Powered by Blogger.

Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat



Susulan daripada kehadiran sebuah akaun Facebook bernama Jilboobs Community yang menjadi fenomena di Indonesia sejak diperkenalkan awal tahun ini, Majelis Ulama Indonesia (MUI) baru-baru ini telah mengeluarkan fatwa haram berkenaan pemakaian fesyen muslimah itu. MUI secara tegas telah mengeluarkan fatwa haram mengenai pemakaian gaya berkenaan yang masih memperlihatkan bentuk tubuh.


Fatwa berkenaan turut merujuk kepada wanita yang menggunakan hijab, namun tetap mengenakan busana seksi yang memperlihatkan bentuk tubuh mereka yang kini dikenal dengan istilah ‘jilboobs’.

Wakil Ketua MUI, KH Ma’ruf Amin dalam satu kenyataan berkata, sudah ada fatwa daripada majlis berkenan tentang proografi termasuk perihal memperlihatkan bentuk tubuh, berhijab tetapi berpakaian ketat.


Begini lah pakaian JILBOOBS yang dimaksudkan, ianya cukup memalukan jer..

Menurut Ma’ruf, pihaknya mengharamkan cara berpakaian jilboobs berikutan aurat yang ditutup oleh wanita muslimah tersebut tidak sesuai dengan apa yang menjadi syariat Islam. MUI menyarankan supaya setiap wanita muslimah yang sudah mengenakan hijab supaya lebih memperhatikan cara mereka berpakaian.

Akaun Jilboobs telah memuat naik sejumlah foto wanita mengenakan fesyen berhijab tetapi dalam masa yang sama pakaian mereka terlalu ketat sehingga menunjukan bentuk payudara wanita-wanita berkenaan. – sumber -


Punca Nurul Rahsiakan Kehamilan Kedua

Posted: 13 Aug 2014 05:15 PM PDT


Punca Nurul Rahsiakan Kehamilan Kedua | Penyanyi hitam manis Nurul Wahab Depp berasa sangat teruja dan bersyukur dengan kehamilan yang kedua bersama suami tercinta Ericc Depp dan pengumuman itu di buat menerusi video rakamannya dan di muat naik di You Tube dan blognya sendiri.


“Saya terpaksa mengunakan Bahasa Melayu untuk mengumumkan kehamilan saya yang kini sudah berusia 12 minggu ini bagi mengelak keluarga mertua saya tahu kerana hendak bagi ‘suprises’ dekat mereka,” katanya menerusi video itu.

Menurutnya lagi berita baik ini akan diberitahu sendiri kepada keluarga mertuanya kerana beliau dan suami akan terbang ke Perancis pada bulan depan. Nurul dapat merasakan kegembiraan mereka setelah di beritahu berita baik ini.


“Saya mengunakan rakaman video ini untuk memberitahu mengenai kehamilan saya kerana amat memudahkan dan cepat serta mengikuti perkembangan teknologi media sosial yang kian berkembang,” Katanya.

Anak pertamanya Zachary Depp bakal menjadi abang tidak lama lagi dan keluarga Nurul semaki n bertambah dan diharapkan kandungan Nurul sihat dan selamat.


Rossalinda Patahkan Tulang Rusuknya Sendiri Untuk Kelihatan Cantik

Posted: 13 Aug 2014 05:09 PM PDT


Rossalinda Patahkan Tulang Rusuknya Sendiri Untuk Kelihatan Cantik | Masih ingat karakter Maria dalam telenovela MARIA MERCEDES, yang populer pada tahun 1990an? Kini, aktris cantik yang memerankannya, Thalia, datang dengan khabar yang sangat mengejutkan.

Wanita yang kini berusia 42 tahun itu rupanya masih terlihat cantik, seksi, dan mempesona hingga sekarang. Namun siapa sangka dia telah melakukan satu hal gila untuk mempertahankan keseksian tubuhnya.

Seperti dilaporkan oleh Daily Mail, wanita yang bernama asli Ariadna Thalia Sodi Miranda ini telah mematahkan tulang rusuknya sendiri. Ada dua tulang rusuk yang sengaja dihilangkan dari tubuhnya.

Hal itu memang dilakukannya bukan tanpa alasan. Dengan menghilangkan sepasang tulang rusuk, dia berharap mendapatkan bentuk pinggang yang jauh lebih kecil dan seksi.

