Masukkan Email Anda : Berita Terbaru

Powered by Blogger.

Fara Fauzana Turut Sama Akan Berhenti Daripada Mengacara Nona?

Selepas Neelofa mengumumkan bakal mengundurkan diri daripada rancangan Nona, ramai yang tertanya-tanya tentang rakan sepengacaranya iaitu Fara Fauzana. Setakat ke hari ini, tiada pengumuman rasmi daripad Fafau mengenai perancangannya bersama Nona. Namun menerusi Kosmo Ahad, Fafau dikatakan telah membuat pengumuman akan meninggalkan Nona di satu program motivasi di Universiti Kebangsaan Malaysia.



Pengumuman tersebut telah dilakukan oleh Fafau selepas perkongsian kisah hijrahnya. Fafau telah memaklumkan kepada para hadirin yang hari itu adalah hari terakhir dirinya menjadi pengacara program Nona. Agak terkejut juga Abang Nara membaca berita ini. Sekiranya benar, tertanya-tanya juga siapa yang bakal menggantikan Fafau. Nampak gayanya tahun depan Nona akan ke udara dengan pengacara serba baru. Sama-samalah kita nantikan kelibat mereka.

Fizo Omar Kecewa Ramai Manusia Busuk Hati

Busuk hati, dengki, cemburu, keyboard warriors dan suka menghentam orang semacam sudah menjadi norma masyarakat Malaysia. Pelik juga apabila usaha murni orang ramai membantu mangsa banjir pun dijadikan isu, dikritik serta dihentam habis-habisan. Sepatutnya selaku rakyat Malaysia yang prihatin, kita harus memuji usaha dan pengorbanan mereka yang sanggup meninggalkan anak bini seperti yang dilakukan oleh Fizo Omar semata-mata untuk meringankan beban mangsa banjir.



Semata-mata hanya kerana berkongsi gambar dan video dirinya sedang ber’selfie’ di atas kenderaan, Fizo Omar telah menerima pelbagai kecaman daripada banyak pihak. Ada yang menyatakan Fizo tak pergi menolong sebaliknya sibuk bergambar sahaja. Ada yang siap cakap Fizo tak ikhlas dan nak tunjuk baik je. Kalau Abang Nara jadi Fizo, memang pedih dan sakit hati membaca tohmahan tak masuk akal itu. Luahan hati Fizo Omar ini harus dijadikan iktibar untuk mereka yang suka mengutuk.



Secara jujur, Abang Nara pun tak mampu nak berkorban seperti yang dilakukan oleh Fizo Omar dan ramai lagi rakyat Malaysia iaitu dengan turun padang di tempat bencana banjir. Apa yang mampu Abang Nara lakukan hanyalah sumbangan daripada segi keperluan asas dan kewangan. Tapi tak adalah Abang Nara nak condemn mereka yang pergi membantu. Sebaliknya Abang Nara terharu dengan pengorbanan mereka. Jadi kalau kita yang tak sampai tahap nak berkorban tinggalkan anak bini, tak perlulah nak cakap lebih-lebih. Cuma hormati, respek dan doakan agar keselamatan sukarelawan ini terjamin dan usaha membantu dapat dijalankan dengan lancar. Tak gitu?

Saya Tidak Pernah Terbabit Dengan Mana-Mana Video Lucah – Nur Fazura

Wow. Abang Nara sungguh terkejut mendengar berita ini. Mana tidaknya, kini ada video berdurasi seminit memaparkan aksi seorang wanita yang bermirip wajah Fazura dengan aksi lucah sedang tersebar menerusi emel. Namun anda semua terutama peminat Fazura tidak perlu risau. Pelakon jelita ini telah pun tampil membuat penafian dan memaklumkan tidak pernah terlibat dengan mana-mana video lucah.


 Ini bermakna wanita di dalam video tersebut bukanlah Nur Fazura sebaliknya hanya orang lain yang mempunyai wajah seakan-akan dirinya. Fazura juga telah membuat laporan polis dan SKMM untuk memastikan penyebaran video itu tidak berlaku dan namanya tidak lagi dikaitkan dengan video tersebut. Kata Fazura:-


Saya tidak pernah terbabit dengan mana-mana video lucah. Saya juga mendapatkan nasihat undang-undang dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap penyebar video berkenaan.



Beberapa tahun yang lalu juga Fazura pernah menjadi mangsa fitnah apabila video lucah dengan wajah wanita yang mirip dengannya telah disebarkan oleh pihak tidak bertanggungjawab. Apa pun dengan penafian ini, diharap nama Fazura tidak lagi dikaitkan dengan video tersebut. Kesian Fazura di penghujung tahun 2014 ini banyak pula kontroversi yang melanda dirinya. Semoga tahun 2015 yang mendatang akan membawa sinar yang lebih terang. Sumber Harian Metro.

