Powered by Blogger.

Nikita Beraksi Untuk Playboy

Nikita Beraksi Untuk Playboy


Nikita Beraksi Untuk Playboy

Posted: 03 Dec 2013 10:08 AM PST


Nikita Mirzani secara blak-blakan mengaku telah berfoto bugil untuk majalah pria dewasa Playboy Amerika. Meski sempat tertunda, akhirnya sesi foto Naked dirinya itu tuntas juga.

"Sebenarnya sudah lama rencana itu. Mau terbang buat pemotretan malah masuk Polda. Yaudah gue malah di pesantren (penjara). Baru sekarang deh terlaksana," ungkap Nikita di Studio Trans TV, Jl. Tendean, Jakarta Selatan.

Pemain film Pantai Selatan itu menegaskan, dalam sesi pemotretan itu dia sama sekali tidak mengenakan baju.

"Enggak pakai baju, telanjang. Naked," katanya seraya tersenyum.

Namun, meski telanjang Ibunda dari Loly ini mengaku tidak membuka bagian sensitifnya saat berpose di depan kamera.

"Tapi naked-nya nggak keliatan payudara, organ intim. Itu benar-benar cuma lekukan tubuhnya aja yang diliat," tandasnya.

Menurut pemain film Pantai Selatan itu, dirinya bekerja dengan orang yang profesional dan membuat Nikita merasa bebas.

"Orang-orangnya profesional banget. Jadi nggak ada masalah. Aku nggak canggung," ungkap Nikita saat ditemui di Studio Trans TV, Jl. Tendean, Jakarta Selatan, belum lama ini.

Bahkan, menurut pengakuan calon istri Sajad Putera ini pekerjaan yang dilakoninya itu mendapat dukungan dari keluarga.

"Keluarga tahu sifat Niki. Mereka support," ucap wanita yang belum lama ini mencibir Zaskia Gotik.

Info Wanita Organime

Posted: 03 Dec 2013 10:03 AM PST


Inilah Fakta yang Terjadi Saat Wanita Mengalami Orgasme | Bagi anda yang pengentau gimana dampak yang terjadi saat wanita orgasme maka kali ini Topikkesehatan akan mengasih tau gmn dampak terjadinya wanita saat mengalami orgasme mungkin akan bagi pelajaran bagi wanita maupun pria

Skema Vagina 
Gambar disamping Bentuk Vagina dan Klitoris Saat : Normal, Terangsang, Orgasme
Apa yang Terjadi Saat Wanita Orgasme?, Membahas seputar orgasme wanita memang menjadi bahasan yang cukup menarik. Bagaimana proses itu dicapai dan apa yang terjadi saat orgasme hanya wanitalah yang dapat merasakannya. Namun dalam konteks ini kami mencoba berbagi dengan Anda mengenai apa dan bagaimana orgasme itu terjadi dan dirasakan sebagai sensasi kenikmatan yang luar biasa.
Pada tahap awal rangsangan terjadi pelumasan pada vagina sebagai akibat dari vasocongestin dinding vagina. Cairan lembab "merembes" dari dinding vagina sebagai akibat meningkatnya darah yang terdorong ke sana [lihat gambar paling bawah]. Proses ini disebut "Transudation". Tetesan kecil dari cairan lembab terbentuk di dalam vagina sebagai akibat dari rembesan ini. Tetes-tetes cairan ini terkumpul bersama-sama dan mengalir keluar dari vagina, menyebabkan vulva menjadi lembab. Banyaknya, ketebalan, dan bau pelumas vagina wanita bervariasi di antara wanita satu dengan yang lainnya, dan dengan wanita yang sama tergantung pada banyak faktor, termasuk kondisi menstruasinya, dan apa yang telah dia makan.
Adanya pelumasan vagina tidak menandakan bahwa seorang wanita betul-betul siap untuk melakukan hubungan intim, juga bukan berarti tidak adanya pelumasan menandakan dia tidak bergairah seksual. Beberapa wanita menghasilkan sedikit cairan lembab dan memerlukan penggunaan pelumas berbahan dasar air, seperti Jelly K-Y. (Penggunaan pelumas dengan bahan dasar petroleum bisa mengakibatkan infeksi vagina).Sementara hal itu sangat normal atau bersifat sementara, jika anda mengalami masalah dengan kekeringan vagina selama hubungan intim, periksalah ke dokter anda. Wanita yang lainnya menghasilkan begitu banyak cairan lembab sehingga mereka membasahi semuanya, yang mana dapat memalukan pada saat itu terjadi di tempat umum. Hal ini juga normal, dan ini hanya merupakan akibat dari berbagai variasi dalam tubuh wanita.
 