Rumor tentang perawatan kecantikan gila ini memang sudah lama beredar. Namun baru beberapa waktu lalu wanita berdarah Meksiko ini memberikan konfirmasi melalui sebuah video yang dimuatnaik dilaman Instagramnya.

Dalam video tersebut, dia berpose di belakang sebuah bekas yang berisi tulang rusuknya. Well, ini benar-benar cara yang ekstrim untuk jadi cantik, ada yang mau cuba?


Pembunuh Norazita Dihukum Gantung Sampai Mati

Posted: 13 Aug 2014 04:52 PM PDT


Pembunuh Norazita Dihukum Gantung Sampai Mati | Pengawal keselamatan yang menembak mati pegawai Ambank Subang Jaya, Norazita Abu Talib, hari ini, dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Menurut laporan Sinar Harian, Hakim Datuk Akhtar Tahir membuat keputusan tersebut terhadap lelaki warga Indonesia bernama La Ode Ardi Rasila itu, selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya menimbulkan keraguan yang munasabah.

Lelaki berusia 37 tahun itu turut dijatuhi hukuman mati atas tuduhan melakukan rompakan dengan menggunakan senjata api.

Seramai 24 saksi pendakwaan dan satu saksi pembelaan dipanggil untuk memberi keterangan sepanjang prosiding itu berlangsung sejak 24 Jun lalu.

Pendakwaan diwakili oleh Ketua Pendakwa Negeri, Mohd Azari Haron dan Timbalan Pendakwa Raya, Asyraf Md Kamal.


Pada 19 Nov tahun lepas, La Ode didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati, atas kesalahan membunuh Norazita.

La Ode turut didakwa atas pertuduhan kedua di bawah Sekyen 3 Akta Senjata Api 1971 yang membawa hukuman gantung sampai mati walaupun orang yang ditembak tidak tercedera.

Dalam kejadian pada pukul petang 23 Oktober tahun lepas itu, Norazita,37, maut ditembak oleh suspek ketika beliau membuka peti besi di dalam bilik kebal bank berkenaan, bersama-sama seorang lagi pegawai wanita.

Mangsa yang sudah berkerja selama 16 tahun di bank itu meninggal dunia di tempat kejadian susulan kecederaan parah pada bahagian kepala akibat ditembak dengan 'pump gun' oleh suspek.

Suspek kemudian melarikan sejumlah RM450,000 dari bilik kebal itu. Pihak polis berjaya menangkap lelaki itu pada 11 November tahun lalu, di Johor Bahru. – sumber -


Hisham Rais Anggap Kerajaan Khalid Kerajaan PUKI!

Posted: 13 Aug 2014 11:35 AM PDT


Hisham Rais Anggap Kerajaan Khalid Kerajaan PUKI! | SETELAH menggelar bekas setiausaha Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai ‘anak dara yang kurang seks’, aktivis pembangkang, Hishamuddin Rais sekali lagi dengan tanpa rasa malu dan bersalah mencarut, kali ini dalam twitter, berhubung kemelut politik yang melanda Selangor.


Dia yang lantang membidas Khalid kali ini ‘muncul’ dengan kata-kata yang cukup memalukan.

Ia sekaligus memperlihatkan tahap pemikiran dan kedangkalan dirinya yang sebelum ini pernah bertahun-tahun melarikan diri ke luar negara.

Ada tengok dan tafsir sendiri!




- sumber -


Tiz Zaqyah Tayang Tali Sarung Alat Dalaman Demi Peminat

Posted: 13 Aug 2014 11:22 AM PDT


Tiz Zaqyah Tayang Tali Sarung Privacy Demi Peminat | Pelakon terkenal, Tiz Zaqyah telah berkongsi gambar yang memaparkan dirinya dengan selamba menunjukkan tali bra yang dipakainya ketika sedang mendukung seekor anak kecil Godzilla.

Gambar tersebut telah menimbulkan pelbagai persoalan dalam kalangan peminat menerusi akaun Instagram miliknya mengenai keghairahan kaum perempuan mempamerkan tali bra secara terbuka.

- sumber -


Fattah Amin Dikritik Berlakon Macam ‘Kayu’

Posted: 13 Aug 2014 11:01 AM PDT


Fattah Amin Dikritik Berlakon Macam 'Kayu' | Pelakon baharu, Fattah Amin tidak pernah berkecil hati dengan kritikan umum yang mengatakan lakonan-lakonannya masih lagi kaku.

Fattah atau nama sebenarnya Abdul Fattah Mohd Amin, 24, berkata, dia mengambil kritikan itu sebagai pembina semangat untuknya terus mengasah bakat menjadi pelakon yang lebih baik.