Kontrak Sherry Alhadad & Zulin Aziz Sebagai Pengacara Melodi Tidak Akan Disambung

Selama 6 bulan menjadi pengacara Melodi, akhirnya kelibat Sherry Alhadad dan Zulin Aziz di dalam program ini tidak akan lagi kelihatan bermula Januari 2015. Kontrak mereka telah pun tamat bulan ini dan tidak akan disambung. Walaupun keputusan ini diambil bukan kerana rating atau masalah displin, pastinya sedikit sebanyak kritikan yang diterima terutamanya di laman sosial daripada penonton Melodi turut sama mempengaruhi pihak pengurusan program ini.



Untuk tahun 2015, hanya Awal Ashaari sahaja yang dikekalkan sebagai pengacara Melodi. Namun masih tiada sebarang keputusan mengenai pengacara baru yang akan digandingkan dengannya. Kata Michelle Wee, penerbit Melodi:-

Pihak pengurusan hanya mengekalkan Awal Ashaari sebagai pengacara utama dalam rancangan tersebut, ini kerana kami masih peringkat perbincangan untuk memberi pengisian baru buat Melodi tahun 2015.
Kedua-dua mereka sudah tamat kontrak pada Disember 2014 iaitu selama enam bulan sahaja dan ia tiada kena mengena dengan rating atau masalah disiplin sepanjang mereka bersama Melodi.
Sepanjang mereka mengendalikan Melodi rating sama seperti sebelum ini iaitu ada naik dan turun. Tentang penonton suka dan tidak itu adalah perkara biasa bagi semua pengacara Melodi, ada yang suka ada yang tidak.
Sekarang masih diperingkat perbincangan lagi dan yang pasti kita akan buat banyak perubahan dalam Melodi. Ia termasuk mengenai pengacara.
Namun, buat masa ini Awal akan bergandingan dengan tetamu jemputan daripada kalangan artis yang dipilih sebelum sebarang keputusan dibuat



Agak-agaknya siapakah yang sesuai untuk digandingkan dengan Awal Ashaari? Pada pandangan Abang Nara, mungkin kena ambil pengacara yang gila-gila sikit. Awal jenis yang serius jadi kalau ambil yang kelakar macam Zizan dulu pun okay jugak. Atau kalau nak kelainan, boleh cuba pengacara perempuan. Nabila Huda pun nampak okay juga ketika mengacara Anugerah Skrin 2014. Apa pendapat anda? Ada cadangan yang menarik? Sila kongsikan di ruangan komen.

Tujuh Mayat Pertama Pesawat AirAsia Ditemui




TVOne Indonesia melaporkan telah menemui Tujuh Mayat Pertama Pesawat AirAsia Ditemui yang terapung dan tiga diantaranya telah diambil daripada lautan. Tentera Udara Indonesia pula melaporkan menemui 10 objek besar dan banyak objek kecil berwarna putih dalam lingkungan 10 km dari lokasi asal pesawat dilaporkan hilang. Tujuh Mayat Pertama Pesawat AirAsia Ditemui

Pesawat AirAsia QZ8501 dilaporkan hilang di ruang udara dua hari lepas yang membawa 155 penumpang dan Tujuh Mayat Pertama Pesawat AirAsia Ditemui

Pesawat terhempas di perairan belitung

Sebuah pesawat dilaporkan terhempas di perairan Belitung Timur (Beltim), Indonesia tetapi tidak dapat dipastikan sama ada ia adalah penerbangan AirAsia Indonesia QZ 8501, menurut laporan Kompas.com.
"Tadi Pak Danlanud menelefon Bapak (Basuri), memberi maklumat ada pesawat Airbus jatuh di sekitar perairan Beltim," kata Yuhinu, Ajudan Bupati Beltim, ketika menghubungi bangkapos.com.
Sementara itu, Ketua Polis Marin Beltim, AKP Yanto berkata, maklumat itu masih disiasat.
"Kita masih berhubung dengan direktorat dan mengumpulkan maklumat daripada nelayan mahupun kapal yang melintas perairan Beltim," kata AKP Yanto ketika dihubungi bangkapos.com.
Sumber : berita harian

Penerbangan Airasia Surabaya Singapura terputus Hubungan

Penerbangan AirAsia dari bandar Indonesia Surabaya ke Singapura terputus hubungan dengan kawalan trafik udara pada hari Ahad, media Indonesia berkata, memetik seorang pegawai Kementerian Pengangkutan.

