Masukkan Email Anda : Berita Terbaru

Powered by Blogger.

ASK 2013 Lebih Baik Dari Tahun Lalu

ASK 2013 Lebih Baik Dari Tahun Lalu


ASK 2013 Lebih Baik Dari Tahun Lalu

Posted: 29 Nov 2013 06:26 PM PST

Secara keseluruhan, penganjuran ASK 2013 dilihat lebih baik daripada edisi sebelum ini dengan majlis yang ringkas dan menghiburkan.

KIL Filem Terbaik Anugerah Skrin 2013

Posted: 29 Nov 2013 07:50 AM PST

Debaran Anugerah Skrin 2013 (ASK 2013) telah pun berakhir. Seperti yang telah dijangkakan, acara yang berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam ini menyaksikan filem KIL dinobatkan sebagai Filem Terbaik.

KELUARGA ERMA DOMINASI KATEGORI DRAMA ASK 2013

KELUARGA ERMA DOMINASI KATEGORI DRAMA ASK 2013


KELUARGA ERMA DOMINASI KATEGORI DRAMA ASK 2013

Posted: 29 Nov 2013 12:50 PM PST


Seperti dijangka, Drama Mawar Putih Tanda Perpisahan terbitan Suhan Movies & Trading Sdn Bhd muncul sebagai Drama Terbaik Anugerah Skrin 2013 (ASK 2013). Drama tersebut telah dilakonkan oleh Rosyam Nor, Nad Zainal dan Ruminah Sidek. Ia adalah hasil arahan Bade Azmi.

Dengan kemenangan itu, Mawar Putih Tanda Perpisahan yang turut memenangi dua lagi anugerah iaitu Videografi Terbaik dan Lakon TV Terbaik, berjaya menewaskan beberapa drama lain seperti Aku Bukan Malaikat, Di Bawah Langit Mu, Neraka Abah dan Fatihah Untuk Abah.


<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

Kes Rogol Budak Lelaki 11 Tahun & Budak Perempuan 6 Tahun di Alor Gajah

Kes Rogol Budak Lelaki 11 Tahun & Budak Perempuan 6 Tahun di Alor Gajah


Kes Rogol Budak Lelaki 11 Tahun & Budak Perempuan 6 Tahun di Alor Gajah

Posted: 29 Nov 2013 09:55 PM PST

Satu lagi sejarah tercatat di dalam buku rekod Malaysia apabila perogol termuda direkodkan. Ini memberi satu tanda negatif juga peringatan kepada kita semua agar lebih berhati-hati akan apa yang dipelajari[...]

Ibu Kecewa Johan As’ari Pilih Lana Nordin?

Posted: 29 Nov 2013 07:42 AM PST

Disebalik perasaan sedih yang dirasai oleh Shila Amzah diatas keputusan yang dibuat oleh Johan As’ari kerana memilih Lana Nordin sebagai teman hidup, rupanya ibu Johan juga didakwa turut kecewa dengan[...]

Respon Kami Untuk Filem Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang

Posted: 29 Nov 2013 07:10 AM PST

Kami telah ke panggung wayang untuk menonton filem Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang pada hari pertama tayangannya. Expectation kami tidaklah terlalu tinggi pada awalnya untuk menonton filem ini. Kami tak[...]

Gambar Mesra Cristina Suzanne dan Tunangnya, JayJay

Posted: 29 Nov 2013 06:47 AM PST

Cristina Suzanne Stockstill baru sahaja memenangi ANUGERAH Pelakon Wanita Terbaik (Filem) untuk filem KIL pada Anugerah Skrin 2013 yang berlangsung malam tadi. Tahniah diucapkan dan ini adalah email yang kami[...]

“Saya Kahwinkan Dia Kerana Dia Telah Dirogol Bakal Suami” – Bapa Fazira

Posted: 29 Nov 2013 03:47 AM PST

Heboh satu Malaya apabila kisah perkahwinan yang terbina antara seorang remaja berusia 19 tahun dan seorang gadis berusia 12 tahun telahpun musnah dengan talak tiga selepas setahun pernikahan mereka. Ramai[...]

Pasangan 'Sup Lidah'

Pasangan 'Sup Lidah'


Pasangan 'Sup Lidah'

Posted: 29 Nov 2013 10:57 AM PST



Teruk Dihentam Pasangan Kapel Buat "SUP LIDAH" Di Facebook - Pasangan couple berkelakuan ranjang apabila menupload gambar mereka yang sedang asyik bercumbu-cumbuan diantara satu sama lain dihentam teruk oleh kawan-kawan facebooknya.
yang menariknya komen backup dari kawan beliau untuk mempertahankan maruah kawan dye berkenaan gambar diatas adalah
"jgn ingt korang tuh perfect keyhh!!mereka nie daa tunang dah pun lah!!"

sory to say yee adik! nie abg admin nak bagi pendapat pulak, ko tunang je baru dengan die tapi ko tak kahwin lagi okeh?? lagipun ko nk jadi superstar porn ke nak tayang aksi intim ko kat seluruh dunia yang ko cium kaw-kaw dgn tunang ko!

anda boleh melontarkan komen-komen anda di bawah kalau anda tidak puas hati okeh? 

