Powered by Blogger.

Malaysia Sensasi

Malaysia Sensasi


Perjanjian David Copperfield Dengan Jin?

Posted: 18 Aug 2014 10:50 PM PDT



Anda semua sudah kenal manusia ajaib dan misteri seperti ini, David Copperfield mula bermain silap mata sejak berusia 12 tahun,

dan menjadi ahli silap mata termuda diterima sebagai ahli Persatuan Ahli silap mata Amerika og, Apabila 16 tahun New York University telah dijemput untuk mengajar sihir kursus. Nama "David Copperfield" diambil dari watak fiksyen bernama David Copperfield yang terdapat dalam novel yang sama bertajuk, David Copperfield oleh Charles Dickens. Pada usia 19 tahun, Copperfield telah melakukan yang besar dalam Pagoda Hotel, Honolulu, Hawaii.
Kebanyakannya dalam bentuk penampilan Copperfield televisyen acara khas dan sebagai bintang tetamu di rancangan televisyen.

Pada skrin besar, seperti Ken Copperfield bermain silap mata dalam filem seram Keganasan Keretapi 1980 pengeluaran.
Selain itu, Copperfield telah muncul sebagai tambahan dalam filem pret-à-Porter (1984), tetapi nama beliau tidak termasuk dalam senarai pemain.
Pada tahun 1982, Copperfield diasaskan Projek Magic asas untuk membantu pemulihan pesakit dengan tangan lumpuh untuk mengajar usul sihir sebagai kaedah terapi fizikal.
Kaedah maju diiktiraf oleh Amerika Pekerjaan Terapi Persatuan, dan digunakan di lebih daripada 1,100 hospital di 30 buah negara di dunia.
Pada tahun 1996, Copperfield menulis fiksyen antologi berjudul Tales David Copperfield yang Mustahil yang mengambil latar belakang dunia sihir dan ilusi. Dalam penulisan buku ini dengan kerjasama Copperfield Dean Koontz, Joyce Carol Oates, Ray Bradbury, dan ahli-ahli pasukan yang lain. Pada tahun berikutnya menerbitkan edisi kedua, Beyond Imagination David Copperfield (1997).

Copperfield mempunyai Muzium Antarabangsa dan Perpustakaan Magic Seni di Las Vegas, Nevada. Muzium ini telah ditubuhkan dalam usaha untuk mengekalkan sejarah seni Copperfield sihir, sihir dan koleksi alat antik, buku, dan objek yang berkaitan dengan seni sihir.
Majalah Forbes melaporkan David Copperfield mempunyai hasil sebanyak 57 juta dolar Amerika pada tahun 2003. Bilangan yang menjadikan ia pangkat selebriti dibayar ke-10 yang paling mahal di dunia. Pada tahun 2004, pendapatan beliau dianggarkan bernilai $ 57000000 (kedudukan ke-35), manakala pendapatan tetap pada tahun 2005 berjumlah $ 57000000, tetapi jatuh ke No 41 dalam senarai selebriti terkemuka dunia. [4] Setiap tahun, David Copperfield melakukan lebih daripada 550 menunjukkan di seluruh dunia. [5]






PERJANJIAN AHLI SIHIR DENGAN JIN

Di atas ini adalah surat perjanjian yang diperkatakan antara "seorang ahli sihir dengan wakil syaitan" yang bernama Asmodeus dan tulisan yang terdapat di surat itu adalah tulisan manusia, tetapi copnya ialah Cop Jin.
Tetapi sebenarnya Jin tersebut telah mempermainkan manusia. Cop yang tertera di surat ini bukan cop perwakilan Iblis, bahkan juga bukan cop 'Ifrit, jenis Jin yang paling perkasa. Ia merupakan cop milik Jin jahat biasa.

Di bawah ini pula surat perjanjian yang diperkatakan antara "Syaitan dengan O'Ryan Greenfield" seorang ahli sihir dari barat. Sebenarnya surat itu ialah perjanjian otentik antara seorang penyihir dengan empat Jin yang tanda tangan mereka tertera jelas, yang kemudian diperkuat oleh cop 'Ifrit.





