Powered by Blogger.

VIDEO: Gerhana ‘Bulan Berdarah’ Malam Ini

VIDEO: Gerhana ‘Bulan Berdarah’ Malam Ini


VIDEO: Gerhana ‘Bulan Berdarah’ Malam Ini

Posted: 15 Apr 2014 01:43 AM PDT

VIDEO: Gerhana 'Bulan Berdarah' Malam Ini | Malam ini, akan berlaku satu fenomena alam yang biasanya terjadi dalam tempoh beberapa tahun sekali iaitu gerhana bulan berdarah.

Ia digelar begini kerana bulan akan bertukar warna kemerah-merahan dan dapat dilihat dengan mata kasar.

Fenomena ini bagaimanapun lebih jelas dilihat di bahagian Utara atau Selatan Amerika dan Australia.

Pada zaman dahulu, gerhana bulan berdarah dianggap petanda malapetaka bakal menimpa terutama bagi masyarakat sekitar benua Amerika Selatan dan Afrika.

Menurut NASA punca gerhana bulan berdarah bukanlah disebabkan kedudukan bulan sejajar dengan bumi dan matahari sebagaimana dipercayai sesetengah pihak tetapi kerana pembiasan cahaya oleh atmosfera bumi.


Sekiranya berminat untuk menyaksikan gerhana bulan berdarah secara langsung, anda boleh menyaksikannya menerusi video 'LIVE streaming' di bawah. – MYNEWSHUB
Sumber: akupunyer.com / YouTube

Untuk melihat lebih banyak lagi gambar gambar Gerhana Bulan Berdarah boleh rujuk terus di https://twitter.com/NASA

Isu Rampas Suami Orang, Hanez Suraya Tarik Diri Jadi Duta Aura White

Posted: 15 Apr 2014 01:04 AM PDT

Hanez Suraya Mohon Tarik Diri Jadi Duta Aura White | Pelakon Hanez Suraya telah membuat keputusan untuk tidak menyambung kontraknya sebagai duta produk kecantikan Aura White gara-gara kontroversi percintaannya dengan suami orang.

Bagaimanapun pelakon itu tidak pernah digugurkan sebagaimana diperkatakan segelintir pihak sebelum ini.

Pegawai pemasaran produk itu, Nurul Lina memberitahu, Hanez sendiri yang telah memohon untuk menghabiskan baki kontrak enam bulan yang diikat sejak Disember lalu tanpa mahu memperbaharuinya.

aura white hanez suraya Isu Rampas Suami Orang, Hanez Suraya Tarik Diri Jadi Duta Aura White

“Dia tidak digugurkan. Hanez sendiri memberitahu kami adalah lebih elok sekiranya dia mengundur diri. Kami faham dengan situasinya.

“Lagipun sehingga kini perhubungan antara pihak kami dengan Hanez sangat baik. Dia pun tidak pernah memberi masalah kerana dia seorang yang sangat berdisiplin,” katanya yang dihubungi mStar Online di sini pada Selasa.

Sebuah akhbar pada Selasa menerusi ruangan pojok melaporkan Hanez Suraya tidak akan menyambung kontrak dengan produk kecantikan Aura White gara-gara kontroversi dia bercinta dengan suami orang selain turut mempunyai masalah disiplin.

Gara-gara kontroversi itu juga, Aura White dilaporkan turut terkena tempias apabila jualan produk itu terus jatuh merudum.

Dalam pada itu Nurul berkata produk itu menjadi lebih popular dan jualan semakin meningkat selepas kontroversi berkenaan.

Hanez yang dihubungi mStar Online pula enggan memberi komen berhubung hal berkenaan.
Sementara itu, pelakon baharu, Amyra Rosli pula dikatakan akan menggantikan Hanez sebagai duta produk berkenaan memandangkan wanita itu menepati ciri-ciri penuh sebagai duta Aura White.

Tonton Anugerah Terindah Episode 8

Posted: 15 Apr 2014 12:44 AM PDT

Tonton Anugerah Terindah Episode 8 | Sinopsis Amar dan Rahman sepatutnya pergi ke London bersama-sama atas urusan bisnes. Tetapi melihatkan Rahman kurang sihat, Riana nasihatkan agar Amar pergi seorang saja atau dengan Amir. Amar bising dan tak puashati, pada dia ayahnya sihat saja.

