Masukkan Email Anda : Berita Terbaru

Powered by Blogger.

Waheeda Berhenti Menyanyi Demi Jaga Aurat Suara

Waheeda Berhenti Menyanyi Demi Jaga Aurat Suara


Waheeda Berhenti Menyanyi Demi Jaga Aurat Suara

Posted: 30 May 2014 10:59 PM PDT

Penyanyi dan pelakon Waheeda tidak pernah berasa kesal apabila membuat keputusan meninggalkan dunia hiburan selepas berkahwin dengan pendakwah bebas iaitu Akhil Hayy lima tahun lalu. Malah Waheeda, 36, yang terkenal[...]

Review: Abang Long Fadil

Posted: 30 May 2014 07:24 AM PDT

Hari ini adalah hari ke-2 filem Abang Long Fadil ditayangkan di Malaysia. Semalam penuh, hari ni pun penuh. Petanda baik untuk industri filem tempatan. Oh! Media memang sentiasa prefer pengarah[...]

BADE KAHWIN LAGI - ERMA FATIMA KINI BERMADU?

BADE KAHWIN LAGI - ERMA FATIMA KINI BERMADU?


BADE KAHWIN LAGI - ERMA FATIMA KINI BERMADU?

Posted: 30 May 2014 02:55 PM PDT



Pelakon, pengarah dan penerbit Erma Fatima kini dikatakan bermadu dengan seorang wanita awal 30-an iaitu Aida Abdul, setelah suaminya pengarah dan jurukamera Badaruddin Azmi (Bade), didakwa berkahwin baharu.

Menurut Utusan, Majlis meraikan pernikahan Bade dan Aida telah berlangsung di sebuah hotel di Cherating , Pahang baru-baru ini. Ia berlangsung secara tertutup dan dihadiri rakan artis seperti Datuk Rosyam Nor dan beberapa artis lain.



<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

Usia suami terlalu muda punca Abby Abadi bercerai

Usia suami terlalu muda punca Abby Abadi bercerai


Usia suami terlalu muda punca Abby Abadi bercerai

Posted: 30 May 2014 05:54 PM PDT

Dua hari lepas, dunia seni tanahair heboh apabila Abby Abadi dan suaminya telah ke Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur bagi bagi memfailkan permohonan perceraian mereka. Menjadi lebih kritikal apabila Abby diceraikan menggunakan sistem pesanan ringkas (SMS).

Abby Abadi ditemubual berkata dia akui masih sayangkan suaminya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar dan tidak terfikir salah faham antara mereka berakhir hingga ke perceraian.

Dia juga berkata, Farhan terlalu muda untuk memahami pelbagai perkara mengenai alam rumah tangga namun dia tidak menyesal dengan perkahwinan tersebut walaupun hanya bertahan 10 bulan.

Farhan tidak melafazkan cerai di hadapan Abby tetapi memberitahu kepada rakannya bahawa mereka sudah bercerai. Apabila perkara ini dirujuk kepada bapa saudaranya yang juga seorang imam, lafaz tersebut adalah sah. (more…)

Super WTF: Kompilasi parking kereta fail menggunakan dashcam #1

Posted: 29 May 2014 10:03 PM PDT

Kompilasi parking kereta yang fail di Rusia, ironinya hampir kesemuanya pemandu wanita. Haha! Video boleh dilihat di bawah. (more…)

illustrasiaku.com

illustrasiaku.com


PERKEMBANGAN TERKINI KES BUDAK DIPENGGAL TEPI SUNGAI KLANG

Posted: 30 May 2014 05:00 AM PDT

PERKEMBANGAN TERKINI KRONOLOGI KES BUDAK PEREMPUAN DILARIKAN DAN DIPENGGAL KEPALA OLEH SUSPEK TERJUN SUNGAI KLANG DIPERCAYAI MATI LEMAS – GAMBAR DAN VIDEO Malaysia dikejutkan lagi dengan jenayah kejam kali ini menglibatkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun yang mayatnya ditemui dalam keadaan ngeri dan menyayat hati. Berikut adalah perkembangan kes ini dan Suspek dipercayai sudah

LIVE STREAMING PAHANG VS JDT 30 MEI 2014 PIALA FA

Posted: 29 May 2014 11:37 PM PDT

LIVE STREAMING PAHANG VS JDT SEPARUH AKHIR KEDUA PIALA FA 30 MEI 2014 STADIUM DARUL MAKMUR 8.45 MALAM SIARAN LANGSUNG ASTRO ARENA Tonton online live streaming perlawanan JDT vs Pahang 30 Mei 2014. Berikut adalah siaran langsung perlawanan Piala FA untuk peringkat separuh akhir kedua yang akan menyaksikan Pahang melawan Johor Darul Takzim dibawakan khas