Pegawai Kementerian Pengangkutan Hadi Mustofa berkata bilangan pesawat, penerbangan QZ 8501, terputus hubungan dengan Jakarta trafik udara menara kawalan di 06:17 waktu tempatan. (2317 GMT).

Airbus 320-200 mempunyai 155 penumpang dan anak kapal, berkata satu lagi rasmi Pengangkutan Indonesia.

Mustofa berkata pesawat itu telah meminta untuk laluan luar biasa sebelum ia terputus hubungan.

Penerbangan itu telah disebabkan di Singapura pada jam 8:30 pagi waktu Singapura (0030 GMT).

Fazura Nak Isytihar Perang dgn Sara Ali

Semua ini bermula apabila Fazura menerusi rancangan ‘Facing Up To Fazura’ mencerita mengenai kerenggangan hubungan mereka berdua.


Membaca kenyataan Sara Ali menyebabkan Abang Nara tertanya-tanya apakah punca kerenggangan hubungan mereka. Sampai begini sekali impaknya. Kata Sara Ali:-


Dia (Fazura) macam nak isytihar perang dengan saya dan pada masa yang sama nak nampak baik. Bagi saya apa yang dia cuba bangkitkan semula ini hal remeh. Apa-apa soalan berkaitan saya patut diajukan kepadanya. Itu lebih afdal.

Bagi saya kalau orang tanya hubungan kami okey atau tidak, jawapan saya tidak okey. Dan saya tak berhasrat nak okey balik dengannya. Saya tak pernah menyesal dengan apa yang dibuat atau dipilih. Begitu juga perkenalan dengannya yang pernah terjadi.

Bagi saya semua itu pengalaman yang mematangkan hidup. Ia bukan penyesalan. Saya lebih suka melihatnya sebagai sudut memori indah atau sebaliknya. Selama ini pun saya hanya berdiam diri dan tak mahu memperbesarkan perkara ini.

Dia yang besarkan isu ini dan apa saja terjadi antaranya dengan saluran berkenaan, tu masalah mereka. Memang asalnya saya setuju untuk berjumpa dengan dia tapi selepas dapat tahu ada perkara yang saya tak suka… maka saya ubah fikiran.

Bagi saya hanya kerana program ini, saya simpulkan publisiti baik atau buruk, saya terima. Saya tak rugi apa-apa. Tak fasal satu Malaysia kenal saya yang tak popular ini. Saya tak rasa malu pun, dia yang patut sedar. Lepas ini saya nak tutup isu ini dan tak perlu dipanjangkan.



Biarlah apa yang terjadi hanya diketahui oleh mereka berdua. Semoga pergaduhan ini tidak menjadi semakin besar sehingga membuatkan segala pekung di dada mereka yang terlibat terbongkar. Sumber Berita Harian.

banjir di Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perak berjumlah 103,649

Bilangan orang yang dipindahkan di empat negeri yang dilanda banjir di Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perak berjumlah 103,649 pagi ini, dengan Pahang melihat peningkatan mendadak dalam jumlah mangsa dan Kelantan, sedikit penurunan.

PAHANG menyaksikan peningkatan mendadak jumlah mangsa, untuk 35.736 pagi ini dari 28.578 malam terakhir.

Jumlah mangsa banjir di negeri ini melibatkan 9094 keluarga di lapan daerah, kata seorang jurucakap Polis Pahang bilik gerakan banjir.

[GALERI FOTO]: banjir melanda PANTAI TIMUR

Daerah Kuantan mempunyai bilangan tertinggi mangsa banjir - 19924 daripada 5,343 keluarga, semua ditempatkan di 44 pusat pemindahan.

Daerah Jerantut mempunyai 4,723 mangsa banjir; Lipis, 2763; Maran, 2711; Temerloh, 2661; Pekan, 2266; Rompin, 411 dan Bera, 277.

Di KELANTAN, jumlah mangsa banjir menurun sedikit kepada 32.139 dari 34.955 malam tadi selepas keadaan menyaksikan peningkatan dalam enam daerah.

Jumlah mangsa di daerah Kota Baharu menurun kepada 1,198 daripada 3,231; Tanah Merah, untuk 3546 daripada 3840; Pasir Mas, untuk 6379 daripada 7237; Gua Musang, kepada 5,150 daripada 7,385; Tumpat, untuk 5005 daripada 5803; dan Pasir Puteh, untuk 192 daripada 193.