Belaian Bidan Gebu

Posted: 29 Nov 2013 10:43 AM PST


KUALA LUMPUR: "Pada mulanya saya takut melanggar pantang larang ditetapkan nenek, tetapi demi wang ia akhirnya saya abaikan," kata seorang gadis yang terjebak dalam kegiatan urut batin biarpun cita-cita asalnya mahu mewarisi kepakaran neneknya dalam bidang urut tradisional.
Berbekalkan wajah jelita dan tubuh gebu, gadis tukang urut berusia 21 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Su berkata, dia sebelum ini belajar ilmu urut tradisional daripada neneknya yang juga seorang bidan berpengalaman.

Menurutnya, harapan neneknya dan dia sendiri ketika itu ialah untuk menjadi seorang tukang urut tradisional khususnya untuk wanita baru bersalin. "Sejak kecil saya suka melihat nenek mengurut wanita baru bersalin dan dari situ timbul minat saya untuk mewarisi kerjayanya," katanya yang ditemui Harian Metro di sebuah pusat urut di pinggir ibu kota.
Su berkata, ketika berusia 15 tahun, neneknya yang sudah tua menurunkan ilmu perubatan dan urut tradisional itu kepadanya.

"Pada masa sama dia berpesan agar saya tidak melanggar pantang larang termasuk menyalahgunakan ilmu ini untuk tujuan urutan lain, tetapi demi mendapat wang dengan cara mudah, saya kini melanggar amanatnya.

"Pada mulanya saya mengurut wanita lepas bersalin di rumah saya di Perak, tetapi pendapatan diterima tidak mencukupi untuk perbelanjaan harian, menyebabkan saya memberanikan diri berhijrah ke Kuala Lumpur," katanya.
Menurut Su, pada mulanya, dia bekerja di Damansara, dekat Petaling Jaya dan ketika itu dia hanya menawarkan khidmat urut badan, kaki dan refleksologi pada harga RM50 bagi satu sesi, tetapi akibat pengaruh beberapa rakan sekerja, dia mula berminat dalam urutan seks.

"Selepas mencuba urutan batin buat pertama kali, saya jadi seronok terutama apabila dapat pendapatan lumayan dan sejak itu, ia menjadi rutin harian saya melayan lelaki ketagih urutan batin," katanya.
Tanpa berselindung, Su mengakui kegiatan memberikan khidmat urut batin akhirnya menyebabkan dia tergelincir lebih jauh apabila turut memberikan khidmat seks kepada lelaki.

"Namun, saya agak berhati-hati memilih pelanggan bagi mengelak penyakit kelamin dan hanya bersedia menyerahkan tubuh kepada pelanggan yang memenuhi cita rasa saya," katanya.

Su berkata, kini selepas lebih tiga tahun bergelumang dalam kegiatan tidak bermoral itu dia mempunyai ramai pelanggan tetap dan pendapatan diterima lebih lumayan.

Menurutnya, untuk khidmat urut batin dia mengenakan bayaran tambahan antara RM30 hingga RM50 manakala untuk khidmat seks bayaran dikenakannya RM200.

Apabila ditanya sampai bila dia mahu melakukan kerja jijik itu, Su hanya menggeleng kepala dan berkata: "Memang terlintas dalam fikiran saya untuk berhenti, tetapi disebabkan tiada pendidikan tinggi dan kebolehan lain, buat masa ini hanya kerja ini saya tahu." Mengenai pantang larang neneknya yang dilanggar, Su berkata, setakat ini tiada kesan negatif terhadap dirinya dan berharap keadaan itu berterusan.

"Dulu nenek kata kalau langgar pantang kulit muka jadi kendur dengan cepat dan tenaga mengurut berkurangan. Entahlah, setakat ini saya tak rasa apa-apa pun," katanya.

Gambar Tak Sepatutnya

Posted: 29 Nov 2013 10:36 AM PST



AMMAR ALFIAN PAPAR GAMBAR SASA UNTUK TARIK PERHATIAN PELANGGAN | PETALING JAYA – Pelakon Ammar Alfian menjelaskan foto-foto seksi sehingga ada kala ke tahap mengghairahkan di Facebook miliknya bukan untuk meraih publisiti murah tetapi bertujuan mencari pelanggan.

Ammar atau nama sebenarnya Ammar Alfian Aziz, 26, berkata, ketika ini dia bekerja sebagai jurulatih gim peribadi dan tidak salah untuknya memuatkan gambar-gambar tubuhnya yang sasa kerana ia berkaitan dengan senaman yang saya lakukan.