FELIXIA YAP Tayang Kekayaan Resit Bank Baki RM7 JUTA

FELIXIA YAP Tayang Kekayaan Resit Bank Baki RM7 JUTA


FELIXIA YAP Tayang Kekayaan Resit Bank Baki RM7 JUTA

Posted: 30 May 2014 02:17 AM PDT

FELIXIA YAP Tayang Kekayaan Resit Bank Baki RM7 JUTA   |  Selepas bekas model Playboy Felixia Yap memberikan kata-kata pedas kepada beberapa pihak yang cuba mengaibkannya baru-baru ini, kali ini di laman Facebooknya beliau cuba memberi motivasi kepada orang ramai. Felixia memaparkan gambarnya sedang memegang sekeping resit baki sebuah bank dengan baki akaunnya berjuta-juta.

“Siapalah yang kaya sampai tahap ni?.. Hmm.. tapi tak mengapa kalau akaun bank tak melimpah sebegini.

“Biar kaya iman, kaya budi bahasa, kaya pengetahuan dan kaya pahala.. daripada kaya dalam bank akaun, tapi miskin untuk dunia akhirat,” katanya menyindir pedas.

Resit bank berkenaan tertulis baki sebanyak RM7,000,987.35 yang memang melimpah ruah duitnya.

Dihujung status Facebooknya, rupa-rupanya slip bank berkenaan adalah resit yang direka untuk tujuan penggambaran bagi sebuah drama telemovie hari ini.

Felixia pada satu artikel dilaporkan di Mynewshub hanya menunggu sahaja saat beliau akan memeluk Islam dan mengucapkan dua kalimah syahadah.

Di laman Facebooknya atas nama Felixia Yap pun sudah berlumba-lumba lelaki yang pelbagai jenis nak berkenalan dan mahu menjadikan Felixia sebagai teman hidup.

Kita berharap Felixia yang cantik jelita ini akan segera memeluk Islam dan boleh menggunakan keayuan dan kebaikannya untuk menarik ramai lagi wanita untuk berhijab dan menjadi Muslimah yang baik.

- sumber -

Anggota Polis Penjaga Kaabah Cetus Kemarahan Orang Ramai

Posted: 29 May 2014 05:19 PM PDT

Anggota Polis Penjaga Kaabah Cetus Kemarahan Orang Ramai  |  Gelagat seorang anggota polis Arab Saudi meletakkan kakinya di kawasan Kaabah ketika berkawal di Hajar Aswad, baru-baru ini mengundang kemarahan Gabenor Makkah, Putera Mishal Bin Abdullah Bin Abdul Aziz.

Gambar tersebar di laman sosial itu turut menyinggung perasaan umat Islam di seluruh dunia hingga mencetuskan kemarahan di laman sosial.

penjaga kaabah Anggota Polis Penjaga Kaabah Cetus Kemarahan Orang Ramai

Atas dasar itu, Putera Mishal mendesak Ketua Polis Makkah, Majer Jeneral Abdul Aziz Al-Souli menyiasat kejadian tersebut dan mengambil tindakan terhadap pegawai polis berkenaan.

“Saya sudah mengarahkan ketua polis untuk menyoal siasat anggota terbabit dan tindakan perlu dikenakan,” katanya.

Gulf News melaporkan, dipetik dari Al-Arabiya, aksi anggota itu secara terang-terangan menggambarkan beliau tidak menghormati tempat suci itu.

“Pihak berkuasa harus mengetatkan undang-undang dan memilih hanya anggota yang benar-benar layak untuk berkawal di situ,” menurut laporan itu. – sumber -

Tergamam Bila Pintu Kaabah Terbuka

Posted: 29 May 2014 04:44 PM PDT

Tergamam Bila Pintu Kaabah Terbuka |  Perkongsian dari whatapps. Penulis terima gambar yang menunjukkan 5 pintu kaabah di buka. Menurut sumber pintu kaabah dibuka adalah untuk tujuan pembersihan bahagian dalam kaabah.

pintu kaabah2 Tergamam Bila Pintu Kaabah Terbuka
Kejadian ini dikatakan berlaku semalam 5 pintu kaabah di buka. Dikerumi jemaah haji untuk melihat sendiri apakah yang terdapat didalam Kaabah itu sendiri. Kawalan juga diperketatkan oleh tentera untuk menjaga keselamatan ketika pintu kaabah itu terbuka.

 pintu kaabah1 Tergamam Bila Pintu Kaabah Terbuka
pintu kaabah4 Tergamam Bila Pintu Kaabah Terbuka
Sama-sama kita berdoa semoga semua Islam yang belum berpeluang ke sana untuk melihat sendiri Kaabah depan dapat pergi ke sana satu hari nanti. – sumber -