"Saya sedar dengan kritikan orang ramai mengatakan lakonan saya macam 'kayu'.

"Tetapi jujurnya saya tidak pernah berkecil hati kerana saya masih baru dalam industri lakonan dan apa yang dikritik adalah satu teguran agar lakonan saya bertambah baik," katanya yang mula popular menerusi drama Playboy Itu Suami Aku.

Baru-baru ini Fattah menerima kritikan di laman-laman sosial yang mengatakan dia tidak layak menjadi pelakon kerana lakonannya kaku selepas kemunculannya menerusi drama Playboy Itu Suami Aku di TV3 yang mengakhiri siarannya pada Disember tahun lalu mendapat perhatian ramai.

Fattah juga pernah terlibat menerusi drama Cinta Dari Marikh (RTM) dan Kerana Sarah (TV3).


Sementara itu tambah Fattah, selepas mendapat kritikan itu, dia mula mempelajari pelbagai teknik-teknik lakonan menerusi pelbagai filem yang ditonton selain mendapat khidmat nasihat daripada pelakon-pelakon senior dan pengarah.

Mengenai telenovela Cinta Ibadah, Fattah bergandingan dengan pelakon baharu iaitu Aishah Ilias sebagai pasangan suami-isteri.

Katanya, sepanjang dua tahun bergelar pelakon, telenovela ini antara yang mencabar lakonannya kerana ia mengambil tempoh penggambaran yang lama.


Baju Tulisan Lucah Bawa Padah Pada Joe Flizzow

Posted: 13 Aug 2014 10:39 AM PDT


Baju Tulisan Lucah Bawa Padah Pada Joe Flizzow | Penyanyi rap Joe Flizzow kecewa kerana dicemuh gara-gara kecuaiannya bergambar dengan dua indivdiu yang memakai baju T bertulisan lucah.

Joe atau nama sebenarnya Johan Ishak, 35, berkata, kejadian itu berlaku di sebuah majlis apabila dia pada mulanya di datangi seorang pereka fesyen yang memintanya memakai baju bertulisan ‘Jantan’ kononnya bagi tujuan promosi.

Jelas Joe, tidak lama kemudian mucul dua individu di sebelah kiri dan kanannya untuk bergambar sebelum dia menyedari kedua-dua mereka memakai baju bertulisan lucah berkaitan alat sulit lelaki.


"Saya hadir sebuah acara fesyen dan seorang pereka fesyen memberi sehelai baju T dengan tulisan "Jantan" untuk tujuan promosi, saya rasa ia cool dan cantik.

"Apabila saya pakai ada dua orang individu lain yang pakai baju T dengan label yang sama ingin bergambar. Selepas bergambar baru saya sedar tulisan pada baju mereka agak lucah.

"Saya sudah memberi amaran kepada mereka agar tidak memuat naik gambar tersebut bagi mengelakkan kontroversi," ujarnya kepada mStar Online, di sini, Rabu.

Joe berkata demikian ketika diminta mengulas apabila gambarnya dengan dua orang individu dengan baju T bertulisan lucah tersebar di laman sosial baru-baru ini.

Joe berkata, dia juga kesal apabila segelintir pihak menuduh baju tersebut merupakan produk yang dikeluarkan olehnya.

Malah, ada yang mengancam untuk memboikot album dan perniagaannya kerana dianggap tidak sensitif.


"Selepas gambar tersebut tersebar saya dapat banyak respons negatif terutamanya pengguna laman sosial.

"Ramai yang menuduh baju tersebut merupakan baju yang saya jual. Sebenarnya saya hanya ada baju bertulisan Havoc sahaja.

"Mereka juga mengugut untuk memboikot kedai saya, namun Alhamdulillah sehingga kini perniagaan saya tidak terjejas," ujarnya.

Dalam pada itu, Joe mengakui tertekan dengan kejadian itu sehingga terfikir untuk meninggalkan negara buat beberapa minggu.

Katanya, perkara tersebut telah mencalarkan nama baik dan reputasinya yang selama ini bersih.


"Saya sudah minta maaf kepada semua secara terbuka di laman Twitter tentang gambar tersebut.

"Pada awalnya saya agak tertekan hingga terfikir untuk ‘lari’ sekejap, namun ibu saya menghalang dan meminta saya bersabar," ujarnya.

0 comments:

Post a Comment

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar terputus hubungan zamani