manis untuk dikenang dan nikmat yang Tuhan berikan ini cukup bermakna. Gambar anak mungkin akan dikongsi selepas tujuh hari atau selepas pantang.

Nama anak pun setakat ini belum diputuskan lagi. Kami ada bertanya ustaz dalam mempertimbangkan nama yang dapat memberi maksud yang baik. Apa saya boleh cakap nama anak kami agak panjang juga.

noryn

Selamat menjaga anak Abang Nara ucapkan kepada Noryn dan suami. Ia pasti akan menjadi pengalaman yang sangat manis dalam hidup anda. Apa pun, jaga kesihatan diri anda dan anak elok-elok. Semoga si comel akan membesar sebagai anak yang soleh. Tahniah sekali lagi.

Baca Yang Ini Pulak:-

Please Pray For Us – Kamal Adli

Posted: 25 Aug 2014 11:09 PM PDT

Nampak gayanya bukan para peminat sahaja terkejut dengan pengumuman berakhirnya hubungan cinta dengan Kamal Adli yang telah dilakukan oleh Intan Ladyana semalam. Empunya badan, Kamal Adli juga nampaknya terkejut dan masih berharap agar hubungan yang dibina bertahun-tahun itu tidak berakhir begitu sahaja. Menerusi akaun Twitternya, Kamal Adli telah memohon para peminat agar mendoakan dirinya dan Intan Ladyana.

kamal intan

Mungkinkah Intan Ladyana memaklumkan kepada media mengenai tamatnya perhubungan mereka tanpa memberitahu Kamal Adli terlebih dahulu? Itu mungkin juga boleh terjadi. Apa pun, Kamal Adli memohon agar diberikan masa dan ruang untuk mereka berdua agar keadaan menjadi sejuk terlebih dahulu. Kata Kamal Adli:-

Saya tak mahu komen panjang. Biarkan keadaan sejuk dahulu.Dan berikan saya dan Intan ruang dan masa sebelum saya mengeluarkan sebarang kenyataan. Harap anda faham

kamal intan

Inilah masanya untuk Kamal Adli memujuk Intan Ladyana dan cuba untuk memenangi hati bekas kekasihnya itu. Rasa rugi pula bercinta bertahun-tahun tetapi tewas begitu sahaja di pertengahan jalan. Pasti ada jalan pengakhiran yang lebih membahagiakan yang boleh dicapai oleh Intan dan Kamal. Saranan Abang Nara, pergi terus ‘propose’ je. Buat ‘candle light dinner’ dan letakkan cincin dalam kek. Pasti Intan akan cair dan menerima anda kembali. Tak gitu?

P.S: Info tambahan mengenai Proton Iriz

Baca Yang Ini Pulak:-

Saya Tuntuk Hak Sebagai Wanita Teraniaya, Bukan Gila Duit – Rita Rudaini

Posted: 25 Aug 2014 10:55 PM PDT

Tuntutan muta’ah sebanyak RM300,000 yang difailkan oleh Rita Rudaini terhadap bekas suaminya, Aidil Zafuan semalam memang mengejutkan orang ramai. Ada yang memandang serong terhadap Rita dan menganggap pelakon ini ‘gila duit’ dan mahu memerah bekas suaminya habis-habisan. Namun ada juga yang menyokong tindakan Rita dan menganggap tindakan tersebut adalah wajar kerana ia membela hak kaum wanita.

rita rudaini

Tampil menerusi Harian Metro hari ini, Rita Rudaini memberi justifikasi atas tuntutan muta’ahnya itu. Kata Rita:-

Saya bukan nak ambil duit orang, tapi menuntut hak sebagai wanita teraniaya. Bayangkan saja aib dan reputasi saya yang teralar disebabkan masalah rumah tangga. Kalau diikutkan, jumlah yang saya tuntut itu tak setimpak pun dengan penderitaan yang saya dan anak-anak alami.

Cukuplah saya katakan tuntutan muta’ah itu bertujuan sebagai pembelaan hak sebagai wanita atas tindakan bekas suami saya. Saya dengar banyak kali orang bercakap dan tuduh saya gila duit. Kalau saya gila duit, saya takkan berkahwin dengan pemain bola sepak.

