Powered by Blogger.

Pakaian Kila Fairy Yang Ketat Menampakkan Susuk Perut Dan Punggungnya

Pakaian Kila Fairy Yang Ketat Menampakkan Susuk Perut Dan Punggungnya


Pakaian Kila Fairy Yang Ketat Menampakkan Susuk Perut Dan Punggungnya

Posted: 07 Jun 2014 07:55 PM PDT

Pakaian Kila Fairy Yang Ketat Menampakkan Susuk Perut Dan Punggungnya  |  Dalam banyak artis telah berubah dengan berpakaian hormat dengan ayu ketika berhijab. Kini dua gambar Kila Fairy yang menayangkan susuk tubuh dan punggungnya telah tersebar diinternet. Mungkin pakaian yang dipakai oleh artis ini, ia hanya satu pakaian biasa. Tetapi memandangkan artis ini seorang beragama islam, sedikit sebanyak mempengaruhi peminat peminatnya untuk menyeru artis tersebut melakukan sedikit perubahan kearah sopan ketika berpakaian.

Apa pun jom kita menyaksikan 2 gambar yang hot dari Kila Fairy :

artis2 Pakaian Kila Fairy Yang Ketat Menampakkan Susuk Perut Dan Punggungnya
artis1 Pakaian Kila Fairy Yang Ketat Menampakkan Susuk Perut Dan Punggungnya

 

 

Punca Sebenar Penyanyi Rock Terkenal Belasah Teruk Isteri Dalam Bank Di Ampang

Posted: 07 Jun 2014 07:38 PM PDT

Punca Sebenar Penyanyi Rock Terkenal Belasah Teruk Isteri Dalam Bank Di Ampang  |  Tindakan kurang ajar seorang rockers terkenal negara memukul isterinya mengemparkan kakitangan dan pelanggan sehingga menimbulkan kekecohan sebuah bank di Ampang. Malahan sebelum tiba di bank tersebut, wanita itu sudah ditampar oleh suaminya yang berlaku pada isnin yang lalu.

Hanya selepas beberapa hari kejadian tersebut berlaku, ibu kepada tiga anak hasil perkahwinan dengan rockers tersebut mendapatkan rawatan di sebuah pusat perubatan di ibu negara kerana kesakitan akibat perbuatan suaminya.

Difahamkan kekecohan tersebut terjadi apabila penyanyi rock itu meminta isterinya membuat pengeluaran di bank berkenaan.

Menurut sumber, penyanyi rock itu bertindak sedemikian mungkin disebabkan gagal mengawal perasaan marah terhadap isterinya.

Tinjauan pasalartis di tempat kejadian semalam, gagal untuk mendapatkan maklumat daripada kakitangan bank tersebut. Usaha untuk mendapatkan gambaran sebenar kejadian tidak berjaya kerana kakitangan enggan mengulas lanjut atau seolah-olah tidak mengetahui berlakunya insiden terbabit.  – sumber  -

Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati

Posted: 07 Jun 2014 07:29 PM PDT

Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati  | Masih ramai pelabur ASB yang tak tahu perkara yang saya tulis di bawah. Jadi saya berpendapat elok jika dapat saya kongsikan bersama masyarakat bumiputera kita.Ok, ramai di antara kita mempunyai pelaburan saham ASB, tak kiralah sama ada secara pelaburan terus mahupun secara pinjaman atau lebih popular ASB Loan. Walau macam mana sekalipun method pelaburan ASB yang anda lakukan, ada satu perkara yang anda perlu ketahui iaitu…


PENAMAAN WARIS ASB

Kita duk sibuk melabur setiap bulan masuk duit dalam ASB. Tapi sedarkah kita tentang realiti kehidupannya bahawa kita bukanlah hidup untuk selamanya-lamanya.

Jika anda berasa anda masih muda dan lambat lagi untuk mati, anda sebenarnya silap. Kerana mati itu pasti dan mati itu tiada rukun dan syarat.Oleh itu, kita perlu fikirkan apa akan jadi pada harta-harta pelaburan kita selepas meninggal dunia.

Mati tidak disyaratkan tua
Mati tidak disyarakatkan sakit

Persoalan utama saya di sini untuk anda yang melabur ASB, adakah wang simpanan dan pelaburan ASB sampai kepada waris kita terutama keluarga terdekat kita seperti pasangan, anak-anak dan ibu bapa kita selepas kita meninggal dunia ? Keluarga kita yang masih hidup masih memerlukan sumber kewangan untuk meneruskan hidup mereka.

Saudara dan saudari sekalian,

Jangan terkejut kalau saya katakan bahawa simpanan dan pelaburan anda di ASB akan dibekukan selepas kematian anda. Ya ! Segala simpanan dan pelaburan anda di ASB dibekukan sejurus anda meninggal dunia (Akta Probate 1959).