RAHSIA David Copperfield

David Copperfield sememangnya mengamalkan ilmu sihir. Sebab itulah beliau boleh melakukan apa juga dibenarkan untuk terbang. David Copperfield sebenarnya sangat terkenal di kalangan jin. Dia mempunyai perjanjian dengan salah seorang 'Ifrit. 'Tentera Ifrit mempunyai beribu-ribu daripada mereka. Ia adalah mereka yang dibangkitkan Copperfield. Supaya dia boleh naik sedikit di udara, diperlukan ribuan jin untuk mengangkatnya.
Dan sekali lagi satu kemahiran yang dia memotong seorang gadis di dada, adalah jin perempuan yang muncul dalam bentuk seorang gadis manusia. Dia menghilang, kemudian menunjukkan beliau lagi tanpa kecederaan yang sedikit. Mungkin Copperfield telah membuat perjanjian yang sama seperti di atas. Dan Allah Maha Mengetahui.

(Atrikel di atas Sulit David Copperfield telah dipetik daripada salah satu daripada buku-buku rujukan daripada senarai ..... kebenaran saya tidak boleh yakin, sila ambil perhatian)

Personaliti TV3, Mazidul Beransur Pulih

Posted: 18 Aug 2014 10:32 PM PDT


Personaliti TV3 iaitu Mazidul Akmal Sidek dilaporkan beransur pulih dipercayai akibat serangan strok pada Julai lalu.

Menurut sumber terdekat Mazidul, bekas pengacara 999 itu masih dirawat di Pusat Perubatan Pantai, Bangsar dekat sini namun enggan mendedahkan butiran lanjut mengenai keadaan kesihatannya secara terperinci.

"Apa yang boleh saya beritahu dia semakin sihat dan doakan untuk kesihatannya," kata ahli keluarga terdekat personaliti itu ketika dihubungi mStar Online pada Isnin.

Mazidul sebelum ini dilaporkan tenat akibat serangan strok dan berada dalam keadaan 'induced coma' atau koma sementara.

Bagaimanapun sehingga kini masih belum ada sebarang kenyataan rasmi daripada pihak keluarganya berhubung laporan berkenaan.

Sementara itu, usaha mStar Online mendapatkan komen daripada isterinya yang dikenali sebagai Fazlin gagal apabila wanita berkenaan enggan mengulas lanjut mengenai keadaan suaminya itu.

Bagaimanapun, Fazlin sempat meluahkan rasa kecewa terhadap beberapa laporan portal dan blog  yang memberi gambaran serta persepsi salah terhadap keadaan kesihatan suaminya itu.

"Apa yang dilaporkan semuanya tidak benar dan minta maaf saya tidak dapat menjawab apa-apa soalan mengenai Mazidul kerana mahukan privasi," ujarnya.

Dalam perkembangan sama, pihak TV3 memaklumkan Mazidul masih diberi cuti dan sedang menerima rawatan di pusat perubatan berkenaan.

"Kami di TV3 berharap Mazidul akan cepat sembuh daripada penyakit tersebut," kata wakil stesen berkenaan.

MH17: Dua Jenazah Dijangka Dikebumi Di Taman Selatan

Posted: 18 Aug 2014 10:31 PM PDT

Sekurang-kurangnya dua jenazah mangsa nahas pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH17 dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Presint 20 Putrajaya pada Jumaat ini.


Bagaimanapun, hanya satu jenazah yang disahkan akan diurus Perbadanan Putrajaya (PPj) yang bertanggungjawab menyelia dan menguruskan tanah perkuburan yang dikenali sebagai Taman Selatan itu.

Naib Presiden Jabatan Perkhidmatan Bandar PPj, Datuk Mohtar Kamirun berkata, jenazah yang disahkan itu merupakan pembantu juruterbang pesawat MH17, Ahmad Hakimi Hanapi, 29.

Katanya, Ahmad Hakimi antara 22 jenazah merangkumi 18 keranda dan empat bekas berisi abu mayat warga Malaysia dan seorang bukan warga Malaysia yang akan dihantar pulang dari Belanda pada Khamis ini dan dijangka tiba di tanah air pada pagi Jumaat.

"Difahamkan satu jenazah lagi akan turut dikebumikan di Tanah Perkuburan Putrajaya tetapi masih belum disahkan lagi.

"Sebarang pengesahan, kita akan tunggu daripada Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia)," katanya ketika dihubungi mStar Online pada Isnin.