Selama tahap orgasme seorang wanita dapat mengalami:- Kontraksi otot berirama terjadi di bagian 1/3 terluar dari vagina [lihat gambar dibawah ini], uterus (rahim), dan anus. Kontraksi otot yang pertama adalah sangat kuat, dan terjadi dengan kecepatan yang sedikit lebih cepat atau sekitar 1 detik (0,8 detik). Ketika orgasme terus berlanjut, kontraksi menjadi kurang kuat dan terjadi pada kecepatan yang lebih jarang. Sebuah orgasme yang ringan bisa memiliki 3-5 kontraksi [denyut], orgasme yang kuat memiliki 10–15 kontraksi [denyut].- Gejolak seks terjadi bahkan lebih jelas dan menutupi bagian tubuh yang lebih besar.- Klitoris menghilang karena tertarik keatas akibat kontraksi orgasme klitoral- Otot-otot diseluruh tubuh berkontraksi selama orgasme, bukan hanya yang berada di daerah pelvic (panggul)- Orgasme juga berperan dalam otak, sebagaimana ditunjukkan oleh pengontrolan gelombang otak.- Beberapa wanita akan mengeluarkan atau menyemprotkan cairan dari urethra mereka selama orgasme. Hal ini sering sekali disebut ejakulasi wanita. Sementara para pengamat masih mencari tahu apakah yang dikeluarkan itu merupakan urine atau ejakulasi wanita, sumber cairan tersebut tidaklah sangat penting, para wanita seringkali dilaporkan mengalami orgasme yang sangat kuat ketika hal itu terjadi. Itu semua betul-betul merupakan cara-cara, kesenangan wanita. Tidak seorang pun mempertanyakan ejakulasi pria, bahkan jika itu begitu kotor berbau.
Klitoris Terangsang
ORGASME; Klitoris terangkat + gerakan bergelombang di vagina- Myotonia jelas berubah diseluruh tubuh, khususnya dalam wajah, tangan, dan kaki. Ekpresi muka seorang wanita menandakan bahwa dia merasakan sakit saat dia sedang mengalami orgasme yang menyenangkan [menyeringai atau nyengir kuda- Pada puncak orgasme seluruh tubuh menjadi kaku dalam sesaat.
Para wanita yang tidak pernah mengalami orgasme, dan para wanita yang tidak yakin jika mereka telah mengalaminya seringkali bertanya, "orgasme itu seperti apa?" Hal ini sulit, bukan tidak mungkin, pertanyaan untuk dijawab. Coba bayangkan anda mencoba menerangkan pada seorang seperti apa orgasme itu dengan bersin atau menganga.
Bukanlah hal yang mudah untuk melakukan bagaimana perasaan kita dan otak mengartikan rangsangan phisik adalah subjektif, hal ini semata-mata bergantung pada pandangan setiap individu. Sementara kita bisa mengukur rangsangn phisik, kita tidak bisa mengukur bagaimana seseorang merasakannya.
Bahkan jika seorang wanita dihubungkan dengan peralatan kontrol saat dia mengalami 15 kontraksi orgasmik yang hebat di atas 10 detik setiap periode waktunya, bagaimana kita mengetahui dia mengalaminya lebih kuat daripada wanita lainnya yang hanya mengalami 5 kontraksi orgasme dari 4 detik terakhir? Wanita yang mengalami orgasme 10 detik ingin tahu mengapa orgasmenya begitu lemah! Jika seorang wanita telah mengalami beberapa bentuk kerusakan syaraf, dia menjadi tidak dapat mengatakan jika dia mengalami orgasme atau tidak.
Berikut ini adalah deskripsi (gambaran) dari Masters dan Johnson tentang orgasme wanita: "Para wanita seringkali menggambarkan sensasi sebuah orgasme pada mulanya dengan perasaan tegang sesaat, yang dengan cepat diikuti oleh sebuah perasaan menyenangkan yang intens (hebat) yang biasanya dimulai pada clitoris (kelentit) dan dengan cepat menyebarkan diseluruh panggul.
Seorang wanita mengalami sebuah orgasme sama sekali berbeda jika vaginanya kosong daripada ketika penis atau tangan dimasukkan. Dia menjadi lebih sadar terhadap kontraksi vagina ketika vaginanya memiliki sesuatu yang mengempit, atau saat vaginanya kosong dan kontraksi sendiri. Para wanita mengalami orgasme di seluruh tubuh, orgasme clitoral, orgasme vagina, dan orgasme uterine. Sementara media elektronik dan mengatakan bahwa semuanya adalah sama, para wanita akan meminta untuk dibedakan.