Pelakon: Fezrul Khan, Sari Yanti, Syafiq Kyle, Alif Hadi
Tayangan: TV3 Slot Samarinda
Video By : Kepalabergetar
Status: Anugerah Terindah Episode 8


Tonton Anugerah Terindah Episode 7

Posted: 15 Apr 2014 12:38 AM PDT

Tonton Anugerah Terindah Episode 7 | Jika sebelum ini Amar balik lewat malam dan Amir pula kadangkala tidak balik langsung dan sukar berkomunikasi, kemunculan Rayyan yang petah mengubah keadaan.

Pelakon: Fezrul Khan, Sari Yanti, Syafiq Kyle, Alif Hadi
Tayangan: TV3 Slot Samarinda
Video By : Kepalabergetar
Status: Anugerah Terindah Episode 7


Tonton Anugerah Terindah Episode 6

Posted: 15 Apr 2014 12:29 AM PDT

Tonton Anugerah Terindah Episode 6 | Amar yang hati keras agak meluat dan berprasangka Riana ada agenda lain. Di belakang Rahman, Amar sering memberi amaran kepada Riana bahawa dia tahu segala rancangan Riana.

Pelakon: Fezrul Khan, Sari Yanti, Syafiq Kyle, Alif Hadi
Tayangan: TV3 Slot Samarinda
Video By : Kepalabergetar
Status: Anugerah Terindah Episode 6


Tonton Anugerah Terindah Episode 5

Posted: 15 Apr 2014 12:22 AM PDT

Tonton Anugerah Terindah Episode 5 | Di pejabat, Amar pening kepala menguruskan kerugian yang dilakukan oleh Amir. Mereka sering bertelagah dan Riana terpaksa mententeramkan kedua-duanya.

Pelakon: Fezrul Khan, Sari Yanti, Syafiq Kyle, Alif Hadi
Tayangan: TV3 Slot Samarinda
Video By : Kepalabergetar
Status: Anugerah Terindah Episode 5


Panas! Wardina Safiyyah Mengkritik Ustaz Don Daniyal Di Facebook

Posted: 14 Apr 2014 10:46 PM PDT

Panas! Wardina Safiyyah Mengkritik Ustaz Don Daniyal Di Facebook | Wardina Safiyyah telah menyeru para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula kandungan ceramah oleh Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat tanpa rujukan. Sebelum itu Wardina ada berkongsi mengenai kompilasi video KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON DANIYAL dari seorang wanita yang bernama Nur Puteri Dayana dengan menulis ayat ayat berikut:

"Saya bukanlah orang alim. Namum saya menyeru kepada para ulama'..ustaz.. mufti supaya menyemak kembali apa yang diperkatakan oleh Don Daniyal. Minta berdiskusi bersama beliau. Saya risau jika masyarakat kita disogokkan dengan sumber cerita tanpa rujukan. Saya risau ketaksuban kita pada cerita mistik. Agama Islam sudah cukup dengan Quran dan Sunnah… It is an amazing mukjizat on its own. We don't need anything more to strengthen our faith. Our faith is strong with the Quran"

"Saya pohon pada pihak TV Al HIjrah supaya menyemak balik content Ustaz Don. Sudah beberapa kali saya terdengar perkara dan peyampaian yang tidak sahih darinya. Saya sayangkan Ustaz Don dan mereka yang cintakan agama. Namun agama ini perlu hujjah dan dalil, perlu disiplin. Agama Islam bukan agama mistik. Ianya berpadukan dalil Quran dan Sunnah. Wallahualam"

ustza don Panas! Wardina Safiyyah Mengkritik Ustaz Don Daniyal Di Facebook

Perkongsian Wardina ini telah menimbulkan pelbagai reaksi, ada yang menyokong dan ada yang menghentam tindakan beliau yang menegur Ustaz Don secara terbuka, dan Wardina telah memberi respon berikutnya:

"We have a right to ask…. We SHOULD ask. Yes even to our ustaz and ustazah. Dari mana sumber ini? Siapa yang berkata ini? Apa lanjutan cerita ini? Saya musykil dengan jawapan ustaz..bolehkah ustaz terangkan lagi… ?"