SKMM Kesan Budak Hina Kemangkatan Sultan Perak

Posted: 29 May 2014 11:46 AM PDT

SKMM Kesan Budak Hina Kemangkatan Sultan Perak   |   Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mendapati beberapa individu dalam laman media sosial telah menghina Institusi Beraja, terutamanya berhubung kemangkatan Sultan Perak, Almarhum Sultan Azlan Shah baru-baru ini.

vladimiro SKMM Kesan Budak Hina Kemangkatan Sultan Perak
vladimiro3 SKMM Kesan Budak Hina Kemangkatan Sultan Perak vladimiro2 SKMM Kesan Budak Hina Kemangkatan Sultan Perak yusufsegambut SKMM Kesan Budak Hina Kemangkatan Sultan Perak
 

“Kami sedang bertindak mengesan individu-individu tersebut dan memohon orang awam yang mempunyai sebarang maklumat yang boleh membantu siasatan MCMC untuk tampil memberikan maklumat berkenaan,” kata Pengerusinya, Datuk Mohamed Sharil Tarmizi.
 
“Kami memandang serius penghinaan sebegini dan akan mengambil tindakan sewajarnya berdasarkan lunas undang-undang seperti diperuntukkan dalam Akta Komunikasi dan Multimedia 1998,” tambah beliau. – Bernama

ps:// masak lah budak hina sultan nie, tak pasal pasal mak bapak dapat malu then kena denda rm 70 ribu, bodoh betul duduk malaysia tapi nak hina sultan. Budak hingusan betul. Aku jamin budak nie sure tak lalu makan dan duduk rumah. Kah kah kah kah

Kontroversi Menteri Kesihatan Bela Syarikat Cadbury Pasarkan Coklat DNA Babi?

Posted: 29 May 2014 11:30 AM PDT

Kontroversi Menteri Kesihatan Bela Syarikat Cadbury Pasarkan Coklat DNA Babi?  |  KAMI dari Jaringan Melayu Malaysia (JMM) berasa amat hairan mengapakah Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr S. Subramaniam mengeluarkan kenyataan semalam mengatakan bahawa JMM boleh menyaman Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Kementerian Kesihatan di dalam isu kandungan porcine (babi) di dalam coklat Cadbury, Coklat Susu dengan Kacang Hazel (Cadbury Dairy Milk Hazelnut) dan Coklat Susu dengan Buah Badam (Cadbury Dairy Milk Roast Almond).

Mengapakah Datuk Seri Subramaniam tidak menyuruh JMM menyaman Syarikat Confectionery Malaysia Sdn Bhd (Cadbury) selaku kilang yang mengeluarkan coklat tersebut.

Bukanlah Jakim atau Kementerian Kesihatan yang terlibat dalam pengeluaran coklat Cadbury ini, dan bukanlah juga Jakim dan Kementerian Kesihatan yang membuat keuntungan dari penjualan coklat ini.

Bagaimanakah Datuk Seri Subramaniam boleh tampil ke hadapan untuk mempertahankan syarikat Cadbury ini dan bukannya Kementerian Kesihatan.

Perkara ini amat ganjil apabila seorang menteri boleh menjemput orang ramai untuk menyaman Kementerian Kesihatan iaitu kementerian beliau sendiri, sedangkan kesalahan dilakukan oleh Syarikat Cadbury.

Datuk Seri Subramaniam perlu memperjelaskan di mana kepentingan sebenar beliau dalam isu ini.Sedangkan beliau yang sepatutnya melihat kepada kepentingan rakyat dan bukannya kepada Syarikat Cadbury. Dalam masa yang sama beliau berkata, kemungkinan berlakunya pencemaran.

Jika pencemaran boleh berlaku bermakna juga  coklat Cadbury ini adalah amat berbahaya kerana sebarang kemungkinan boleh berlaku dan mungkin juga mengandungi racun.Sebarang kemungkinan yang tidak diingini akan juga boleh berlaku.

Jika pencemaran ini boleh dijadikan alasan, bagaimanakah ia boleh mendapat status Halal? JMM melihat kemungkinan Datuk Seri Subramaniam juga tidak memahami asas pemakanan Halal. JMM juga menggesa pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) boleh membuat pemantauan tentang proses siasatan ini dan mengumpulkan maklumat dari orang Islam.

Bagi pihak JMM, kami akan terus menyaman Syarikat Cadbury dan akan mengumpulkan masyarakat Islam yang telah ditipu oleh Syarikat Cadbury.  – sumber -

Luahan Wajah Sayu Muhammad Noor Farhan Che Bakar Selepas Ditakdirkan Bercerai

Posted: 29 May 2014 11:21 AM PDT

Luahan Wajah Sayu Muhammad Noor Farhan Che Bakar Selepas Ditakdirkan Bercerai  |  Sebagai seorang lelaki mungkin amat berat bagi Muhammad Noor Farhan Che Bakar 24, untuk menempuhi apa yang di alami nya hari ini.