Terjadi Kontraksi Klitoris

TERANGSANG: Klitoris membesar, ada pelumasan di vagina

Sensasi fisik dari alat kelamin seringkali digambarkan sebagai kehangatan, menggairahkan atau menghebohkan, dan hal ini biasanya kontraksi otot-otot di dalam vagina mereka atau daerah panggul bawah, seringkali digambarkan sebagai denyutan pada panggul. So silahkan dirasakan saja bila Anda mengalami itu semua berarti Pasangan Anda telah mengalami orgasme!

Agnes Monica Separuh Bogel

Posted: 03 Dec 2013 09:56 AM PST

Agnes Monica memang hot! tidak kira semasa persembahan atau anugerah.. Dia sememangnya hot! Tengok saja gambar kat bawah nih sudah membuatkan admin ternganga! Aishhhh... 





Serius : Tak Dapat Makan KFC, Cium Bau Pun Jadilah (5 Gambar)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Kini rumah anda juga boleh berbau seperti ayam KFC apabila seorang pereka lilin wangian, Kathy Werking bekerjasama dengan Kentucky For Kentucky mereka cipta lilin Fried Chicken Actual. Lilin soya semulajadi itu diperbuat daripada bauan ayam goreng sebenar dengan menambah 11 jenis campuran herba dan rempah KFC di dalam lilin tersebut.










SERIUS : Panduan Memilih Perabot Dan Hiasan RumahPosted on November 29, 2013 by Nurul Syarafina in Info,

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST






Panduan Memilih Perabot Dan Hiasan Rumah | Panduan memilih perabot dan hiasan rumah ini membantu anda semua memilih perabot yang sesuai untuk rumah anda, pejabat atau ruang ruang kedai anda.



Antara faktor yang perlu ambil kira ialah, konsep, saiz, bajet, warna, mutu dan kualiti. Berikut ialah panduan dan tips memilih perabot:



1. Tentukan konsep ruang dalaman anda atau apakah gaya dalaman anda, pilih konsep dahulu sebelum membeli perabot, tak kira samada anda nak beli jenis apa, mahal atau murah, paling penting ialah konsep. Konsep yang sesuai akan membantu minda anda memilih gaya perabot yang sesuai. Contoh gaya moden futuristik, konsep tradisional, konsep moden, konsep alam semulajadi atau konsep ringkas dan selesa.



2. Kedua ialah padankan dan lihat saiz ruang, kalau ruang sempit, jangan beli perabot yang saiz besar, jika ruang kecil , kemudian beli saiz besar akan menyempit ruang sebenar.



3. Warna apa nak beli, lihat pada konsep anda dan warna ruang sediada. Anda boleh memilih samada mewarna semula dinding atau membeli perabot berdasarkan warna sediada. Pemilihan warna harus kena, jika ruang cerah, anda bebas memilih warna perabot, tapi jika ruang sudah gelap, maka sebaiknya pilih perabot warna cerah.



4. Bajet anda berapa. Jangan beli ikut jiran, beli ikut bajet dan konsep anda sendiri. Ini lebih bersifat individu dan ada yakin pada diri anda. Biarlah jiran beli perabot RM10,000, tapi anda beli ikut bajet dan gaya anda, ini akan menambah kepuasan anda sekeluarga.



5. Kaji dan dapatkan perbagai harga dan cari harga yang sesuai



6. Mutu kayu dan cara binaan perabot kena di lihat, kalau kayu, kena lihat samada makan abok atau anai-anai.



7. Kos penghantaran berapa, kekadang kedai perabot ambil ektra kos bagi pengangkutan, jadi kena ambil kira semasa membuat keputusan membeli perabot

TIPS : Amalan Pemakanan Sihat

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST






Tips Amalan Pemakanan Sihat | Kesihatan diri merupakan harta yang paling berharga namun ramai yang tidak menyedarinya sehingga ditimpa sesuatu penyakit yang tenat. Ramai juga yang tidak menyedari akan peranan pengambilan makanan yang berkhasiat untuk memastikan kesihatan yang baik.



Punca utama serangan penyakit-penyakit tenat seperti kanser dan penyakit jantung ialah kerana tidak memakan makanan yang sempurna dan kurang memakan makanan yang berkhasiat serta kurang bersenam. Corak pengambilan makanan yang teratur sepatutnya dimulakan sejak awal lagi.



Pepatah ada mengatakan, " Diri Anda Ialah Apa Yang Anda Makan " dan kenyataan ini benar dalam soal kesihatan.



Tips Amalan Pemakanan Sihat



1. Makanlah makanan yang halal dari segi syarak dan punca rezeki yang digunakan untuk membeli makanan.



2. Amalkan memulai makan dengan sekurang-kurangnya "BismilLah" dan menyudahi dengan "AlhamdulilLah".



3. Jangan makan dan minum sambil berdiri, berjalan atau baring.



4. Biasakan rehat makan (puasa Isnin dan Khamis) bagi menyihatkan perut.



5.Jangan makan makanan yang terlalu panas atau terlalu sejuk (makanan/minuman yang baru dikeluarkan dari peti ais atau penggunaan ais batu sangat tidak digalakkan.