Walau bagaimanapun, keadaan di tiga daerah lain bertambah buruk. Kuala Krai menyaksikan peningkatan dalam jumlah mangsa banjir, kepada 5,200 pagi ini dari 4864 malam tadi; Machang, kepada 4,039 daripada 1,133 dan Jeli, kepada 1,430 daripada 1,269.

Di TERENGGANU, terdapat peningkatan dalam jumlah mangsa banjir, kepada 30147 daripada 29082.

Terengganu Majlis Keselamatan Negara portal (MSN) melaporkan bahawa daerah Kemaman yang merupakan yang paling teruk terjejas, dengan 20.679 dipindahkan ke 46 pusat pemindahan.

Daerah Dungun mempunyai 7314 orang mangsa; Kuala Terengganu, 1551; Besut, 317 dan Hulu Terengganu, 286.

Air banjir di daerah Marang dan Setiu yang telah surut.

Di PERAK, jumlah mangsa banjir di Kuala Kangsar, Hulu Perak Perak Tengah dan daerah meningkat kepada 5530 dari 5512 malam tadi.

Anak Beego & Linda terkini berusia 8 bulan (8 Gambar)



Koleksi gambar Beego dan isteri, Linda bersama anaknya yang kini berusia 8 bulan.























GAMBAR - AKSI KEMBAR SEPASANG NURUL SYUHADA


Gambar-gambar terbaru anak kembar sepasang Nurul Syuhada Nurul Ain dan suaminya Raja Amir Shah Raja Azwa yang bernama Raja Abdul Mateen (lelaki) dan Raja Nour Emaan (perempuan).



Zed Zaidi jawab isu tohmahan Adlin Aman Ramli



Isu pergaduhan di Twitter antara Adlin Aman Ramli & Zed Zaidi berkenaan persatuan Seniman agak hangat diperkatakan. Melalui tweet yang dilemparkan Adlin, Zed dihentam teruk gara-gara membuat laporan polis terhadap Vanidah Imran.

Zed telah tampil bagi mempertahankan dirinya dan telah membuat press conference. Dia berkata

Kalau dakwaan dia kononnya saya tidak boleh mengendalikan persatuan dengan baik, kenapa ahli mengundi dan memberi kepercayaan kepada saya sebagai presiden persatuan. Sebelum ini saya pernah memimpin SENIMAN selama satu setengah tahun. Sebanyak 500 program yang saya jalankan untuk menaikan nama Seniman. Kalau setakat 20 tahun jadi ahli SENIMAN tetapi tidak pernah datang mesyuarat ahli dan hanya bila mahu bertanding saja baru datang, tidak perlulah bercakap apa-apa.

MIZZ NINA & YUNA KERJAKAN UMRAH BERSAMA


Gambar menarik penyanyi Mizz Nina dan suaminya, Noh Salleh serta Yuna (Yunalis Zarai) yang baru-baru ini mengerjakan Umrah bersama-sama di tanah suci Mekah.

CUBA NASIB - BEKAS SUAMI ABBY ABADI TERJUN BIDANG LAKONAN


Bekas suami oh Bekas Suami.. bekas suami kepada Abby Abadi iaitu Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 26, yang kini mencuba dalam bidang lakonan. Bolehkan? Masih muda lagi. Nah bolehlah cuba benda yang baru kan.
 
Perkahwinan dengan bekas anggota elite itu, Abby Abadi, memberikannya sedikit sebanyak peluang dan diberi peluang untuk menjadi terkenal dalam bidang perlakonan. Beliau difahamkan sudah memcuba beberapa uji bakat dalam bidang lakonan..

"Saya ingin cuba nasib dalam bidang lakonan dan tidak kisah watak apa yang ingin diberikan asalkan ia memberi pengalaman dan laluan kepada saya berada dalam bidang ini.
Klik gambar untuk size besar

Izzue Islam Enggan berpegang tangan Dengan Pelakon Wanita

Mungkin tidak banyak pelakon lelaki yang seperti Izzue Islam. Beliau telah meletakkan syarat untuk tidak bersentuhan dengan mana-mana pelakon wanita dalam drama atau filem lakonannya. Wah, kalau begini pengaruh yang baik untuk semua peminat beliau terutama remaja yang baru meningkat remaja. Kan bagus begitu.. Patut dicontohi oleh mana pelakon bahkan kita insan biasa ini. Ini adalah satu keputusan yang amat bagus dan pastinya akan memberi impak positif kepada drama-drama tanah air kan.. Syarat ini diletakkan oleh Izzue bukan sahaja untuk menjaga statusnya sebagai seorang suami tetapi untuk turut sama menghormati pelakon-pelakon wanita yang lain.