Beliau hanya insan biasa yang masih muda dulu nya tidak di kenali oleh sesiapa pun kecuali keluarga dan kawan-kawan terdekat dengan nya.

Namun setelah diri nya memilih untuk mendirikan rumahtangga dengan seorang pelakon Jelita bernama Abby Abadi nama nya mula di kenali dan menjadi sebutan.

abby dan farhan Luahan Wajah Sayu Muhammad Noor Farhan Che Bakar Selepas Ditakdirkan Bercerai

Dengan raut wajah yang handsome dan mempunyai latarbelakang seorang insan yang amat baik, amat lah sesuai diri nya untuk bersama seorang insan cantik dan terkenal seperti Abby Abadi walaupun jarak umur mereka agak jauh.

Mereka memilih untuk mendirikan rumahtangga jalan yang terbaik untuk mereka berkongsi kasih sayang mereka, di awal pernikahan mereka rata-rata amat menyanjungi apa yang mereka lakukan dan semua mendoakan jodoh mereka berkekalan.

Kehidupan mereka amat bahagia dengan foto-foto mereka amat senang untuk di lihat dilaman-laman sosial, namun dalam seminggu dua ini timbul desas desus di media sosial yang hubungan mereka kini bergolak, apabila Abby memuat naik status di laman sosial supaya mendoakan kebahagian mereka berdua.

farhan bekas suami abby Luahan Wajah Sayu Muhammad Noor Farhan Che Bakar Selepas Ditakdirkan Bercerai

Hari ini di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur Abby memfailkan cerai dan mendakwa Farhan sudah 2 kali melafazkan cerai terhadap nya, keputusan kes ini akan di sebut 11 jun nanti.

Namun dalam setuasi ini Farhan nampak lebih tertekan berbanding Abby mungkin faktor usia dan pengalaman mebuatkan farhan begitu sugul dan sedih sehinggakan tidak mahu di temu bual oleh para wartawan, berbanding Abby yang nampak lebih terbuka.

Pada Farhan dan Abby mungkin dugaan untuk anda, bukan semua orang mahu apa yang berlaku seperti anda beruda alami mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku, jadi kehidupan mesti di teruskan walau apa pun status anda. – sumber -
 

Video Bas Ekspres Bergesel Dengan Lori Sayur 3 Tan Di KM14 Bentong

Posted: 29 May 2014 10:45 AM PDT

Video Bas Ekspres Bergesel Dengan Lori Sayur 3 Tan Di KM14 Bentong |  Empat orang penumpang termasuk pemandu bas ekspres Darul Naim telah mengalami cedera selepas bas yang dipandu terlibat dalam kemalangan dengan lori di Kilometer 14 Jalan Bentong-Raub berhampiran simpang ke FELDA Lurah Bukit jam 5.20 petang semalam.

Kejadian ini berlaku apabila pemandu bas ekspress hilang kawalan dan melanggar Lori yang membawa sayur sayuran kemungkinan hendak dihantar ke lokasi yang telah ditentukan. Kelihatan habis sayur-sayuran yang dibawanya berterabur dijalanan.

 

 

- sumber -

Punca Sebenar Abby Abadi Bercerai Lagi Dengan Farhan

Posted: 29 May 2014 10:30 AM PDT

Punca Sebenar Abby Abadi Bercerai Lagi Dengan Farhan |  Menurut Abby, usia suaminya yang lebih muda darinya dan tidak matang merupakan punca utama keretakan rumah tangga. Tambah Abby lagi, ketidak serasian bersama dan sering bertengkar juga menyebabkan Farhan memfailkan permohonan cerai.

Difahamkan lafaz cerai telah dibuat oleh Farhan sebanyak dua kali di Makhamah Syariah Gombak Timur. Bagaimanapun, Hakim Syarie Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur iaitu Shaiful Azli Jamaludin terpaksa menangguhkan permohonan pengesahan lafaz cerai yang dibuat pelakon itu kepada 11 Jun depan bagi membolehkan lafaz cerai kali pertama difailkan.

Terdahulu, Abby yang berusia 37 tahun dan Muhammad Noor Farhan 24 tahun telah melangsungkan perkahwinan pada 9 Julai 2013 di Selatan Thailand. Abby juga pernah bernikah sebelum ini dengan Norman Hakim dan dikurniakan tiga orang anak hasil perkahwinan tersebut.