"Saya bukannya tunjuk foto lucah pun tetapi foto-foto itu adalah aktiviti saya ketika menjalani latihan di gim dan kemudiannya, kejayaan hasil usaha saya itu, saya wajar kongsi dengan sesiapa sahaja.

"Diharap orang ramai tidak salah faham dengan foto-foto tersebut," katanya yang dihubungi mStar Online di sini pada Jumaat.

Ammar diminta mengulas foto-foto dalam Facebook miliknya yang keterlaluan apabila menampakkan susuk tubuh termasuklah sekeping gambar berseluar tetapi kelihatan bentuk bahagian sulitnya.

Bagaimanapun tambah Ammar, dia tidak kisah sekiranya dikritik segelintir pihak kerana sudah biasa menerima pandangan negatif masyarakat sejak menyertai dunia seni hiburan tempatan.

Kata pelakon filem KL Gangster 2 ini, sejak di awal kemunculannya, dia sememangnya dikenali kerana sering mempamerkan bentuk badan terutamanya yang membabitkan peragaan fesyen.

Sementara itu, Ammar berkata dia kini nekad berhenti daripada dunia lakonan kerana memulakan pengajiannya dalam Ijazah Sarjana Muda Fisioterapi di Kolej Universiti MAHSA di sini.

"Bekerja dalam dunia hiburan pun bukannya memberi perkara positif pada diri saya apabila saya menjadi mangsa hentaman.

"Lebih baik saya melakukan kerja lain yang boleh menjana masa depan selain tidak tertekan dengan kritikan masyarakat. Sama ada masih lagi ada peminat atau tidak, saya tidak kisah," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, filem lakonan Ammar berjudul Showdown bakal ditayangkan pada tahun depan.

Sharifah Sakinah Buat Hal Lagi

Posted: 29 Nov 2013 09:53 AM PST


Sharifah Sakinah Bikin Panas Pakai Baju Tanpa Bra Sempena Sambut "Hari Tanpa Bra" - Sebelum ini,seorang pelakon Indonesia, Julia Perrez yang tampil tanpa coli dalam akaun Twitternya bagi menyokong Hari Tanpa Bra atau No Bra Day yang diadakan untuk mengenangkan pesakit-pesakit kanser payudara.

Artis 'suam-suam-kuku-perasan-popular-publisiti-murahan' Sharifah Sakinah turut tidak ketinggalan untuk turut serta menyokong kempen ini.


Walaupun beliau sedar akan dikecam, seperti biasa, hati keringnya tetap terus lakukannya tanpa rasa segan.

Melalui akaun Instagramnya, beliau memuat naik foto sehelai baju putih yang dilukis lakaran payu dara dengan status 'My F breast cancer shirt'

Seperti biasa, kecaman bertubi daripada peminat mula memenuhi ruangan komennya.
.

Malaysia Sensasi

Malaysia Sensasi


Akhirnya Kazim Elias Sah 'Ustaz UMNO'

Posted: 29 Nov 2013 05:47 AM PST

Barisan ahli Majlis Tertinggi Umno kini lengkap dengan lantikan sembilan lagi anggota baru oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak, termasuklah pendakwah terkenal Kazim Elias.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata pelantikan dibuat atas kuasa presiden parti dan ia terkandung dalam Perlembagaan Umno Fasal 9.2.8.

Tengku Adnan berkata surat pelantikan akan diedarkan kepada mereka pada Jumaat dan mereka dijangka mengangkat sumpah pada 4 Disember ini.

"Status mereka adalah sama dengan MT yang dipilih perwakilan," katanya.

Berikut adalah sembilan nama ahli MT yang baru dilantik:

1. Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz

2. Datuk Hamzah Zainudin

3. Datuk Mohd. Sharkar Shamsudin

4. Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin

5. Datuk Irmohizam Ibrahim

6. Datuk Johari Abdul Ghani

7. Tan Sri Prof. Dr. Ibrahim Abu Shah

8. Dr. Asyraf Wajdi Dasuki

9. Mohammad Kazim Elias

Pada mesyuarat MT Umno baru-baru ini, Najib mengumumkan empat ahli MT tambahan iaitu Naib Ketua Wanita, Datuk Azizah Mohd Dun, Penolong Setiausaha Wanita Umno, Datuk Rosni Sohar, Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun dan Naib Ketua Puteri Zahida Zarik Khan.

Lebih 145,000 perwakilan telah memilih barisan 25 anggota MT Umno pada pemilihan 19 Oktober lalu.

Pelantikan terbaru ini menjadikan jumlah ahli MT Umno keseluruhan seramai 38 orang.

ps: Ustaz zaman sekarang

'Bieber Remaja Biadab'

Posted: 28 Nov 2013 07:25 PM PST

Bintang kegilaan remaja Justin Bieber semalam diarah agar membersihkan semburan grafiti yang dituduh dilakukannya di dinding hotel di Australia.

Datuk Bandar Gold Coast Tom Tate yang berang berkata, remaja Kanada itu biadab dan benar-benar bodoh. Dia turut menghantar alat membersihkan grafiti ke Hotel QT yang eksklusif di Surfers Paradise agar penyanyi itu dapat membersihkan kotoran itu. 