Untuk makluman, drama terbaru lakonan Izzue Islam iaitu Suami Sebelah Rumah yang menggandingkan dirinya dengan Ayda Jebat tidak mempunyai sebarang adegan bersentuhan sesama mereka.

Kata Izzue Islam:-Ya, saya ada meletakkan syarat agar tidak ada adegan bersentuhan antara saya dengan pelakon wanita dalam beberapa drama yang saya lakonkan kebelakangan ini. Saya rasa ia adalah untuk menjaga status saya sebagai lelaki sudah berkahwin dan untuk menjaga maruah pelakon wanita itu juga.



Sumber Mstar Online.

Becuti dengan kekasih baru - Hetty Sarlene



Artis cantik Hetty Sarlene telah berkongsi gambarnya bersama kekasih baru. Boleh lihat iya, gambar-gambar itu diambil ketika mereka bercuti bersama - sama.



















Sari Yanti Sah Bercerai


Peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan yang mewakili suami Sari Yanti memberitahu bahawa tebus talak telah dibayar oleh Sari Yanti kepada suaminya. Untuk pengetahuan, perbicaraan kes akan disambung 9 Febuari tahun depan. Ini berlaku jika tiada penyelesaian antara pasangan itu.

Akhbar Utusan hari ini memaklumkan bahawa Sari Yanti dan suaminya Mohd Edy Casmadi Che Hussain telah bercerai secara tebus talak di Mahkamah Syariah Seremban.

Syura sudah bercerai


Syura sudah bercerai dengan suaminya  Mohd Fadhly Md Yassin. Beliau yang pernah dikaitkan dengan kes keberantakan rumahtangganya yang mengatakan beliau sudah bercerai pada awal bulan September. Beliau pada ketika itu telah menafikan menyatakan masih mempunyai suami..
Semalam, Suaminya, Mohd Fadhly Md Yassin yang berada di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur mengesahkan bahawa mereka berdua telah bercerai sejak September lalu.

Tujuan dia hadir ke mahkamah adalah untuk membuat permohonan pengesahan lafaz rujuk secara lisan pada 10 November lepas.

Ekoran ketidakhadiran syura di mahkamah, kes itu terpaksa ditangguhkan sehingga 20 Januari 2015.

Puteri Balqis telah dilamar oleh Walt Disney

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia nampak di kaki. Puteri Balqis telah dilamar oleh Walt Disney dan penerbit Amerika serta Australia.

Sebelum ini, beliau berjaya membawa pulang trofi Pelakon Wanita Terbaik Anugerah Skrin dan dinobatkan sebagai Pelakon Wanita Terbaik Asia di Asian Television Awards 2014 (ATA 2014), di Singapura.

"Selain saluran Disney, kami juga disapa oleh beberapa penerbit filem dari Amerika Syarikat dan Australia dan meminta kami menghubungi mereka semula untuk perbincangan lanjut," kata ayanya yang turut gembira dengan perkembangan baik.



McDonald's halang pembeli obesiti bermula awal tahun 2015

Kepada peminat makanan. McDonald's halang pembeli obesiti bermula awal tahun 2015.

Menurut laman NYMeta, pihak McDonald's akan menghalang pelanggan wanita yang mempunyai berat 77 kilogram ke artas. Bagi pelanggan lelaki pula yang mempunyai berat 111 kilogram.

Halangan ini dikuatkuasa kerana pengingkatan masalah berat badan - obesiti di kalangan rakyat US pada setiap tahun menurut kajian selama dua dekad oleh pihak berwajib.



Menurut kajian daripada pihak yang berwajib, masalah obesiti ini adalah semakin membimbangkan kerana hampir satu pertiga daripada penduduk US mengalami masalah ini.
Cara McDonad's menyemak berat badanKedai atau premis McDonad's  akan meletakkan penimbang dan bakal pembeli akan diperiksa beratnya sebelum dapat membeli makanan.

Di Malaysia
Kita berharap perkara yang sama dapat dilakukan oleh pihak McDonad's  di Malaysia kerana makan makanan segera memang kurang baik untuk kesihatan. Betul kan..??

Putri Mardiana dengan Kes Khalwat


Kes yang baru - baru mengejutkan dunia gosip artis malaysia telah selesai. 

"Semuanya telah pun selesai kerana semasa kejadian di rumah, tiada apa-apa yang berlaku di antara kami." "Kes berkenaan juga tidak akan dibawa ke Jais atau pun mahkamah," kata Putri Mardiana.
Melalui filem Ngangkung, Putri Mardiana yang pernah popular turut menjelaskan bahawa kes berkenaan tidak akan dibawa ke mahkamah syariah. Tambah beliau, mereka tidak bersalah dan tidak melakukan apa-apa ketika kejadian tersebut.