Kenyataan Abby Abadi Isu Bercerai Dengan Farhan

Saya nampak dia terlalu muda untuk meletakkan dirinya bersama saya, saya rasa macam itu. Pada saya kalau dalam usia saya waktu berumur macam dia, banyak benda yang saya masih tidak faham. Saya nampak lelaki lagi lambat matang. Kalau nampak dia dah tak nak sangat, saya tidak mahu memaksa. Sejujurnya dia lelaki yang sangat baik, namun dengan usia dan dengan siapa disekeliling dia, saya gagal untuk perbaiki keadaan dalam masa terdekat,” ujar Abby Abadi

Video Punca Sebenar Abby Abadi Bercerai Dengan Farhan



- sumber -

Lelaki Bangang Bunuh Anak Kucing Untuk Hilangkan Tekanan Perasaan

Posted: 29 May 2014 10:22 AM PDT

Lelaki Bangang Bunuh Anak Kucing Untuk Hilangkan Tekanan Perasaan Yang Melampau |  Seorang pengguna Facebook, Mohamad Fadzly, memuat naik gambar mendera seekor anak kucing bagi melepaskan tekanan perasaan yang dialami oleh dirinya.

bunuh anak kucing  Lelaki Bangang Bunuh Anak Kucing Untuk Hilangkan Tekanan Perasaan

Menurut admin page Daily Traffic Report, Fazly dipercayai telah membunuh anak kucing berkenaan.

Admin Daily Traffic Report juga menyatakan bahawa Petzstop Catshouse akan membuat laporan polis dan seterusnya menyerahkan tindakan selanjutnya kepada pihak SKMM.

- sumber -

Kena Kencing! Terkini MH370 Tiada di Lautan Hindi Pula!

Posted: 29 May 2014 10:10 AM PDT

Kena Kencing! Terkini MH370 Tiada di Lautan Hindi Pula!  |  Canberra: Biro Keselamatan Pengangkutan Australia (ATSB) memutuskan kawasan Lautan Hindi, kawasan isyarat akustik dikesan dan pencarian dasar laut dilakukan sejak awal April lalu dianggap sebagai bukan tempat penerbangan MH370 berakhir.

Keputusan itu dibuat selepas kenderaan bawah air autonomi (AUV) Bluefin-21 menamatkan operasi pencarian bawah air petang kelmarin selepas mencari di kawasan seluas 850 kilometer persegi.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) semalam, AUV itu selesai melakukan pencarian di kawasan dikesan isyarat yang dipercayai dari kotak hitam pesawat MH370 awal April lalu.

Data yang dikumpul hasil pencarian itu dianalisis dan JACC mendapati tiada serpihan pesawat berkenaan dikesan AUV itu sejak menyertai operasi pencarian.

“ATSB menasihatkan pencarian di kawasan berhampiran kerana isyarat akustik dikesan kini boleh dianggap selesai.  – sumber -

Malaysia Sensasi

Malaysia Sensasi


Ilmu Rahsia 7 Simpul Ghaib

Posted: 29 May 2014 07:03 PM PDT


Ilmu Rahsia 7 Simpul Ghaib merupakan keilmuan yang sangat dasyat kesannya. Malah orang miskin pun jika memiliki keilmuan ini akan merasai perubahan rezeki yang ketara. MUSTAHIL bagi sesiapa yang memiliki walau 1 dari 7 simpul rahsia ini akan merasai kesusahan hidup - dapatkan juga rahsia dan syarat-syarat untuk memiliki keilmuan istimewa WANG DI BAWAH SEJADAH - KLIK SINI UNTUK KETERANGAN LANJUT

Nurul Izzah Fail Hak Penjagaan Dua Orang Anaknya

Posted: 29 May 2014 07:00 PM PDT

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, telah memfailkan kes hadanah atau hak penjagaan anak terhadap dua anaknya berusia tujuh dan empat tahun di Mahkamah Tinggi Syariah.


Perkara itu diberitahu oleh peguam Azmi Mohd Rais yang mewakili Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, suami kepada Nurul Izzah, ketika kes itu disebut di dalam kamar Hakim Syarie Amran Mat Zain Khamis.

Mahkamah kemudian menetapkan 17 Jun ini untuk sebutan semula kes itu.

Pada 30 April lepas, Nurul Izzah yang diwakili peguam Nor Mawaddah Ramli memfailkan tuntutan itu dan menyerahkan dokumen berkaitan kepada peguam dan defendan pada 24 Mei lepas.

Ketika ditemui pemberita, Azmi berkata mahkamah turut menetapkan tarikh itu bagi membolehkan Raja Ahmad Shahrir Iskandar selaku responden, untuk menyempurnakan wakalah pelantikan peguam secara rasmi.

"Dalam prosiding hari ini, saya (Azmi) bersama peguam Zulkifli Che Yong hadir untuk mewakili responden," katanya.

Menurutnya mahkamah akan bertanya mengenai pendirian responden mengenai perkara itu sebelum diminta untuk mengemukakan pembelaannya.

VIDEO: Kanak-Kanak Perempuan Ditemui Mati Dipenggal!