"Jika individu yang waras melakukan demikian, mereka perlu menjalani 80 hingga 100 jam khidmat komuniti," katanya kepada Nine Network. 

"Datang dan bersihkan grafiti itu dan kami akan berpuas hati dengan kamu," katanya.

Dalam satu wawancara berasingan bersama Brisbane Courier-Mail, Tate berkata: "Kita pun pernah muda tetapi berdasarkan apa yang berlaku, Bieber sudah melakukan perkara yang benar-benar bodoh.

"Namun, dia berpeluang untuk membetulkan keadaan. Saya menggesanya menghormati bandar ini sebagaimana peminatnya di sini menghormatinya." katanya. - AFP

Sepucuk Surat Dari Fatimah Mangsa Rogol Tentera Amerika!

Posted: 28 Nov 2013 06:00 PM PST


Pada hari Sabtu sekitar jam 12:25 tengah hari, pejuang mujahiddin telah melancarkan serangan ke atas penjara Abu Gharaib di selatan Baghdad. Serangan tersebut bagi menyahut seruan yang dibuat melalui sepucuk surat yang dikirimkan oleh seorang tahanan wanita yang bernama Fatima yang merayu agar pejuang mujahiddin mengambil tindakan.

Surat Fatima, sepucuk surat yang ditulis tangan (oleh darah), baru-baru ini telah diseludup keluar dari Abu Gharaib. Fatima adalah adik kepada salah seorang pejuang mujahiddin di kawasan berkenaan. Tentara pengganas AS telah menyerbu rumahnya beberapa ketika dulu tetapi gagal menemuinya, oleh itu mereka telah menawan adik perempuannya bertujuan untuk memaksa beliau menyerah diri.

Berikut adalah salinan surat Fatima yang disiarkan oleh Mafkarat al-Islam.

Surat Fatima

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Katakanlah (wahai Muhammad): (Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa.; Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.; Dia tiada beranak dan Dia pula tidak diperanakkan; Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya." [Qur'an, Surat 112 "al-Ikhlas"]

Saya memilih surah yang suci ini daripada kitabullah kerana ia memberi satu kesan yang besar keatas saya dan ke atas kamu semua dan ia membawa kesan yang besar dan kesadaran di dalam hati orang-orang yang beriman.

Saudaraku para mujahiddin yang berjuang pada jalan Allah SWT! Apa yang dapat saya katakan kepada kamu semua? Ingin saya nyatakan kepada kamu: Perut kami telah dipenuhi oleh anak-anak haram yang dilakukan oleh para haiwan dan b@bi yang telah memperkosakan kami. Atau saya boleh katakan kepada kamu bahawa mereka telah menelanjangkan kami, meludah ke muka kami dan mengoyak ayat al-Quran yang tergantung pada leher kami? Allahu Akbar! Dapatkah kamu memahami keadaan kami? Adakah benar kamu tidak tahu menahu apa yang telah berlaku kepada kami? Kami adalah adik-adik kamu. Allah SWT pasti akan menyoal kamu mengenainya kelak.

Demi Allah, tidak pernah kami melalui satu malam semenjak kami berada di penjara ini tanpa dilompt oleh para haiwan dan b@bi tersebut untuk mengoyakkan tubuh kami dengan rakusnya. Dan kami telah berusaha sedaya upaya untuk melindungi perawan kami demi kerana takutkan allah SWT. Takutlah kamu kepada Allah! Bunuhlah kami semua berserta dengan mereka! Hancurkanlah kami bersama-sama dengan mereka! Jangan tinggalkan kami di sini untuk dijadikan sebagai bahan melepas nafsu ganas mereka dengan memperkosa kami! Ia merupakan satu tindakan yang boleh menggoncang arasy Allah SWT. Takutlah kepada Allah berhubung dengan kami! Tinggalkanlah kereta kebal dan pesawat mereka di luar sana. Datanglah kepada kami di sini di penjara Abu Gharaib.

Saya adalah adik-adik kamu pada jalan Allah (Fatimah). Mereka telah memperkosakan kami lebih dari sembilan kali dalam satu malam. Bolehkah kamu memahaminya? Bayangkanlah salah seorang daripada adik-adikmu diperkosakan. Kenapa kamu semua tidak boleh membayangkannya, sedangkan saya adalah adikmu. Bersama-sama saya terdapat 13 orang gadis yang lain, kesemua mereka belum berkahwin. Kesemua mereka telah diperkosakan dihadapan mata dan telinga setiap orang.