Fazura di bahu Wak Doyok

Maharaja Lawak menyaksikan fenomena baru kepada Fazura dan Wak Doyok. Perasan ataupun tidak jelingan Wak Doyok terhadap Nur Fazura nampaknya mendatangkan hasil bila gambar terbaru ini melihatkan Fazura melentok manja di bahu Wak Doyok.

"Muka ada senyum..!!! Dah boleh mimpi yang indah-indah @missfazura ini malam. Ini lah yang dikatakan bulan jatuh kebahu. Dia suke orang yang kelako.. untung abang Jamil. 


Apapun, kita doakan agar kedua-duanya bahagia jika berita ini berlanjutkan..



PERTUNANGAN ZUL HUZAIMY & MISZ ERNA

"Alhamdulillah, selesai sempurna semuanya. majlis tunang aku dan dirinya yang tersayang Misz Erna. Terima kasih mak merestui diriku. Joy sayang mak. Terima kasih puteraku Awal Haziq yang sangat gembira bila diriku sudah berpunya.

Buat allahyarham ayahanda Marzuki Yusie, moga ayah tenang dan bahagia di sisi Allah. Al-fatihah," begitulah kata-kata gembira Zul Huzaimy yang selamat bertunang dengan Misz Erna.

Untuk makluman, Zul Huzaimy yang bergelar duda sejak 2010 mempunyai seorang anak lelaki berusia 9 tahun bernama Awal Haziq.

AKSI TERKINI CICO HARAHAP DAN TUNANGNYA FERNIE

Tentu anda semua masih ingat cerita tentang Cico Harahap, 36, atau nama sebenarnya Ezzaq Farrouq Harahap Jamaludin yang sudah bertunang dengan gadis bernama Fernnie Yong yang kami siarkan pada awal Januari lalu.

Terkini, mereka berdua ditemui media ketika menyertai sesi mini bootcamp dan zumba anjuran Tuty D'adza di Leha Fitness, Taman Melati, Kuala Lumpur.

"Kami banyak berkongsi minat yang sama termasuklah dalam bidang kecergasan. Tapi setakat ini belum lagi ada perancangan nak kahwin.


SITI NURHALIZA RAI BIRTHDAY CUCU DI MALDIVES

"Birthday boy Ayden having good time in Maldives," demikian kata Dato' Siti Nurhaliza melalui IGnya.

Untuk info, jika baru-baru ini Siti meraikan kemenangannya di AIM21, terkini penyanyi popular negara itu telah terbang ke sebuah kepulauan yang indah terletak di lautan Hindi iaitu Maldives.

Khabarnya Siti dan suami ke sana adalah untuk meraikan hari ulang tahun kelahiran cucunya iaitu Ayden.

Rindu Awak 200% Ungguli Carta Carian Google 2014 Untuk Kategori Siri TV

Rindu Awak 200% Ungguli Carta Carian Google 2014 Untuk Kategori Siri TV
Felixia Yeap Selebriti Paling Banyak Dicari Di Google Sepanjang Tahun 2014
Putri Mardiana Berbohong, Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri
Shahrol Nafi Bermasam Muka Dengan Ajak
(26 GAMBAR)Sekitar Majlis Perkahwinan Wan Raja & Yaya Maembong Oleh LensaPhora
(50 GAMBAR)Sekitar Majlis Perkahwinan Faralyna & Fikri


Rindu Awak 200% Ungguli Carta Carian Google 2014 Untuk Kategori Siri TV
Nampaknya memang sah siri tv paling hebat untuk tahun 2014 ialah Rindu Awak 200%. Sesungguhnya rakyat Malaysia memang telah demam melihat aksi romantik Zul Ariffin dan Ayda Jebat dalam drama ini. Kehebatan lakonan mereka berdua dalam drama tersebut menyebabkan sehingga ke hari ini orang ramai masih lagi bercakap mengenainya. Malah nama Ayda Jebat daripada tidak dikenali terus menjadi popular. Sementara Zul Ariffin terus menjadi lelaki idaman Malaya.