Posted: 29 May 2014 06:54 PM PDT

Kuala Lumpur –  Menyedihkan apabila seorang kanak-kanak perempuan ditemui mati dalam keadaan kepalanya bercerai dari badan di tepi Sungai Klang berhampiran Stesen Komuter Kuala Lumpur, Jalan Hishamuddin di sini, malam tadi.
Kanak-kanak malang berusia antara dua hingga tiga tahun berkenaan ditemui orang awam kira-kira jam 9 malam dipercayai dikelar seorang lelaki warga asing yang sempat melarikan diri.
Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, mangsa dikatakan dibawa lari oleh suspek berkenaan dari sebuah pusat beli belah di Pudu Sentral ketika ditinggalkan bersama rakan ibunya.
"Polis sedang giat mengesan suspek yang melarikan diri sebaik menyedari tindakannya mengelar leher mangsa dilihat orang awam dan usaha mengesan lelaki warga asing berusia 30-an itu sedang giat dijalankan.
"Ibu bapa mangsa sudah dimaklumkan dan mereka sudah membuat pengecaman, namun belum disoal siasat berikutan keadaan ibunya yang hampir pengsan sebaik melihat keadaan anaknya," katanya.
Menurut Zainuddin, pemeriksaan di tempat kejadian menemui serpihan marble berhampiran mayat dipercayai digunakan untuk mengelar mangsa.
Motif sebenar kejadian itu masih disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. – HARIAN METRO

posted@malaysiasensasi.net

Aksi Dalam WWE Hanya Satu Lakonan

Posted: 29 May 2014 05:58 PM PDT


Sejak dari kecil lagi kita dihidangkan dengan tayangan aksi dalam WWE (WWF pada ketika itu) terutama di warung-warung kopi. Pada ketika itu, lokasi warung kopi sentiasa menerima kunjungan tidak kira golongan tua mahupun muda semata-matamahu menonton wrestling sambil menghirup air kopi. Namun pada ketika itu, mungkin ada yang menganggap bahawa aksi yang dipertontonkan itu adalah benar belaka. Namun sebenarnya apa yang kita lihat adalah merupakan satu lakonan yang tampak seperti real. Kalau betul-betul sudah tentu tayangan ini sudah diharamkan. 



Sukan gusti adalah sukan yang penuh kontroversi, antara benar dan tidak benar. Tapi yang nyata, ia hanyalah satu bentuk hiburan, bukannya pergaduhan betul-betul. Dan kebanyakannya adalah mengikut skrip.
Salah satu yang menjadi kontroversi ialah darah ketika bergusti. Ya, mungkin adakalanya mereka betul-betul berdarah (mungkin secara tidak sengaja atau kemalangan). Tapi tidak boleh diabaikan juga dengan darah palsu, yang sengaja diadakan untuk membuatkan persembahan lebih dramatik.i-malaysiakini
posted@malaysiasensasi.net

Jam Yang Paling Tepat Di Dunia

Posted: 29 May 2014 05:57 PM PDT


Jam atom adalah jam yang mempunyai waktu paling tepat dan standard frekuensi khas, yang digunakan sebagai standard utama untuk pembahagian waktu antarabangsa, juga untuk mengawal frekuensi gelombang siaran televisyen dan sistem satelit navigasi global seperti GPS.

Prinsip operasi jam atom tidak didasarkan pada elemen fizik nuklear, tetapi lebih kepada fizik atom dan menggunakan signal microwave di mana elektron dalam atom memancar ketika mereka mengubah tahap tenaga. 

Ketepatan jam atom bergantung kepada fakta di mana suhu sampel atom-atom 'kurang panas' bergerak jauh lebih lambat, serta memiliki tahap perlanggaran yang kurang dan pada jalur frekuensi dan intrinsik dari transisi elektronik. Frekuensi yang lebih tinggi dan garis sempit meningkatkan ketepatan.

Malangnya, jam atom adalah terlalu tepat. Ia lebih tepat daripada bumi sendiri kerana putaran Bumi tidak sempurna. Dan sistem penyimpanan masa kita pada hari ini adalah berdasarkan putaran tahunan bumi mengelilingi matahari, jadi ini adalah mengapa setiap empat tahun kita mempunyai "hari lompat" pada bulan Februari.

Oleh itu, dari masa ke semasa, pelarasan positif atau negatif satu saat adalah perlu untuk skala masa bagi menjadikan jam atom selaras dengan realiti.

Yuna Ulas Isu Baju Ketat, Dakwa Gambar Telah Di”Edit”

Yuna Ulas Isu Baju Ketat, Dakwa Gambar Telah Di”Edit”


Yuna Ulas Isu Baju Ketat, Dakwa Gambar Telah Di”Edit”

Posted: 29 May 2014 10:16 PM PDT

Susulan kontroversi baju ketat yang dipakainya sehingga menampakkan pusatnya, Yuna telah tampil di Kosmo untuk memberikan penjelasan. Untuk makluman anda, gambar tersebut telah dikongsikan oleh Yuna di laman Facebooknya dan menimbulkan perbalahan di kalangan para peminat Malaysia terutamanya. Susulan itu, Yuna telah membuang gambar tersebut sebagai langkah keselamatan.

yuna gambar ketat

Menerusi penerangan Yuna, gambar yang tersebar di beberapa laman blog itu telah pun di”edit” dan bukannya gambar asli seperti yang dikongsikan di Facebook. Kata Yuna:-

Secara peribadi, saya menarik semula gambar tersebut bukan kerana tersinggung dengan banyak tohmahan tetapi saya tidak mahu dua pihak terus bertelagah mengenai isu gaun tersebut.