"Ya, kerana para sahabat juga bertanya kepada Nabi saw. Dan Nabi membenarkan…. Saya sering merujuk ayat ini dalam Surah Al Baqarah ayat 260.. dimana Nabi Allah Ibrahim as sendiri bertanya.. bertanya kepada Allah….Nabi bertanya kepada Allah? Tidakkah Nabi percaya??? untuk apa? Kerana dengan bertanya kita mencari jawapan..supaya? Supaya hati menjadi lebih tenang… Surah Al Baqarah:260″

"Dan (ingatlah) ketika Nabi Ibrahim (merayu dengan) berkata: "Wahai Tuhanku! Perlihatkanlah kepadaku bagaimana Engkau menghidupkan makhluk-mahkluk yang mati?" Allah berfirman: "Adakah engkau belum percaya (kepada kekuasaanKu)?" Nabi Ibrahim menjawab: "Bahkan (aku percaya dan yaqin), akan tetapi (aku memohon yang demikian ialah) supaya tenteram hatiku (yang sangat-sangat ingin menyaksikannya)"

"Bertanyalah. Dan para ustaz jawablah persoalan kami ini. Bukalah minda kami. Jangan suruh kami ikut kamu, namun suruh lah kami mengikut Quran dan Sunnah Nabi SAW"-rotikaya

MH370: Syarikat Insuran Great Eastern Malaysia Bayar RM2 Juta Pada 14 Waris

Posted: 14 Apr 2014 10:34 PM PDT

MH370: Syarikat Insuran Great Eastern Malaysia Bayar RM2 Juta Pada 14 Waris| Great Eastern Life Assurance (Malaysia) Bhd akan membayar RM2 juta kepada 14 waris penumpang pesawat MH370 yang hilang semasa dalam penerbangan, kata Pengarah dan Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Koh Yaw Hui.

Beliau berkata syarikat itu akan mengetepikan prosedur bagi memproses pembayaran tuntutan.

"Kami memahami situasi mereka, dan oleh itu, akan terus membuat pembayaran," katanya kepada media di luar acara perasmian Pusat Kecemerlangan Great Eastern Life baharu di sini Selasa.Koh berkata proses pembayaran hanya mengambil masa sehari.

Beliau juga berkata semua pelanggan yang diinsuranskan dengan Great Eastern Life Assurance terdiri daripada rakyat Malaysia.

Penerbangan MH370 Malaysia Airlines yang sedang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada 8 Mac, hilang kira-kira 40 minit dalam perjalanan.

Pesawat itu membawa 239 penumpang dan anak kapal, termasuk 153 warga China, 50 Malaysia dan tujuh Indonesia. ( sumber Astroawani.com)

16 Tahun Bersama, Ziana Zain Tak Kenal Suami?

Posted: 14 Apr 2014 10:26 PM PDT

16 Tahun Bersama, Ziana Zain Tak Kenal Suami?| Persona wanita berusia 46 tahun ini nyata tidak pernah hilang walaupun industri hiburan tanah air semakin dibanjiri dengan pendatang baru.

Baru sahaja selesai menjayakan Konsert Teaterikal Suara Kita, penyanyi yang juga bergelar seorang ibu ini juga dilihat sibuk menguruskan rumahtangganya.

Malah, ketika ditemubual di sidang media Konsert I Am Ziana Zain, dia mengakui bahawa sebenarnya masih belum mengenali suaminya, Armin Zaharin itu secara sepenuhnya walaupun sudah hampir 16 tahun bersama.

  "Dalam hidup berumahtangga kena ada give and take. Lebih-lebih lagi saya dan Armin sememangnya mempunyai identiti yang jauh berbeza. Armin lebih pendiam dan saya pula banyak cakap.

Disebabkan perbezaan itu, hari-hari ada sahaja perkara baru yang saya akan belajar mengenai dia. Itulah yang jadi seronok sebab ada color dalam kehidupan seharian."

Bakal meraikan ulangtahun perkahwinan pada 9 Mei ini, Ziana Zain tidak lokek untuk bercerita tentang saat-saat dirinya bersetuju untuk berkahwin dengan jejaka itu.

suami ziana 16 Tahun Bersama, Ziana Zain Tak Kenal Suami?

"Masa mula-mula nak kahwin dengan Armin, ramai yang tidak percaya. Mereka siap suruh saya berfikir banyak kali sebab pada pandangan mereka Armin garang. Tapi, saya tetap dengan keputusan saya dan Alhamdullilah, kami anak-beranak bahagia."-ohbulan

Tonton Anugerah Terindah Episode 4

Posted: 14 Apr 2014 03:52 PM PDT

Tonton Anugerah Terindah Episode 4 | Amar mula rasa sunyi bila di pejabat seorang diri. Tiada orang yang ingin diajak berkelahi seperti selalu. Ketika Riana tidak ada, dia seperti kucing hilang anak, semua kerja dibuat tidak menjadi.

Pelakon: Fezrul Khan, Sari Yanti, Syafiq Kyle, Alif Hadi
Tayangan: TV3 Slot Samarinda
Video By : Kepalabergetar
Status: Anugerah Terindah Episode 4




0 comments:

Post a Comment

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar terputus hubungan zamani