Abang Nara ada menulis beberapa artikel mengenai Rindu Awak 200% terutamanya tentang Zul Ariffin dan Ayda Jebat. Berikut ialah artikel-artikelnya:-

1. Kaki sado Zul Ariffin jadi bualan ramai
2. Peminat mahu Zul Ariffin dan Ayda Jebat kahwin
3. Gambar kemesraan Zul Ariffin dan Ayda Jebat buat peminat teruja
4. Zul Ariffin akui peluk peminat wanita di Langkawi



Menariknya di tempat kedua untuk kategori siri tv ini ialah drama Ariana Rose. Menariknya episod akhir drama ini ditayangkan pada bulan Februari 2014. Walaupun ada lebih kurang 10 bulan selepas itu, ternyata drama ini mempunyai pengikut yang amat ramai sehingga berjaya menempatkan diri di tempat kedua. Untuk makluman, episod akhir Ariana Rose telah ditonton oleh 4.5 juta orang sekaligus memecahkan rekod yang ada. Drama ini juga telah melonjakkan nama Keith Foo dan Hisyam Hamid.



Berikut ialah senarai penuh siri tv yang paling banyak dicari di Google sepanjang tahun 2014.

1. Rindu Awak 200%
2. Ariana Rose
3. Projek Memikat Suami
4. ?? ?? (Line Walker)
5. Temptation of Wife
6. Aku Isterinya
7. Doctor Stranger
8. Deivamagal
9. Jika Itu Takdirku
10. ?? (Ruse of Engagement)



Tahniah diucapkan kepada kesemua penerbit siri-siri tv tempatan terutamanya yang berbahasa Melayu. Semoga tahun 2015 akan ada drama yang lebih hit lagi.


Felixia Yeap Selebriti Paling Banyak Dicari Di Google Sepanjang Tahun 2014
Setiap tahun, Google selaku enjin carian paling hebat di cakerawala akan mengeluarkan statistik pencarian mereka. Untuk tahun 2014, Abang Nara agak kecewa kerana BeautifulNara tidak termasuk di dalam senarai. Tapi tak apa, tahun depan kalau tak ada juga Abang Nara nak resign terus. Hehehe. Apa pun, untuk tahun 2014, Felixia Yeap merupakan selebriti yang paling banyak dicari di Google sepanjang tahun.



Untuk anda yang tidak mengenali gadis ini, Felixia Yeap telah pun memeluk agama Islam pada bulan Ramadhan tahun ini. Model yang pernah menghiasi beberapa majalah antarabangsa ini telah memilih nama Raisyyah Rania sebagai nama Islamnya. Sebelum memeluk Islam, Felixia Yeap telah pun terlebih dahulu bertudung dan menutup aurat menyebabkan namanya menjadi bualan. Amoi comel la katakan. Hehehe.


Di tempat kedua tak lain tak bukan ialah Hanez Suraya. Nama pelakon ini cukup popular sepanjang tahun 2014 kerana kontroversi dengan suami orang, Romie. Hanez juga telah membangkitkan kemarahan orang ramai apabila meminta Liyana Manan, isteri kepada Romie agar meminta maaf kepadanya. Sesungguhnya tahun 2014 adalah tahun yang kurang baik buat Hanez. Semoga tahun 2015 akan membawa sinar yang lebih cerah kepada pelakon jelita ini.

Berikut ialah 10 tempat teratas selebriti yang paling banyak dicari sepanjang tahun 2014. Wak Doyok pun ada tau. Jangan main-main dengan kepopularitan abang berjambang ini.



Ikuti juga senarai-senarai lain termasuk filem tempatan yang paling banyak dicari di Google 2014. Selamat membaca.


Putri Mardiana Berbohong, Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri
Kalau semalam Putri Mardiana memaklumkan yang kekasihnya, Ejump telah pun menceraikan isterinya di mahkamah semalam. Namun menerusi makluman terbaru yang Abang Nara terima iaitu daripada orang terdekat kepada isteri Ejump sendiri, kes penceraian mereka masih lagi berlangsung dan ia hanya akan dibicarakan pada bulan 2 tahun hadapan. Ini bermakna Ejump masih lagi berstatus seorang suami sekaligus menimbulkan persoalan mengenai perancangan berkahwin pada tahun hadapan seperti yang diwar-warkan oleh Putri Mardiana.



Menariknya isteri kepada Ejump sendiri turut sama memuatnaik status yang menyatakan kes penceraiannya masih lagi berlangsung dan belum selesai seperti yang dikatakan oleh Putri Mardiana.



Kepada Ejump, lepaskanlah sahaja isteri anda secepat mungkin. Tak perlu nak dera mental, fizikal dan emosi seorang isteri dan ibu. Kalau dah tak suka dan dah ada pengganti, tunggu apa lagi? Janganlah diperkotak-katikkan hak seorang wanita. Kesian pulak Abang Nara tengok nasib yang menimpa isteri anda. Semoga cepat-cepat ada jalan penyelesaian. Sumber Astro Gempak.