Malah saya juga tidak mahu orang luar melihat orang Malaysia bergaduh dan bertahan dengan pendapat masing-masing hanya kerana isu sebegini. Jadi, saya fikir lebih mudah sekiranya gambar itu dibuang dan perbalahan tidak berlanjutan.

Gambar tersebut diambil untuk satu sesi fotografi di sana. Apa yang saya kesalkan, gambar yang tersebar di beberapa blog telah melalui proses editing sehingga menampakkan pusat saya apabila baju pada bahagian dalam dinipiskan.

Saya anggap semua perkara seperti ini (dinilai orang) sebagai lumrah kehidupan. Saya sudah belajar menelannya sejak dulu lagi.

Sebagai seorang manusia yang tidak sempurna, saya menerima dengan hati yang terbuka tentang teguran sekiranya saya melakukan kesalahan. secara jujurnya, buat masa ini, saya selesa dengan diri saya

yuna

Semoga kontroversi ini menjadi pengajaran bukan sahaja untuk Yuna tetapi juga untuk para selebriti lain. Kadangkala kita anggap sesuatu gambar itu selamat untuk dikongsi, namun tiba-tiba ada je tangan gatal yang membuat sesuatu sehingga tercetus kontroversi. Harap Yuna bersabar. Semoga kerjaya Yuna akan terus berkembang. Good luck Yuna.

Baca Yang Ini Pulak:-

Farhan Terlalu Muda – Abby Abadi

Posted: 29 May 2014 09:45 PM PDT

Hmmmm. Bila dah bercerai, macam-macam pula yang keluar daripada mulut Abby Abadi. Rasanya masa kahwin dulu bukan main seronok dapat bersuamikan lelaki muda. Bukan nak mengutuk Abby, tetapi apabila membuat pilihan sebegini, haruslah bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan. Sememangnya lelaki muda ini cepat sikit marahnya. Tapi tak apalah, dah tak ada jodoh. Itulah suratan takdir buat Abby dan Farhan.

abby dan farhan

Kata Abby Abadi menerusi Mstar Online:-

Saya akui masih sayangkan dia dan langsung tidak pernah membayangkan perceraian akan berlaku kerana salah faham yang timbul tidak sepatutnya berakhir dengan perceraian.

Bagaimanapun buat masa ini saya tidak nampak jalan untuk kami berbaik semula kerana saya sudah berusaha sehabis baik untuk memperbetulkan keadaan tetapi apalah daya saya kalau itu ketentuan dan takdir saya.

Bukan kerana orang ketiga dan jika komen orang mengenai saya di laman sosial juga tidak pernah menjadi penyebab kepada kejadian ini dan saya tidak salahkan sesiapa kerana kami berdua ada melakukan kesilapan.

Pada saya dia terlalu muda untuk meletakkan dirinya sebagai suami dan kami juga baru kenal mengenali selepas berkahwin. Mungkin ada beberapa perkara yang dia tidak dapat faham.

Saya tidak salahkan dia kerana ketika saya berusia seperti dia pun banyak perkara yang saya tidak faham dan masih belajar mengenai kehidupan.

Apa-apa pun saya tidak pernah menyesal berkahwin dengannya malah bersyukur dia dipinjamkan kepada saya biarpun singkat.

abby abadiSemoga Abby Abadi dan Farhan tabah menghadapi dugaan ini. Semoga kes penceraian mereka akan berjalan lancar dan tidak tertangguh. Sama-samalah kita doakan.

Baca Yang Ini Pulak:-

Engku Emran Menunjuk-nunjuk?

Engku Emran Menunjuk-nunjuk?


Engku Emran Menunjuk-nunjuk?

Posted: 29 May 2014 09:18 PM PDT

Pabila bekas suami Erra Fazira, Engku Emran berkongsi beberapa foto dia bersama Erra dan Aleesya meluang masa bersama-sama, timbul banyak reaksi di kalangan peminat.

Pelakon Lelaki Dakwa Pengarah Pentingkan Diri

Posted: 29 May 2014 08:25 PM PDT

Baru-baru ini ada pelakon lelaki mengadu kepada GUA tentang seorang pengarah yang terlalu ingin berkarya sehingga bersikap mementingkan diri sendiri.