6. Kurangkan makan makanan berminyak (bergoreng), berlemak dan berkolestrol.



7. Kurangkan makan makanan mengandungi garam dan gula yang tinggi.



8. Kurangkan minuman manis, mengandungi kafein dan gas.



9. Elakkan makan makanan mengandungi bahan perasa, bahan pengawet, MSG, dan bahan pewarna.



10. Amalkan minum jus buah atau makan buah-buahan seperti kurma, betik, pisang dan lain-lain pada awal pagi.



11. Disyorkan makan nasi sehari sekali sahaja jika tidak bekerja kasar. Pilih lauk yang seimbang dari segi zat dan vitamin.



12. Biasakan makan makanan/minuman berasaskan kacang dan bijirin kerana ia adalah sumber protin dan bahan terbaik untuk kecerdasan minda.



WTF : Syarat Ketat Tetamu Majlis Perkahwinan Rozita Che Wan dan Zain

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Syarat Ketat Tetamu Majlis Perkahwinan Rozita Che Wan dan Zain - Syarat ketat tersebut untuk 500 tetamu yang bakal hadir ke majlis perkahwinan Rozita Che Wan dan Zain yang bakal berlangsung nanti.





Rozita Che Wan dan Zain terikat dengan komitmen dari penaja yang melebihi 3 juta. Majlis perkahwinan mereka yang dibuat di taman dan dilimpahi pelbagai barangan perhiasan dan persalinan pakaian yang sangat mewah membuatkan majlis perkahwinan Rozita Che Wan dan Zain merupakan majlis yang paling mahal di antara kalangan artis yang lain.







Oleh yang demikian, terdapat syarat ketat tetamu majlis perkahwinan rozita che wan dan zain yang sangat ketat ketika majlis perkahwinan tersebut iaitu penganjur akan menyediakan khidmat fotografi tersendiri dan sebarang organisasi media tidak dibenarkan mengambil majlis perkahwinan mereka. Gambar akan diberi sejurus majlis perkahwinan selesai.



Hanya pihak Astro sahaja dibenarkan membuat liputan langsung dan stesen televisyen (TV) lain tidak dibenarkan membuat liputan. Jika mereka mahu menemu bual bakal mempelai, semuanya akan dilakukan pihak produksi Astro. Stesen TV hanya perlu menyediakan soalan kepada Rozita atau Zain untuk diajukan oleh wakil produksi.



Walaupun majlis perkahwinan Rozita Che Wan dan Zain ini paling mahal setakat ini namun syarat yang diberikan adalah sangat tak wajar. Tapi syarat ini telah pun ditetapkan oleh mereka. Sesiapa yang menjadi tetamu haruslah mengikut syarat.

SERIUS : 25 Gambar Tempat Di Dunia Yang Menakjubkan Tapi Kelihatan Tak Real

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST







25 Gambar Tempat Di Dunia Yang Menakjubkan Tapi Kelihatan Tak Real – Pernahkah anda melihat tempat yang cantik tapi macam tak real je. Sebenarnya tempat ni memang wujud namun kebanyakkannya masih tak percaya kecantik gambar tempat ni yang mana ianya seolah-olah di edit. Lihat gambar kat bawah.






Subhanallah.. Cantiknya semua gambar-gambar ni. Rasanya, anda teringin tak menjejakkan kaki ke tempat-tempat yang dinyatakan di atas. Mestilah teringin kan.. Tapi sebaik-baiknya, pergike Mekah dulu lagi bagus.. Ye tak?



SERIUS : 3 Jenis Nafkah Zahir Yang Wajib Suami Berikan Kepada Isteri

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST





Artikel ini adalah persolan yang telah dijawab oleh Al-Fadhil Ustaz Azhar Idrus.



Soalan: Apa hukum suami tidak beri nafkah zahir pada isteri?



Jawapan dari Ustaz Azhar Idrus:



Suami wajib memberi NAFKAH ZAHIR pada isteri dalam 3 perkara iaitu makan-minum, pakaian, dan tempat tinggal.



Termasuk juga dalam nafkah adalah barang-barang keperluan lain seperti alat berhias & bersuci, dan ubat-ubatan.



Nafkah makan-minum yang wajib adalah 2 KALI SEHARI sehingga kenyang dan yang selebihnya adalah sunat sahaja. Tapi jika isteri jenis makan banyak, misalnya sekali makan satu periuk nasi, maka wajib suami beri makan dua periuk sehari !! Suami jangan berkira sangat sebab siapa suruh kamu kahwin dengan orang kuat makan.