Mereka tidak membenarkan kami menunaikan solat. Mereka membuang pakaian kami dan tidak membenarkan kami memakainya. Semasa saya menulis surat ini, salah seorang daripada gadis tersebut telah membunuh diri. Beliau telah diperkosa secara rakus dan zalim. Seorang tentara telah memukul dada dan pinggangnya setelah beliau memperkosakannya. Beliau telah dijadikan mangsa penderaan dan penyiksaan. Beliau telah menghantuk kepalanya ke dinding sehingga beliau mati, kerana beliau tidak dapat menahannya lagi, walaupun membunuh diri adalah haram menurut Islam. Tetapi saya memaafkan gadis tersebut. Saya juga berharap agar Allah SWT mengampun segala dosanya, kerana Dia adalah Maha Pengampun!

Saudaraku! sekali lagi ingin saya katakan, takutlah kepada Allah! Bunuhlah kami bersama-sama dengan mereka agar kami dapat menikmati keamanan. Tolonglah! Tolonglah! Tolonglah! [Wa Mu'atasima!]

Sebaik sahaja selepas itu, lebih kurang seramai 100 pejuang mujahiddin melancarkan serangan besar-besaran ke atas penjara Abu Gharaib, memaksa tentera kafir AS berselindung di dalam berek mereka dalam kawasan penjara. Pejuang mujahiddin telah melancarkan mortar 82mm dan 120mm ke arah tentera kafir Amerika. Orang ramai berkumpul secara beramai-ramai di luar penjara, bimbang jika mortar tersebut mengenai para tawanan yang berada di dalam penjara tetapi mereka telah diberi jaminan oleh pejuang mujahiddin yang berkata bahawa mereka tahu kedudukan penjara tersebut.

Wartawan Mafkarat al-Islam di Baghdad melaporkan bahawa pejuang mujahiddin telah berjaya memusnahkan sebahagian besar dinding penjara, menyebabkan lubang sebesar empat meter di dalam dan di luar pagar yang mengelilingi penjara tersebut.

Nasib Fatima dan lain-lain gadis bersamanya masih belum dapat diketahui.

Pada nota terakhir, seorang individu telah menjawab surat Fatima semalam dalam halaman web Ansar dengan menulis:

"Maaflah adikku, kami bukanlah lelaki yang sebenarnya. Hanya lelaki yang sebenar sahaja boleh menjawab tangisan kamu memohon pertolongan. Kami tidak mempunyai bekalan yang cukup beberapa hari ini. Maaf sekali lagi, wahai adikku."

Komen seperti inilah yang menunjukkan betapa kurangnya maruah dan tanggungjawab umat Islam pada hari ini. Kami di LADANG WEB telah beberapa kali mendedahkan perbuatan perkosaan ke atas gadis Islam oleh tentera Salib Amerika (yang masih dianggap wira oleh kebanyakan umat Islam di dunia ini) semenjak mereka memijakkan kaki mereka ke bumi Iraq, tetapi tidak dipedulikan. Kami merasa amat kecewa dan gagal menerima surat seperti yang dituliskan oleh Fatima sebelum ini, kerana kami tahu lebih ramai lagi Fatima yang telah diperkosa di penjara di Iraq dan Afghanistan dan ramai lagi adik-adik perempuan atau anak-anak perempuan kita yang diperkosa dengan zalim dan mereka tidak dapat melawannya. Apakah yang perlu kita lakukan untuk menjadikan suara-suara mereka dapat didengar dan di manakah wira-wira Islam untuk mempertahankan maruah mereka?

Sebelum ini, pada satu ketika dulu, keagungan dan dan maruah telah diintegrasikan ke dalam kehidupan umat Islam sebagai sebahagian dari sistem Islam yang sempurna dan syumul. Sebagai contoh, seorang lelaki telah mengikat hujung pakaian seorang wanita Islam kepada kerusi semasa beliau sedang membeli belah dan apabila beliau bangun, sebahagian daripada kemaluannya telah terdedah. Beliau menjerit, "Wa Mu'atasima", dan seruannya telah sampai kepada pengetahuan khalifah. Khalifah telah menulis surat kepada ketua gereja dengan berkata:

"Kepada anjing Rome, saya akan datang kepada kamu dengan tentara-tentara kami di mana barisan hadapannya berada di pintu-pintu kami dan barisan belakangnya berada di sini."

Inilah merupakan maruah dan keagungan yang bertindak ke atas sesuatu tindakan yang tidak sampai kepada tahap perkosaan. Mereka telah menghantar satu bala tentera dan bukannya 100 pejuang. Hari-hari tersebut merupakan hari di mana seorang muslim sejati dapat dicari. Nilailah diri anda dan dimanakah kedudukan iman anda.

Syafie Naswip Melenting Ditegur Peminat?

Syafie Naswip Melenting Ditegur Peminat?


Syafie Naswip Melenting Ditegur Peminat?