Untuk makluman anda juga, tiada penamaan pada simpanan dan pelaburan anda di ASB kecuali jika anda telah melaksanakan pengisytiharan amanah (produk baru ASB). Dan saya percaya rata-rata pelabur ASB tidak membuat pengisytiharan amanah kerana sebab berikut:

1) Caj pengurusan yang dikenakan ASNB untuk pengisytiharan amanah

2) Pelabur sendiri tak pernah tahu & tak mahu ambil tahu hal ini

3) Pelabur rasa belum nak mati lagi untuk penamaan & tak pernah rancang masa akan datang

Lihat screenshot laman web ASB atau klik [SINI] kalau masih tak percaya selagi tak baca. Saya petik ambil part yang penting sahaja, nak penuh boleh teruskan di laman ASB.

p Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati


Bagi saya, tiada guna kalau ketika hidup kita bersusah payah, ikat perut untuk menyimpan duit kalau akhirnya lepas meninggal kesemua duit tersebut DIBEKUKAN macam tu aja. Nak jadi pelabur, jadilah pelabur yang cerdik. Untuk apa anda sumbangkan simpanan anda ke dalam kumpulan wang tak dituntut ? Sedangkan ahli keluarga yang masih hidup terpaksa catu makan minum selepas anda meninggal dunia kerana kedaifan anda mengurus simpanan dan pelaburan anda ketika hidup. Nak letak penama pun berkira-kiranya, akhirnya duit tu tak kemana.

p2.txt Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati
Bila saja berlaku kematian pada pemilik akaun ASB, dengan serta merta pelaburan ASB akan dibekukan, duit dalam ASB bukan terus dapat pada anak, pada pasangan mahupun ibu bapa yang masih hidup.


Tak kira la dalam ASB tu ada RM 100,000 mahupun RM 10 sekali pun.


Beku tetap beku. That's the rule.


Bila duit dah beku, keluarga atau waris yang menuntut perlu dapatkan Surat Tadbir Pusaka bagi membolehkan pengeluaran duit ASB si mati dilakukan. Jika selama ini berpendapat bahawa keluarga anda terima semua simpanan anda setelah anda dapat title 'arwah', anda SILAP BESAR.


Sebaliknya keluarga anda menderita. Kenapa ? Duit anda dah dibekukan satu perkara. Bagi yang buat pelaburan secara ASB loan lagi la naye. Mana tak nayenya, anda ingat bank hapuskan hutang loan ASB macam tu aje ke kalau meninggal dunia ? Siapa nak tanggung hutang tu ? Siapa lagi kalau bukan waris anda. Sebab tu ada bank yang bijak, dia kenakan caj insurans secara monthly basis ke dalam pembiayaan ASB loan anda supaya bila anda meninggal dunia, hutang tu dapat ditebus melalui insurans. Bank adalah organisasi yang tak akan buat bisnes yang tak memberi keuntungan pada mereka, ingat tu !

Apabila harta simpanan dah dibekukan, waris anda perlu dapatkan Surat Tadbir Pusaka, kena kumpul waris-waris yang masih hidup yang lain untuk pengagihan baki pelaburan. Kebiasaannya proses ini memakan masa berbulan lamanya, malah ada yang makan masa bertahun-tahun masih tak selesai tuntutan harta si mati bergantung kepada kes. Dan kat sini, pengurus surat tadbir pusaka akan caj % untuk uruskan harta yang nak diagihkan. Kan da rugi kat sini, kalau 4% daripada RM 100,000 dah berjumlah RM 4,000 (boleh buat upah haji 2x).

Andai kata ada pertelingkahan dalam urusan agihan, maka makin panjang masa akan diambil untuk duit pelaburan yang telah dibekukan sampai kepada keluarga kita terutama sekali anak, pasangan dan ibu bapa. Maka tak hairan la kenapa sehingga kini masih terdapat RM 40 bilion harta umat Islam yang telah meninggal dunia dibekukan.

p3.txt Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati


Kenapa boleh timbul pertelingkahan ?

Kerana pembahagian adalah berdasarkan faraid. Termasuk pelaburan ASB si mati.

Jika anda sebagai isteri yang baru kematian suami, dengan andaian jumlah pelaburan arwah suami RM 100,000, anda hanya layak terima 1 bahagian sahaja (rujuk kalkulator faraid & tertakluk kepada bilangan ahli keluarga waris yang masih hidup yang layak menerima harta faraid).

p4.txt Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati


Setelah ditolak agihan mengikut faraid, si balu mungkin menerima beberapa ribu ringgit dari jumlah RM 100,000. Jadi jika ada menyimpan dengan jumlah besar dalam ASB, tercapaikah hasrat anda untuk anda agihkan duit tersebut terus ke anak, pasangan atau ibu bapa anda dengan jumlah yang anda sendiri tentukan untuk mereka ?