Nafkah pakaian yang wajib diberi pada isteri adalah 2 pasang setahun "complete set" dan selebihnya adalah sunat. Dua pasang itu termasuk baju, kain, tudung, stoking, kasut, dan pakaian dalam. Yang lain-lain adalah sunat dan suami jangan berkira dalam soal ini sebab dia bukan orang lain, dia isteri yang banyak berjasa.



Nafkah tempat tinggal pula adalah rumah yang berpatutan dan bersesuaian dengan keadaan isteri, tak kira samada banglo, flet, rumah atas pokok, khemah, asalkan sesuai dan selamat untuk isteri.



Nafkah-nafkah tersebut adalah HAK ISTERI. Jadi, jika isteri kata "abang tak payah beri nafkah" maka tidak berdosalah suami. Tetapi jika isteri perlu pada nafkah dan suami mengabaikannya, maka haram dan berdosa besarlah suami dan itu juga mengakibatkan solat dan segala amalannya yang lain tidak diterima.



Ingat …. jika isteri derhaka pada suami, segala amalan isteri ditolak; jika suami abaikan tanggungjawabnya pada isteri, segala amalan suami ditolak.

SERIUS : Inilah 10 Gambar Paling Mahal Yang Pernah Terjual

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST




Inilah 10 Gambar Paling Mahal Yang Pernah Terjual | Bagi orang seni, perkataan seni itu adalah sangat subjektif. Ianya tidak dapat dinilai dengan tepat dan persis oleh setiap orang. Penilaian terhadap seni terutamanya seni dalam gambar amat sukar dibuat. Ada gambar yang dilihat dari mata insan biasa adalah biasa, namun apabila ianya dinilai oleh orang seni sendiri sesebuah gambar itu mungkin sangat bernilai dan nilainya mampu mencecah sehingga puluhan juta ringgit.





10. Tobolsk Kremlin (2009) – US$ 1,750,000






Kremlin of Tobolsk adalah gambar yang diambil oleh Presiden Rusia sendiri. Gambar cetakan hitam dan putih Tobolsk Kremlin terjual pada nilai US$ 1.7 juta pada lelongan amal pada Januari 2010.



9. Billy The Kid (1880) Tintype Portrait – US$ 2,300,000






Gambar Billy ini terjual dalam sebuah lelongan pada harga sebanyak US$ 2.3 juta pada bulan Jun 2011, dari Brian Lebel's Old West Show and Auction. 130 tahun yang lalu, legenda penjenayah Billy the Kid telah membuat gambarnya di Fort Sumner, New Mexico, dalam gaya yang kini dianggap sebagai gambar yang paling dikenali di Amerika Barat. Gambar tersebut merupakan satu-satunya gambar asli Billy the Kid yang wujud pada hari ini.



8. Untitled #153 (1985) – US$ 2,700,000






"Untitled # 153," merupakan sekeping gambar yang diambil pada tahun 1985 oleh Cindy Sherman, dan terjual sebanyak US$ 2.7 juta pada November 2010, di Phillips de Pury & Co di New York, satu rekod lelongan untuk artis berkenaan.



7. The Pond-Moonlight (1904) – US$ 2,928,000






The Pond-Moonlight adalah gambar pictorialist oleh Edward Steichen. Gambar ini telah dibuat pada tahun 1904 di Mamaroneck, New York. Gambar ini mempunyai kolam di dalam hutan, dengan bahagian bulan yang terdapat di kaki langit di jurang dalam antara pokok-pokok. Ia telah terjual lebih daripada US$ 2.9 juta di Sotheby, New York pada Februari 2006.



6. Los Angeles, by Andreas Gursky (1998) – US$ 2,900,000






Los Angeles merupakan gambar yang diambil oleh Andreas Gursky. Ia merupakan hasil karya ketiga yang mendapat nilai lelongan tertinggi iaitu sebanyak US$ 2.9 juta untuk gambar panorama lampu di Los Angeles. Ia telah dijual di Sotheby, London pada bulan Februari.



5. 99 Cent II Diptychon (2001) – US$ 3,346, 456






Karya seni 99 Cent II Diptychon dari tahun 2001 adalah gambar bahagian dua yang dibuat oleh Andreas Gursky kemungkinan pada tahun 1999. Karya ini kadang kala turut digelar "99 Cent 1999″. Cetakan kedua 99 Cent II Diptychon ini telah terjual pada harga US$ 2.48 Juta pada bulan November 2006 di sebuah galeri di New York, manakala karya ketiga terjual pada harag US$ 2.25 juta di Sotheby pada Mei 2006.