Posted: 29 Nov 2013 12:47 AM PST

Syafie Naswip Melenting Ditegur Peminat?  | Sejak mula menceburi industri lakonan pada tahun 2006, nama Syafie Naswip memang jarang dikaitkan dengan mana-mana kontroversi panas. Tidak seperti selebriti lain, pelakon yang dicungkil bakatnya menerusi filem-filem arahan arwah Yasmin Ahmad ini dilihat… Continue Reading

Wardina: Jangan pertikai pelantikan saya

Posted: 29 Nov 2013 12:36 AM PST

Wardina: Jangan pertikai pelantikan saya | "Biasalah tu. Ada orang mempersoalkan. Suka atau tidak, itu hak masing-masing. “Namun yang sebenarnya, ramai orang ucap tahniah pada saya," begitulah luahan Wardina atau nama sebenarnya Safiyyah Fadlullah Wilmot, 34, berhubung kontroversi pelantikannya sebagai… Continue Reading

Bekas Pemandu Saman Zahida Rafik

Posted: 28 Nov 2013 09:56 AM PST

Bekas Pemandu Saman Zahida Rafik  | Bekas pemandu peribadi kepada pelakon Zahida Rafik memfailkan saman fitnah terhadap aktres itu di Mahkamah Tinggi di sini pada Rabu. Noor Azman, 39, selaku plaintif mengemukakan saman tersebut selepas pelakon berkenaan gagal membuktikan tuduhan… Continue Reading

illustrasiaku.com

illustrasiaku.com


KISAH SEBENAR REMAJA CERAI TALAK TIGA – DAKWAAN DIROGOL BEKAS SUAMI

Posted: 29 Nov 2013 11:19 AM PST

UPDATE TERKNI REMAJA KAHWIN MUDA CERAI TALAK 3 – BEKAS SUAMI NAFI DAKWAAN ROGOL NOR FAZIRA | KULIM: Mohd Fahmi Mohamed Alias, 20, menafikan dakwaan bahawa dia telah merogol Nor Fazira Saad dan mengahwininya untuk mengelakkan diri daripada didakwa. “Kami hanya mengadakan hubungan seks selepas [...]

TONTON MAHARAJA LAWAK MEGA 2013 MINGGU 3 FULL

Posted: 29 Nov 2013 11:16 AM PST

TONTON PERSEMBAHAN PESERTA MAHARAJA LAWAK MEGA 2013 MINGGU KETIGA FULL | Dengan mengekalkan format lama iaitu turut menampilkan peserta dari negara jiran iaitu Singapura dan Indonesia, program Maharaja Lawak Mega 2013 (MLM 2013) kembali. Sekaligus seramai 13 barisan pelawak akan beraksi di [...]

LIVE STREAMING ASK 2013 ANUGERAH SKRIN 15 TV3 ONLINE

Posted: 29 Nov 2013 04:06 AM PST

SIARAN LANGSUNG ASK 2013 ANUGERAH SKRIN 15 LIVE STREAMING TV3 29 NOVEMBER 2013 Anugerah Skrin 2013 boleh ditonton secara live melalui pautan yang kami sediakan dibawah malam ini (29 november 2013) bermula jam 9 malam. Akan dikemaskini juga adalah keputusan penuh pemenang Anugerah Skrin 15 ASK 2013 [...]

MOHD FAHMI NIKAH NOR FAZIRA SELEPAS DIROGOL

Posted: 28 Nov 2013 08:02 PM PST

PUNCA PERNIKAHAN PASANGAN MUDA NOR FAZIRA SAAD DAN MOHD FAHMI AKIBAT DIROGOL DAN PUNCA CERAI BERCANGGAH BEKAS ISTERI DAKWA DI SEKSA BEKAS SUAMI TUDUH ISTERI CURANG KULIM: "Saya kahwinkan dia kerana dia telah diperkosa," Itu kata ayah kepada remaja perempuan Nor Fazira Saad, 13 yangdiceraikan talak [...]

GAMBAR PELAJAR IKBN MIRI CUBAAN BUNUH DIRI

Posted: 28 Nov 2013 07:13 PM PST

GAMBAR PELAJAR IKBN MIRI SARAWAK MAHU TERJUN TINGKAT 4 CUBAAN BUNUH DIRI Cubaan bunuh diri oleh pelajar IKBN dekat Miri telah mencetuskan cemas seketika apabila beliau bertindak berdiri di tingkat 4 salah satu bangunan asrama Institut Kemahiran Belia Negara IKBN. Remaja tersebut bertindak [...]

KEPUTUSAN ASK 2013 ANUGERAH SKRIN LIVE STREAMING

Posted: 28 Nov 2013 03:54 PM PST

SIARAN LANGSUNG LIVE STREAMING KEPUTUSAN SENARAI PEMENANG ANUGERAH SKRIN 15 ASK 2013 TV3 Anugerah Skrin 2013 boleh ditonton secara live melalui pautan yang kami sediakan dibawah malam ini (29 november 2013) bermula jam 9 malam. Akan dikemaskini juga adalah keputusan penuh pemenang Anugerah Skrin 15 [...]