Aizat Tidak Anggap Dirinya Legasi

Posted: 29 May 2014 08:06 PM PDT

Selepas tampil dengan album 'Percubaan Pertama' dan 'Urusan Aizat Amdan', penyanyi berbakat besar, Aizat Amdan kini muncul dengan album terbaru, 'Legasi'. Uniknya, album ketiga ini ditampilkan dalam bentuk piring hitam bersesuaian dengan konsep legasi yang ingin diketengahkan.

Kes Cerai Buat Cristina Suzanne Hati-Hati

Posted: 29 May 2014 09:30 AM PDT

Selepas putus cinta dengan aktor, Bront Palarae tidak lama dulu, Cristina Suzanne menemui pengganti yang merupakan seorang ahli perniagaan dan telah mengikat tali pertunangan dengan jejaka terbabit.

CEO Kombinasi Elemen Komedi & Korporat

Posted: 29 May 2014 09:03 AM PDT

Klise kebanyakkan filem komedi dikombinasikan dengan genre seram dan gangster, namun pengarah filem CEO memilih kelainan dengan menggabungkan elemen komedi dan korporat.

"Saya Bukan Bercinta Dengan Uqasha?" – Syafiq Kyle

Posted: 29 May 2014 09:03 AM PDT

"Kalau betul saya berkawan dengan dia pun, tak boleh ke? Saya tidak faham kenapa perkara ini dibesar-besarkan kerana saya dan dia cuma berkawan sahaja, seperti kawan-kawan lain. ," ujar Syafiq Kyle.

BELUM KENALI SUAMI SECUKUPNYA - WAHEEDA

BELUM KENALI SUAMI SECUKUPNYA - WAHEEDA


BELUM KENALI SUAMI SECUKUPNYA - WAHEEDA

Posted: 29 May 2014 07:06 PM PDT



Ramai yang ingin tahu mengenai perkembangan pelakon dan penyanyi Waheeda yang pernah popular melalui lagu 'Wassini'. Terbaru, Waheeda ditemui media di majlis pelancaran single terbaru suaminya, Ustaz Akhil Hayy, yang berjudul 'Andai Esok'.

Menurut Waheeda, meskipun sudah lima tahun berkahwin dengan Akhil, namun masih banyak perkara yang tidak diketahui tentang diri suaminya.

Klik gambar untuk size besar


<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

'PECAH TEMBELANG' - HUBUNGAN ANA DAHLIA & 'TUNANG' TERBONGKAR

Posted: 29 May 2014 05:23 PM PDT



Bak kata pepatah, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua!

Demikian jualah halnya dengan pelakon Ana Dahlia atau nama sebenarnya Diyana Mastura Jaafar, 31, yang gemar menyembunyikan status hubungannya dengan seorang pemuda bernama Ubaidullah. Dia akhirnya 'terperangkap' dan masuk jerat sendiri.

Semuanya gara-gara pengacara malam 'Hari Ibu' anjuran Rafflesia, di Hotel Royal, Kuala Lumpur kelmarin mengumumkan Ubaidullah sebagai tunang Ana. Paling menarik, pengacara tersebut juga mengumumkan kepada jemputan bahawa Ana dan tunangnya bakal berkahwin tidak lama lagi



<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

SAYA MASIH SAYANGKAN FARHAN - ABBY ABADI

Posted: 29 May 2014 03:19 PM PDT



Meskipun diceraikan menerusi SMS, namun Abby Abadi mengakui masih sayangkan suaminya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar. Menurut pelakon, penyanyi dan kini pendakwah itu... dia tidak pernah membayangkan akan berlaku perceraian dalam perkahwinan mereka.

"Saya akui masih sayangkan dia dan langsung tidak pernah membayangkan perceraian akan berlaku kerana salah faham yang timbul tidak sepatutnya berakhir dengan perceraian.



<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

Adam Corrie Di Gam Stesen TV Kerana Sertai Pembangkang?

Adam Corrie Di Gam Stesen TV Kerana Sertai Pembangkang?


Adam Corrie Di Gam Stesen TV Kerana Sertai Pembangkang?

Posted: 29 May 2014 08:11 PM PDT

Adam Corrie walaupun namanya sinonim dengan watak antagonis di dalam televisyen, namun pada hakikatnya dia seorang mualaf yang bersih hatinya. Namun begitu sejak kebelakangan ini, agak jarang nampak kemunculan Adam[...]

(Video) “Suami Terlalu Muda, Lambat Matang” – Abby Abadi

Posted: 29 May 2014 07:29 PM PDT

Pelakon Abby Abadi mengakui masih sayangkan suaminya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar dan tidak pernah menjangkakan perceraian akan berlaku pada perkahwinan keduanya itu. Abby atau nama sebenarnya, Arbaiyah Abdul Manan,[...]

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar tentera terputus hubungan zamani