4. Dead Troops Talk (1992) – US$ 3,666,500






Gambar ini merupakan permandangan selepas serangan hendap kumpulan peronda Tentera Merah berhampiran Moqor, Afghanistan pada musim sejuk 1986. Imej berkenaan yang diberi nama Dead Troops Talk menggambarkan mayat-mayat yang berlumuran darah dan dikerat oleh Tentera Merah Rusia yang kelihatan sedang berbual-bual di tepi bukit berbatu. Ia terjual pada harga US$ 3,666,500 di Christie pada Mei 2012.



3. For Her Majesty (1973) – US$ 3,765,276






For Her Majesty merupakan hasil karya Gilbert & George (1973). Ia terjual pada harga US$ 3.7 juta.



2. Untitled #96 (1981) – US$ 3, 890,500






Cetakan ketujuh Untitled #96 yang diambil oleh jurugambar, Cindy Sherman telah terjual pada harga US$ 3.88 juta di Christie pada Mei 2012.



1. Rhein II (1999) – US$ 4,338,500






Hasil karya yang digelar "Rhein II" ini telah diambil oleh Andreas Gursky dan terjual pada harga US$ 4.3 juta di Christie, menjadikannya gambar fotografi paling mahal pernah dijual.



Percaya tak?

SERIUS : Kisah Janggut Nabi Harun Berwarna Dua

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST






Kisah Janggut Nabi Harun Berwarna Dua | Nabi Musa Alaihisalam telah diperintahkan oleh Allah Subhanahu Wataala supaya pergi ke bukit Sina untuk menerima wahyu. Semasa pemergian Nabi Musa, segala urusan telah diserahkan kepada saudaranya Nabi Harun a.s. Pemergian Nabi Musa mengambil masa selama 40 hari dan 40 malam.



Ketiadaan Nabi Musa a.s telah mengembirakan seorang musuh dalam selimut bernama Samiri. Dia telah memunafaat masa ini untuk menyesatkan kaum Nabi Musa yang selama ini telah bersusah payah membentuk dan memberi keimanan kepada mereka. Sewaktu Nabi Musa menyeberangi Laut Merah setelah pulang dari Mesir, kaki kuda yang ditunggangi oleh Nabi Musa telah tenggelam dalam pasir di tengah lautan yang kering itu. Dengan segala usaha yang dilakukan oleh Nabi Musa, kuda yang ditungganginya tetap tidak mahu meneruskan perjalanan untuk menyeberangi Laut Merah.



Kerana itu Allah telah mengutuskan malaikat Jibrail dengan menunggang kuda betina. Melihat lawan sejenisnya kuda yang ditunngangi oleh Nabi Musa telah mengejar kuda yang ditunggangi oleh Malaikat Jibrail. Samiri yang ikut serta dalam rombongan tersebut telah mengambil segenggam pasir bekas tapak kaki kuda yang ditunggangi oleh Jibrail dan disimpannya untuk dijadikan azimat.



Apabila tiba masa yang sesuai iaitu semasa Nabi Musa bersunyi di Bukit Sina, Samiri membuat patung seekor lembu daripada emas murni. Setelah siap, patung itu diisinya dengan pasir yang di ambil dari bekas tapak kaki kuda Jibrail. Dalam waktu yang singkat sahaja patung lembu tersebut dapat mengeluarkan suara. Melihat keadaan tersebut, umat Nabi Musa datang berduyun-duyun kepada Samiri. Samiri memimpin mereka menyembah patung lembu yang menakjubkan itu.



Nabi Harun sangat marah setelah melihat umatnya menyembah berhala, lalu berusaha mencegah umatnya daripada terus syirik kepada Allah bahkan umatnya mengancam Nabi Harun untuk membunuhnya jika Nabi Harun terus melarang mereka meyembah patung lembu tersebut. Nabi Harun tidak dapat berbuat apa-apa untuk melarang mereka daripada terus menyembah patung tersebut. Setelah kembali daripada Bukit Sina, Nabi Musa sangat marah kerana melihat umatnya telah murtad.



Nabi Harun telah di persalahkan dalam hal ini. Dalam keadaan marah yang tidak dapat dikawal Nabi Musa telah menarik janggut Nabi Harun menyebabkan janggut yang dipegang oleh Nabi Musa telah bertukar menjadi putih manakala janggut yang tidak terkena tangan Nabi Musa kekal berwarna hitam. Sejak itu janggut Nabi Harun mempunyai dua warna iaitu putih dan hitam.