SHARNAAZ AHMAD KOMEN SHILA AMZAH JOHAN ASARI DAN LANA NORDIN

Posted: 28 Nov 2013 03:42 PM PST

KOMEN SHARNAAZ AHMAD UNTUK ISU SHILA AMZAH, JOHAN AS’ARI MELAMAR LANA NORDIN BAKAL NIKAH AWAL TAHUN HADAPAN LAMAR 3 HARI SELEPAS BERJUMPA Sebelum ini, terdengar desas desus yang mengatakan bahawa bekas kekasih Sharnaaz, Shila Amzah menjalin hubungan cinta bersama pelakon Johan As'ari. Gosip [...]

VIDEO MAHARAJA LAWAK MEGA 2013 MINGGU 3 FULL

Posted: 28 Nov 2013 03:33 PM PST

VIDEO FULLL MAHARAJA LAWAK MEGA 2013 MINGGU 3 KETIGA FULL ONLINE ASTRO WARNA SALURAN 132 MUSTIKA HD 134 Maharajalawak Mega 2013 bersiaran lagi malam ini jumaat 29 november pada minggu ketiga menampilkan 14 lagi peserta yang tinggal selepas menyaksikan Gerak dan Tulang disingkirkan pada Minggu 1 dan [...]

Demi Johan As’ari, Lana Nordin Sedia Bertudung

Demi Johan As’ari, Lana Nordin Sedia Bertudung


Demi Johan As’ari, Lana Nordin Sedia Bertudung

Posted: 29 Nov 2013 01:59 AM PST

Inilah kuasa cinta. Cinta memang dapat mengubah manusia. Daripada jahat kepada baik, daripada baik kepada jahat. Daripada pakai baju ketat kepada menutup aurat. Indah sungguh kuasa cinta. Terharu Abang Nara mendengar yang Lana Nordin akan mengubah imej seksinya kepada memakai tudung kerana kasih sayang dan perasaan cintanya terhadap Johan As’ari.

lana nordin bertudung

Menurut sumber Utusan Malaysia, Lana Nordin telah menyatakan hasrat untuk memakai pakaian muslimah ketika menghadiri sebuah majlis penganugerahan berprestij pada tahun depan. Kata sumber itu:-

Dia (Lana) bakal berhijab kerana tidak lama lagi akan berkahwin dengan Johan. Keinginan untuk berhijrah juga memang pernah dimaklumkan oleh Lana sendiri kepada saya sebelum ini sepanjang berkenalan dengan Johan.

Katanya kepada saya, kalau boleh, biarlah dia bertudung kerana dia bakal berkahwin. Lagipun, Lana menyifatkan perkahwinannya itu bukan perkara main-main. Itu adalah serius!

lana nordin bertudung

Nampaknya Johan As’ari benar-benar menjadi pembimbing dan dan bakal merubah gaya hidup Lana Nordin. Itulah yang kita mahukan. Semoga lebih banyak perubahan ke arah kebaikan akan dilakukan oleh Lana Nordin di masa hadapan. Kepada Johan, tahniah kerana berjaya memimpin bakal isteri anda. Anda memang kacak!!!

Baca Yang Ini Pulak:-

Jangan Kaitkan Aku Dengan Shila Atau Johan – Sharnaaz Ahmad

Posted: 28 Nov 2013 11:18 PM PST

Bila ada cerita mengenai Shila Amzah, pasti nama Sharnaaz Ahmad akan terpalit jua. Walaupun sudah lama mereka berdua putus cinta, orang ramai masih tidak mampu untuk membuang perhubungan mereka. Kalau Abang Nara jadi Sharnaaz, panas hati la jugak. Diri sendiri dah move on, tetapi orang lain sibuk nak bertanya-tanya lagi.

sharnaaz

Terbaru apabila Johan As’ari memilih Lana Nordin dan bukannya Shila Amzah, banyak pihak yang “berbaik hati” menyampaikan kisah tersebut kepada Sharnaaz menerusi Twitter. Bengang dengan tindakan pihak tersebut, Sharnaaz mengeluarkan amaran seperti di bawah:-

sharnaaz

Terdahulu menerusi MalaysianDigest, Sharnaaz sempat memberikan nasihat kepada Shila. Kata Sharnaaz:-

Kalau nak kata karma…, saya pernah muat naik ayat di instagram saya dulu, “Karma takes too long, I’d rather just beat the crap out of you now.

Jadi saya tak mahu komen apa-apa. Saya pun tak ambil tahu lagi apa-apa. Entahlah. Saya pun tak tahu nak cakap apa. Jujur, saya tahu fasal berita tu pun dari pengurus saya pagi tadi (semalam).

Dulu, saya pernah cakap pasal batu. Batu yang hitam kalau selalu dicuci lama-lama akan putih. Orang selalu cakap kebenaran tu lama-lama akan keluar juga. Tapi kita boleh ker terima ke kebenaran tu? Hari ni mungkin hari dia (Shila).