Dilaporkan keluarga Nur Shazana Mohamed Salleh, 31, pramugari pesawat MH17 bersedia sekiranya jenazahnya turut dikebumikan bersama mangsa lain di Putrajaya, selepas mengambil pendirian terbuka bahawa ia merupakan satu penghormatan.

Ahmad Hakimi dan Nur Shazana merupakan antara 15 anak kapal pesawat MH17 yang membawa 283 penumpang dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, ketika terhempas dipercayai ditembak jatuh di timur Ukraine pada 17 Julai lalu.

Mohtar berkata, pihak pengurusan sudah membuat persediaan awal sejak kerajaan memaklumkan untuk membawa pulang jenazah ke tanah air.

Tambahnya, segala urusan pengebumian, termasuk penggalian yang menggunakan jentera penggali akan dilakukan bermula Khamis.

"Jenazah dijangka tiba pada pukul 10 pagi Jumaat. Kita menjangkakan urusan pengebumian jenazah di Tanah Perkuburan Putrajaya dilakukan pada sebelah petang selepas solat Jumaat," katanya.

Beliau bagaimanapun berkata, solat jenazah masih belum ditetapkan lagi sama ada akan dilakukan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin atau Majis Putra, kedua-duanya di Putrajaya.

Sementara itu, Mohtar berkata, pihaknya mengalu-alukan keluarga mangsa untuk mengebumikan jenazah di Tanah Perkuburan Putrajaya.

"Kita secara terbuka membantu untuk mempermudahkan keluarga dari segi urusan pengebumian mangsa nahas MH17 semua agama," katanya.

Tanah Perkuburan Putrajaya di Presint 20 menggabungkan tanah perkuburan orang-orang beragama Islam, Buddha, Hindu dan Kristian.

Sejak dibuka pada 2001, seramai 840 jenazah dikebumikan di tanah perkuburan berkeluasan 68,000 kaki persegi itu.

Saya Tegur Najib, Bukan Suruh Letak Jawatan - Tun M

Posted: 18 Aug 2014 10:29 PM PDT

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak berniat meminta Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan, sebaliknya hanya memberi teguran terhadap Perdana Menteri dalam catatan terbaru dalam blognya.

"Saya tidak kata dia (Najib) patut letak jawatan, saya cuma tidak setuju dengan sebahagian daripada dasar dia.


"Ia (teguran) itu bukan bersifat peribadi. Orang lain tak tegur dia, jadi saya tegur la," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Institut Kecemerlangan Pengajian Baitulmaqdis, Universiti Utara Malaysia (IEIJS-UUM) di sini, Isnin.

Bekas perdana menteri itu dalam catatan blognya berkata, beliau menegur pentadbiran Najib kerana berpendapat pemimpin yang tidak ditegur akan percaya segala yang dilakukan oleh mereka adalah baik belaka.

Katanya, hanya apabila ditegur sahaja pemimpin akan sedar kesalahan yang dilakukan dan mungkin memperbetulkannya.

Dr Mahathir berkata beliau menegur menerusi blognya kerana telah berulang kali menegur pentadbiran Najib tetapi tiada sebarang tindakan yang diambil.

Sementara itu, mengenai penubuhan IEIJS, Dr Mahathir berkata, ia dapat membantu memberi kefahaman dalam bentuk fakta akademik kepada orang Islam dan juga bukan Islam mengenai apa yang sebenarnya berlaku di Palestin.

"Tidak banyak kajian fakta tentang Baitulmaqdis oleh ulama-ulama Islam. Hasil penubuhan institut ini, saya berharap akan ada kefahaman yang lebih baik tentang apa jua yang berlaku di sana," katanya.

Bakteria Dalam Minuman Anda

Posted: 18 Aug 2014 10:29 PM PDT


 Air yang anda beli dari mesin layan diri mungkin tidak sebersih yang anda fikirkan.

Sebanyak 29 sampel air telah diambil dari mesin tersebut di seluruh Lembah Klang dan hampir semuanya telah dicemari.

Terdapat beberapa jenis bakteria berbahaya seperti E. coli, Koliform dan bakteria bertoksin Clostridium perfringens - jenis bakteria yang sama terdapat di dalam air kumbahan yang tidak dirawat.