SERIUS : Telur Terbesar Di Dunia Milik Burung Gajah Gergasi Di Madagascar (4 Gambar)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Walaupun si ibu dan seluruh spesies haiwan dari telur ini telah pupus, namun telur gergasi ini telah terselamat dan masih kelihatan hidup seolah-olah mampu menetas pada bila-bila masa. Ia bertelur kira-kira 400 tahun yang lalu oleh salah satu daripada spesies burung gajah gergasi yang berasal dari Madagascar. Sebelum menjadi pupus pada abad ke-17, burung yang tidak mampu terbang itu tergolong dalam spesies burung terbesar di dunia, mempunyai ketinggian sebanyak 10 kaki dan berat mencapai setengah tan.





Telur berkenaan dijadualkan akan dijual di London hari ini. Telur yang mempunyai lebih daripada 3 kaki dalam lilitan ini telah ditemui oleh peneroka Victoria dan sejak itu ia telah disimpan sebagai koleksi peribadi. Pemilik telur ini sekarang merupakan seorang peniaga barangan antik, John Shepherd, yang telah membeli telur tersebut selepas melihat David Attenborough menemuinya semasa penggambaran filem di Madagascar. Mr Gembala, seorang ahli paleontologi yang terlatih, telah memutuskan untuk menjual telur tersebut, yang kini dipamerkan di Chelsea Antiques Fair, yang berlangsung sehingga Ahad ini.



Telur ini juga lebih besar daripada saiz bola ragbi dan dijangka mempunyai nilai sekurang-kurangnya £5,000. Burung gajah gergasi dari Madagascar adalah satu-satunya burung gergasi yang wujud bersama manusia dan manusia jugalah yang menyebabkan kepupusan spesies itu.



Burung gajah gergasi ini pupus berikutan sering diburu oleh penduduk asli Madagascar. Walaupun burung ini mempunyai berat kira-kira setengah tan, ia juga menderita di tangan pemangsa lain seperti babi yang memakan anak-anak dan memusnahkan telur mereka.









OMG : Wanita Sanggup Potong Kaki Demi Kasut Tumit Tinggi (2 Gambar)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

New York – Seorang wanita muda yang dilahirkan dengan kecacatan kaki membuat keputusan drastik untuk memotong kakinya agar dia dapat memakai kasut tumit tinggi untuk kali pertama.





Dilahirkan dengan kaki kirinya bengkok, Mariah Serrano, 21, dimaklumkan doktor yang keadaannya tidak membolehkan dia memakai kasut tumit tinggi atau mencapai impiannya untuk bekerja dalam industri fesyen.



Mariah dari New York memutuskan untuk memotong separuh kakinya dan digantikan dengan kaki palsu. Kini Mariah boleh memakai semua jenis kasut termasuk kasut tumit tinggi dan sandal.











"Sukar untuk membiasakan diri dengan kasut tumit tinggi tetapi gadis tanpa kaki dan yang mempunyai masalah kaki pun perlu belajar memakai kasut tumit tinggi buat kali pertama. Saya tidak pernah rasa sangat glamor atau sungguh berkeyakinan.



"Apabila diberitahu yang saya tidak boleh memakai kasut tumit tinggi dan perlu melupakan impian saya, saya sangat sedih.



"Pakar berkata, terdapat pilihan lain iaitu memotong kaki saya. Ibu sangat takut tetapi saya tidak boleh melupakan pendapat pakar itu. Saya perlu memikirkannya secara mendalam," katanya.



Dalam kebanyakan kes, kaki yang bengkok itu dipulihkan ketika zaman kanak-kanak dengan memakai pendakap atau menjalani pembedahan. Namun, ketika Mariah berusia 16 tahun, keadaan kakinya tidak berubah walaupun sudah menjalani lima pembedahan.



"Saya jemu memakai pendakap kaki. Disebabkan sebelah kaki lebih kecil, memakai kasut benar-benar satu masalah.



"Saya terpaksa memakai kasut sukan ketika malam prom sekolah tinggi semasa berusia 17 tahun. Saya rasa cemburu dengan kawan-kawan yang memakai kasut tumit tinggi," katanya.



Pada April 2009, dia bertemu pakar yang memberitahunya mengenai pilihan memotong kaki.



"Buat kali pertama, saya mula memikirkan yang saya boleh melaluinya tetapi saya masih takut.



"Sehinggalah saya membaca artikel mengenai pereka kegemaran saya, Alexander McQueen yang mereka sepasang kaki palsu untuk atlit Aimee Mullins, saya tahu apa yang perlu dilakukan," katanya. – Agensi

SERIUS : Dua Kanak-Kanak Menemui Sesuatu Yang Menakutkan Di Dalam Rumah Mereka (7 Gambar)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Kejadian berlaku di sebuah rumah yang didiami oleh sebuah keluarga yang mempunyai dua orang anak. Rumah yang mereka diami telah dibina sejak awal tahun 2000 lagi. Jika sekali tengok, tiada apa-apa yang mencurigakan mengenai rumah ini.