Jodoh tu Tuhan yang tentukan. Tapi Kalau kita tak cari, Tuhan takkan hantar dari langit. Jadi kita pun kena lah cari. Mungkin ini usaha dia kot. Tapi nampaknya tak menjadi. Jadi dia cari lah orang lain

sharnaaz

Abang Nara tak berapa faham metafora “batu hitam jadi putih” yang diguna oleh Sharnaaz. Orang seni memang lain macam sikit bahasa mereka. Kepada Shila, ikutilah nasihat Sharnaaz. Dah bukan jodoh anda dengan Johan. Tak perlu rasanya nak luahkan perasaan kecewa, marah dan hampa menerusi laman sosial. Mungkin ada yang lebih baik menanti anda. Tak gitu?

Baca Yang Ini Pulak:-

Selagi Belum Nikah, Belum Tentu Lana Jodoh Saya – Johan As’ari

Posted: 28 Nov 2013 07:28 PM PST

Johan As’ari dan Lana Nordin adalah 2 nama yang sedang hangat menjadi sebutan sekarang. Banyak spekulasi yang dikeluarkan oleh para pengikut dunia hiburan mengenai punca Johan jatuh hati terhadap Lana hingga sanggup mengenepikan Shila Amzah. Dari segi fizikal, memang Lana menang besar, dan dari segi hati, hanya Johan sahaja yang tahu perbezaannya.

lana nordin dan johan

Walaupun dikatakan akan berkahwin dalam masa terdekat ini, Johan As’ari masih mengambil pendekatan berhati-hati apabila bercakap mengenai cinta barunya. Satu langkah yang bijak bagi Abang Nara. Selagi belum ada ikatan sah menerusi pernikahan, lebih baik jangan cakap banyak sangat. Kata Johan kepada Media Hiburan:-

Saya bukan tak nak jawab telefon, tetapi sejak semalam saya sibuk dengan Anugerah Skrin yang akan berlangsung pada malam ini. Apa yang boleh saya katakan selagi kami belum bernikah, lana belum tentu jodoh saya.

Untuk bertunang pula, saya belum boleh beritahu lagi. Tunggulah ‘green light’ daripada keluarga. Paling penting petunjuk Allah kerana jodoh adalah rahsia daripada-Nya. Tambahan pula, sudah tiba masanya ‘timba dah cari perigi.”

lana dan johan

Walaupun mendirikan masjid adalah satu perkara yang baik, namun keputusan yang diambil hanya selepas 3 hari berjumpa adalah agak tergesa-gesa pada pandangan Abang Nara. Mungkin Johan perlu rileks dulu, tarik nafas, minta petunjuk dariNya dan fikir sedalam mungkin. Kahwin bukan sehari dua tetapi untuk selamanya. Namun kalau memang dah betul Lana Nordin pilihan hati, apa salahnya kan? Yang penting kebahagiaan menjadi milik Johan. Tak gitu?

bestbuyworld

P.S: Berjenama, dipercayai ramai, dan paling penting, harga yang ditawarkan LEBIH MURAH berbanding harga pasaran. Inilah peluang anda untuk tampil lebih cantik, menawan dan bergaya. BestBuy-World ada segalanya. Pasti anda akan berpuas hati sambil dapat berjimat. Tunggu apa lagi…Layarilah my.bestbuy-world.com atau FB BestBuyWorldMalaysia

Baca Yang Ini Pulak:-

Shila Amzah Pujuk Ibu Johan As’ari?

Posted: 28 Nov 2013 05:15 PM PST

Berita mengenai keputusan Johan As’ari untuk mengahwini Lana Nordin yang tujuh tahun lebih tua darinya selepas berkenalan selama tiga hari mengejutkan ramai pihak. Ada peminat yang mempersoalkan keputusan Johan dan ada yang merestui, tetapi restu peminat tidaklah sepenting restu seorang ibu.

A sad face under the shades — Allah menduga setakat yang kita mampu. Setiap dugaan ada hikmah di sebaliknya.

Selepas kenyataan Johan mengenai cintanya kepada Lana disiarkan di akhbar semalam, ibu Johan telah memuat naik status di Instagram seolah-olah menunjukkan kekecewaan. Komen-komen dari pengguna Instagram kepada gambar yang dimuat naik oleh ibu Johan semuanya berkisar mengenai pilihan Johan iaitu Lana berbanding Shila.
 photo 4.png
Namun kekecewaan ibu Johan cuba untuk dipujuk oleh Shila Amzah, yang memuat naik gambar mereka bersama sambil memberi kata-kata positif.
 photo 5.jpg
Walau bagaimanapun, status-status ini sudah dipadam oleh Shila Amzah dari Instagramnya. Setakat ini masih belum ada kenyataan yang dikeluarkan oleh Shila Amzah kepada pihak media mengenai keputusan Johan yang juga memberitahu melalui artikel BH semalam yang dia menganggap Shila seperti adik.

Bersama kita nantikan perkembangan seterusnya. Kredit gambar RotiKaya.

Baca Yang Ini Pulak:-

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar tentera terputus hubungan zamani