Shahrol Nafi Bermasam Muka Dengan Ajak
Persembahan kumpulan Shiro yang dianggotai oleh Shahrol dan Ajak sememangnya dinantikan oleh Abang Nara setiap minggu. Iyerlah, masa Maharaja Lawak Mega musim sebelum ini, lawak mereka memang kelakar. Sayangnya untuk tahun 2014 ini, kumpulan Shiro masih kurang menyengat. Lawak biasa-biasa je. Boleh dikatakan kumpulan Zero punya lawak lagi kelakar daripada mereka.



Kalau sebelum ini Shahrol pernah dikatakan berselisih faham dengan Jep Sepahtu, baru-baru ini pelawak tersebut dilihat bermasam muka terhadap pasangannya sendiri, Ajak. Ada dakwaan yang menyatakan mereka berdua pura-pura akrab dan profesional di hadapan orang ramai untuk menyembunyikan konflik yang tercetus. Namun menurut Shahrol, dia tidak berperang dingin dengan Ajak sebaliknya kecewa dengan produksi MLM2014. Kata Shahrol:-


Memang betul selepas persembahan malam itu saya marah, tapi bukan dengan Ajak. Saya geram dengan produksi sebab susunan props ketika kami buat persembahan tidak mengikut rancangan. Muka saya agak masam ketika berbual dengan Ajak mengenai hal itu di belakang pentas. Mungkin kebetulan masa saya mengadu kepada Ajak, ada yang ternampak dan tersalah sangka, jadi tersebarlah cerita begini.



Pastinya para peminat Shiro menarik nafas lega mendengar penjelasan Shahrol ini. Agak rugi kalau Ajak dan Shahrol bergaduh sesama sendiri lebih-lebih lagi ketika MLM2014 sedang berlangsung. Nanti tak dapatlah nak buat yang terbaik. Apa pun, diharapkan Shiro akan meningkatkan mutu persembahan mereka minggu ini. Jangan terlalu selesa dengan nama anda. Peminat sekarang sudah bijak dan tak takut untuk tidak mengundi mereka yang membuat persembahan tak kelakar. Sumber Harian Metro.

(26 GAMBAR)Sekitar Majlis Perkahwinan Wan Raja & Yaya Maembong Oleh LensaPhora
Fuh~~ Ramai juga selebriti tanah air yang telah melangsungkan perkahwinan semenjak dua menjak ini. Alhamdulillah. Wan Raja dan Yaya Maembong juga telah selamat bergelar suami isteri pada hujung minggu lalu. Kedua-duanya nampak sangat cantik berseri-seri di majlis persandingan. Klasik sangat gaya yang ditampilkan. Abang Nara suka!!!



Wan Raja turut dilihat bersilat ketika majlis resepsinya itu. Memang sempoi. Muka pun dah macam pahlawan Melayu. Tengok gambar pun Abang Nara dah boleh rasa kemeriahan majlis yang diadakan. Ketika majlis pernikahan, kedua-duanya telah memakai persalinan pengantin berwarna putih. Memang sama cantik sama padan.



Semoga perkahwinan Wan Raja dan Yaya Maembong berkekalan sehingga ke akhir hayat. Sama-samalah kita doakan. Lagi beberapa gambar sekitar majlis perkahwinan pasangan mempelai ini dengan membaca artikel sepenuhnya. Kredit gambar LensaPhora.






























(50 GAMBAR)Sekitar Majlis Perkahwinan Faralyna & Fikri

Posted: 15 Dec 2014 06:55 PM PST


Sama cantik sama padan. Suka Abang Nara melihat wajah gembira pasangan pengantin baru, Faralyna dan Fikri yang telah pun selamat bergelar suami isteri pada hujung minggu lalu. Majlis pernikahan telah diadakan di atas kapal Cruise Tasik Putrajaya manakala majlis resepsi telah dilangsungkan di sebuah dewan di One City Subang Jaya. Kedua-dua mempelai kelihatan amat cantik berseri-seri.



Semoga perkahwinan Faralyna dan Fikri ini akan berkekalan sehingga ke akhir hayat serta dikurniakan cahaya mata yang ramai untuk menyerikan lagi hidup mereka. Selamat menjalani kehidupan baru dengan orang tersayang sentiasa di sisi menemani.



Lagi beberapa gambar sekitar majlis perkahwinan Faralyna dan Fikri dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar Project2Pi.

P.S: Ford Focus edisi khas pada harga RM132K


















































Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar tentera terputus hubungan zamani