Koliform dan Clostridium perfringens juga merupakan bakteria yang sama terdapat dalam najis manusia dan haiwan.

Bakteria ini boleh menyebabkan kekejangan, cirit-birit dan masalah pencernaan yang lain.

The Star menjalankan beberapa ujian bersama dengan Forum Air Malaysia, sebuah organisasi yang ditubuhkan untuk membantu Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara.

Forum Air Malaysia membuat ujian terhadap 14 sampel pada April manakala The Star menjalankan ujian terhadap 15 sampel.

Sampel-sampel air diambil dari mesin layan diri di sini dan di Subang Jaya, Cheras, Klang dan Kuala Lumpur.

Di bawah Akta Air Minum Selamat Malaysia, sepatutnya tidak ada sebarang kesan Koliform atau E. coli dalam air minuman.

Eksekutif Dasar dan Penyelidikan Forum Air Jesslyn Pek berkata adalah membimbangkan apabila kebanyakan sampel tidak menunjukkan kesan klorin atau fluorida bebas, yang merupakan bahan kimia yang diperlukan untuk membunuh bakteria di dalam air.

"Daripada ujian ke atas 14 sampel air, enam daripadanya didapati mempunyai sama ada Koliform atau E. coli dan tidak mengandungi klorin atau klorida bebas," katanya. 

"Klorin bebas mesti ada, kerana ia adalah pembasmi kuman," kata Pek.

"Terdapat piawaian untuk menentukan berapa banyak klorin bebas diperlukan untuk digunakan dalam air terawat, tetapi kerana ia tidak dapat dikesan di dalam semua sampel ini, ia menunjukkan bahawa jumlah yang tidak mencukupi telah digunakan."

Dalam ujian yang dijalankan oleh The Star dengan makmal bertauliah, semua 15 sampel didapati positif Koliform dan Clostridium perfringens.

Mesin menjual air banyak terdapat di bangunan pejabat, kediaman dan universiti atau kolej.

Orang ramai lebih suka membeli air ini kerana kosnya hanya kira-kira 20 sen seliter berbanding air botol, yang kosnya boleh mencecah lebih dari RM2 untuk jumlah yang sama.

Menurut sumber industri, pada tahun lepas Kementerian Kesihatan memulakan usaha di seluruh negara untuk memberikan lesen kepada pemilik mesin menjual air.

Walau bagaimanapun, sehingga kini, banyak yang tidak memberi respons.

Untuk mendapatkan lesen, pengendali perlu mengeluarkan sejumlah RM450 untuk setiap mesin dan menghantar air dari mesin untuk ujian kualiti di Jabatan Kimia.

Mereka juga perlu membayar yuran pemprosesan lesen RM130. 

Kos lesen selama dua tahun adalah RM150.

Adi Fashla Terkejut Tuduhan Tak Betul Kemalangan Di Bentong

Posted: 18 Aug 2014 10:27 PM PDT


Penyampai radio Era FM iaitu Adi Fashla terkejut apabila timbul pelbagai andaian dan tuduhan tidak betul mengenai kejadian kemalangan melibatkannya di Lebuhraya Karak, Bentong pada Ahad lalu.

Adi atau nama sebenarnya Adi Fashla Jurami, 36, berkata, ada yang membuat andaian kononnya dia menunggang motosikal berkuasa tinggi iaitu BMW HP4 terlalu laju sehingga melanggar kereta lain dan ada juga mengatakan kejadian itu merupakan balasan buat Adi kerana mengambil cuti sakit pada ketika itu.

Adi terbabit dalam kemalangan jalan raya di Kilometer 47 Lebuhraya Karak arah Kuantan kira-kira pukul 10 pagi pada Ahad lalu selepas gagal mengawal motosikalnya sebelum terbabas ke kiri jalan.

Insiden tersebut membuatkan bahu dan jari pada bahagian kirinya retak teruk. Dia kini sedang dirawat di sebuah pusat perubatan di Damansara di sini dan dibenarkan keluar wad pada Selasa (hari ini).

Sementara itu, Adi berkata, walaupun insiden kemalangan itu amat menyakitkan, namun ia tidak pernah membuatkan dia serik untuk menunggang motosikal yang baharu dibelinya pada Mac lalu.

0 comments:

Post a Comment

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar terputus hubungan zamani