Saya tidak mempertikaikan pembahagian harta secara faraid, jauh sekali untuk menolak hukum faraid. Tetapi di sini saya ingin memberi tahu kepada semua pelabur ASB bahawa terdapat alternatif agihan simpanan ASB selepas meninggal dunia iaitu melalui perisytiharan amanah dan konsep hibah (hadiah).

p5.txt Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati

Jadi, anda sebagai pelabur ASB boleh terus menamakan keluarga anda untuk menerima jumlah hibah jika anda meninggal dunia nanti tanpa perlu agihan faraid. Cara ini lebih baik untuk anda pastikan waris anda yang mana perlu menerima duit yang telah anda laburkan dan mengelakkan berlakunya perselisihan keluarga setelah anda meninggal dunia nanti. Maklumat lanjut kunjungi mana-mana cawangan ASB terdekat anda untuk maklumat lanjut.

Walau bagaimanapun, pendapat saya sebagai seorang konsultan takaful, pelaburan ASB bukanlah satu pelaburan yang sempurna kerana masih terdapat kekurangan sehingga menimbulkan rasa was-was di kalangan pelabur yang mementingkan halal haramnya sesuatu pelaburan. Kini ASB baru memperkenalkan konsep HIBAH (satu perkara yang sepatutnya diketahui oleh pelabur ASB).

p6.txt Pelaburan ASB Satu Langkah Bodoh Kerana Harta Dibekukan Selepas Mati

Alternatif simpanan melalui caruman takaful adalah satu pelaburan yang berbaloi bukan sahaja ketika anda masih hidup, malah dapat membantu memastikan kesinambungan hidup ahli keluarga setelah kita meninggal dunia nanti.

Jarang sekali saya dengar orang jatuh miskin sebab mencarum takaful. Yang ramai jatuh miskin dan hidup terdesak sebab tak ada perlindungan takaful, banyak kali saya dengar.

*Ini adalah pandangan peribadi saya semata-mata dan mungkin bercanggah dengan pendirian anda.

Namun, jika anda ragu-ragu tentang ke mana arah simpanan ASB anda setelah meninggal dunia, sila berhubung terus dengan pejabat ASB dan pilihlah HIBAH amanah untuk kesenangan keluarga anda nanti.

Jangan bekukan harta anda setelah kematian anda nanti. Kesian kat anak-anak, pasangan dan ibu bapa. – sumber -

Gambar Jimmy Shanley Kahwin Lagi Kali Kedua 7 Jun 2014

Posted: 07 Jun 2014 07:10 PM PDT

Gambar Jimmy Shanley kahwin lagi kali kedua pada 7 Jun 2014 | Perkahwinan Jimmy dan Mariam Jamilah Abdul Jalil telah berlangsung dengan hanya sekali lafaz bertempat di Hotel Concorde, Shah Alam. Untuk info, isteri baru kepada pelakon dan pengacara Jimmy iaitu Mariam merupakan seorang ahli perniagaan.

 

jimmy kahwin lagi Gambar Jimmy Shanley Kahwin Lagi Kali Kedua 7 Jun 2014

Dalam majlis perkahwinan itu, Jimmy memberikan mas kahwin sebanyak RM1,000 manakala wang hantaran pula sebanyak RM 15,000. Majlis resepsi pula telah diadakan pada malam 7 Jun 2014 di Hotel Concorde, Shah Alam.

jimmy1 Gambar Jimmy Shanley Kahwin Lagi Kali Kedua 7 Jun 2014
jimmy 5 Gambar Jimmy Shanley Kahwin Lagi Kali Kedua 7 Jun 2014
kahwin lagi 4 Gambar Jimmy Shanley Kahwin Lagi Kali Kedua 7 Jun 2014
Terdahulu, Jimmy pernah berkahwin dengan Nursuhaila Eliani Suhaimi pada 1 Oktober 2010 namun pada 10 Oktober 2012. Hasil perkahwinan pasangan itu dikurniakan seorang anak perempuan iaitu Zahrah Rania Shanley yang kini berusia 3 tahun.     – sumber -

 

Amah Mengamuk Sehingga Makan Kucing Hidup-Hidup

Posted: 07 Jun 2014 06:55 PM PDT

Amah Mengamuk Sehingga Makan Kucing Hidup-Hidup  |  Seorang orang gaji ataupun amah bukan sahaja bertindak memakan anak kucing majikannya hidup-hidup, malah dia turut menggigit pokok hiasan dan juga lengan seorang anggota polis dalam kejadian amuk di Sibu semalam.

Kejadian itu bermula apabila majikannya telah menemui bangkai anak kucing tersebut di depan rumahnya sebelum menyoal amah tersebut.

Dia mengakui telah memakan haiwan itu sebelum mengamuk secara tiba-tiba sehingga majikannya terpaksa mengikat dan meletakkan dia di dalam kereta kerana bimbang keselamatan keluarganya. Keesokan harinya, majikannya membawa dia membeli nasi ayam yang diinginkannya. Bagaimanapun, amah itu dikatakan enggan masuk ke dalam kereta sehingga mencetuskan kekecohan.

“Dia tiba-tiba mengamuk kemudian masuk ke dalam kereta semula dan membuang barang keluar dari kereta. Dia juga menggigit pokok hiasan,” kata majikannya,

0 comments:

Post a Comment

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar terputus hubungan zamani