Lebih baik saya berkahwin dengan Tan Sri atau VIP saja tapi saya bukan begitu. Saya tuntut duit itu sebagai pembelaan hak saya dan anak-anak. Jangan ingat wanita seperti saya sampah. Bila tak nak dibuang begitu saja. Saya harap tuntutan hak ini akan menjadi panduan dan membuka mata wanita yang senasib saya di luar sana.

rita

Semangat Abang Nara membaca kata-kata Rita Rudaini. Sememangnya ramai wanita di luar sana yang mengalami nasib serupa dengan Rita namun takut untuk membela diri mereka. Semoga ini akan menjadi pembakar semangat. Semoga Rita beroleh kemenangan yang dikehendaki. Sama-samalah kita nantikan.

Baca Yang Ini Pulak:-

(TAHNIAH)Eina Azman Kahwini Datuk Gmix Ahad Ini

Posted: 25 Aug 2014 06:09 PM PDT

Jutaan tahniah diucapkan kepada Eina Azman, 19 tahun yang bakal mengakhiri zaman gadisnya pada hari Ahad ini. Eina Azman akan mendirikan rumah tangga dengan Datuk Paduka Kaiser Gurmeet Harden atau lebih mesra dengan nama Datuk Gmix, 35 tahun. Mereka berdua bakal disatukan di dalam majlis pernikahan yang akan berlangsung di Hotel Grand Hyatt Kuala Lumpur pada malam 31 Ogos. eina azman kahwin gmix Eina Azman berharap perkahwinannya dengan lelaki berketurunan Sikh ini akan melenyapkan segala fitnah yang melanda dirinya sebelum ini. Kata Eina menerusi Berita Harian:-

Eina berharap dengan berkahwin ini segala kontroversi yang pernah terpalit dalam kerjaya seni akan hilang. Eina nak bersih daripada segala kontroversi. Tapi itu tak bererti Eina akan berhenti berlakon. Bahkan bakal suami pun tak menghalang. Sekurang-kurang apabila sudah berumah tangga, ada orang yang boleh jaga Eina. Selepas kahwin pun Eina kena tahu batas. Harap perkahwinan ini akan melenyapkan segala fitnah

eina azmanTahniah sekali lagi buat Eina Azman dan Datuk Gmix. Semoga majlis pernikahan anda akan berjalan lancar Ahad nanti. Cantik tarikh yang dipilih. Senang nak ingat nanti. Semoga perkahwinan anda akan berkekalan sehingga ke syurga. Insya Allah. Sama-samalah kita doakan. abayaP.S: Pergh~~ Memang confirm isteri tercinta akan kelihatan lebih menawan apabila mengenakan jubah abaya daripada FamilyNara.com ini. Anda pun akan lebih jatuh cinta terhadap si isteri. Sekali sekala belanja isteri apa salahnya kan? Kita juga yang menatap wajah mereka setiap hari. Dapatkan jubah abaya ini dan banyak lagi di www.familynara.com.

Baca Yang Ini Pulak:-

Intan Ladyana & Kamal Adli Sudah Putus Cinta Sejak Ramadhan

Posted: 25 Aug 2014 05:08 PM PDT

Abang Nara dah cakap dah. Kalau bercinta, jangan lama-lama. Kalau boleh nikah cepat-cepat. Bercinta lama-lama ini banyak dugaannya. Agaknya inilah yang terjadi kepada Kamal Adli dan Intan Ladyana. Punyalah lama bercinta, sampai bertahun-tahun, akhirnya terputus jua di tengah jalan. Mereka berdua bukan lagi pasangan kekasih sejak Ramadhan yang lalu.

kamal adli intan ladyana

Sebelum ini memang sudah ada desas-desus hubungan mereka berdua bermasalah apabila Intan Ladyana berkongsi beberapa gambar di Instagram yang membayangkan perasaan sedihnya. Namun desas-desus itu telah dinafikan oleh Kamal Adli. Apa pun, Intan Ladyana memaklumkan menerusi RotiKaya yang mereka berdua kini sudah tiada apa-apa hubungan. Kata Intan Ladyana:-

Kami sudah tidak ada apa-apa lagi. Hubungan ini berakhir sejak akhir Ramadan lagi. Tak ada jodoh antara kami berdua. Kenapa kami buat keputusan ini saya tidak boleh beritahu,

kamal adli

Sebelum ini, kontroversi turut menghimpit Intan Ladyana apabila gambar dirinya dikucup oleh Shah Iskandar telah bertebaran di Internet. Adakah ia salah satu punca perpisahan? Hanya Intan Ladyana dan Kamal Adli sahaja yang tahu. Apa pun kalau bercinta lagi selepas ini, kahwinlah cepat-cepat. Jangan memadu kasih lama sangat. Takut pisang berbuah dua kali. Tak gitu?

Baca Yang Ini Pulak:-

0 comments:

Post a Comment

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar terputus hubungan zamani