Tetapi, lain ceritanya apabila si pemilik baru menjumpai satu ruang rahsia di bahagian belakang rak buku..






Bilik ruang rahsia itu turut mempunyai anak tangga.






Tangga yang tinggi dan berputar itu didapati menuju ke arah bawah, secara terus di dalam dinding.






Di dalamnya, kedua kanak-kanak ini telah menemui perkara yang menakutkan: bukti bahawa terdapat orang lain yang turut tinggal bersama mereka. Di dalam dinding mereka sendiri.






Mereka juga turut menemui sebatang anak kunci yang aneh dan tidak diketahui apa yang ia boleh bukakan.






Dan sudah tentu, mereka juga menemui anak patung yang menyeramkan di dalam bilik rahsia itu.



Pada masa ini, pihak polis masih lagi giat menjalankan operasi mencari individu yang tinggal di dalam rumah mereka. Kerana terdapat sisa-sisa makanan, ia seoalah-olah menunjukkan individu terbabit boleh keluar dan masuk pada bila-bila masa yang dia suka. Selain itu, terdapat juga timbunan kecil pakaian di sekitar katil itu. Gula-gula dan snek yang dimakan turut dikenalpasti sebagai kepunyaan kanak-kanak berkenaan, tetapi sesiapa sahaja yang tinggal di ruang berkenaan, dia mampu merangkak keluar pada waktu malam untuk mencuri sesuatu.

SERIUS - PUKUL WANITA MENGANDUNG KERANA NUGGET AYAM

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Kita sering mendengar tentang jenayah domestik yang berlaku kerana pasangan yang baran. Ada yang ditumbuk kerana bangunkan suami solat subuh. Ada yang kena sepak kerana lambat bangunkan sumai untuk sahur ketika ramadan. Hari ini mari membaca kes wanita mengandung dikasari kerana beberapa ketul nugget ayam. Kareem Gordon (28) dari Orlando Florida ditahan polis kerana mengasari adik beliau yang sedang mengandung. Adik beliau dikasari kerana memakan beberapa ketul nugget ayam yang dimasak oleh beliau. Kerana marah ayam nugget beliau "dicuri" oleh adik beliau, Kareem dikatakan menolaknya sehingga terjatuh. Kareem kini ditahan di dalam penjara tanpa ikat jamin kerana mempunyai rekod melakukan keganasan rumah tangga terhadap isteri beliau sebelum ini. Inilah dunia moden. Bergaduh kerana benda remeh!









Laporan asal Click Orlando


COOL : Bilik Idaman Setiap Lelaki Di Dunia (9 Gambar)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Siapa yang minat Nintendo, anda mesti nak bilik sebegini kan?

















SERIUS : Anjing Yang Boleh Mengangkat Pelbagai Barang Dengan Kepalanya (10 Gambar)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Melihat kebolehannya, tuannya telah pun menguji pelbagai barang di atas kepalanya. Di bawah adalah antara yang diletakkan di atas kepalanya daripada ratusan yang lain. Yang pasti barang ini tidak akan jatuh kerana Scout sangat berbakat. :-))
















COOL - HELIKOPTER ELEKTRIK 18 KIPAS (15 GAMBAR)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

E-Volo diubahsuai dengan kokpit yang mampu memuatkan dua orang penumpang. E-Volo Velocopter kini dilengkapi 18 kipas dan seperti leluhurnya berjaya melakukan penerbangan minggu lalu. Helikopter ini masih lagi dalam fasa percubaan dan dijangka dapat terbang pada ketinggian maksimum 1981 meter dengan kelajuan 85 kilometer sejam.











Laporan asal Gizmag

WTF : Aerosmith's Steven Tyler Nampak Macam Seorang Mak Cik Tua? (11 Gambar)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Artis yang terkenal dengan lagu 'I Don't Wanna Miss A Thing' ini mempunyai rupa macam seorang mak cik kata ramai orang. Tetapi anda kena tahu juga anaknya sangat cantik. :-P






















LOL - BAS PALING SYARIAH COMPLIANT DI MALAYSIA?

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Gua rasa saluran merih minyak bas ini dipotong sambil dibacakan bismillah. Bas ini tidak dua alam. Tidak mempunyai taring dan tidak memburu menggunakan kuku. #s









COOL - HONDA CIVIC TYPE R 2015 (18 GAMBAR)

Posted: 03 Dec 2013 01:13 AM PST

Honda Civic Type R ialah antara kereta yang digilai racers. Love the rear end design. Kenderaan ini diperkasakan dengan enjin VTEC 2.0 Turbocharger yang menghasilkan 275 kuasa kuda. Boleh tahan!













Laporan asal AutoBlog

0 comments:

Post a Comment

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar terputus hubungan zamani