Powered by Blogger.

Kisah Remaja Melayu Hilang Dara Didedahkan

Kisah Remaja Melayu Hilang Dara Didedahkan


Kisah Remaja Melayu Hilang Dara Didedahkan

Posted: 11 Apr 2014 01:56 AM PDT

Kisah Remaja Melayu Hilang Dara Didedahkan  |  Tak terkata penulis selepas membaca satu keratan akhbar yang mendedahkan kisah kisah remaja melayu yang hilang dara, terlalu murahnya nilai dan maruah seorang gadis melayu yang berpangkat adik-adik ni. Rata – rata remaja berusia 17  tahun kebawah telah hilang dara. Jom baca cerita-cerita mereka di bawah.

Mengaibkan apabila semakin ramai remaja perempuan beragama Islam di negara ini kehilangan dara pada usia muda.

Lebih membimbangkan, segelintir mereka berbangga dengan status itu dan beranggapan remaja yang masih dara sebagai kelompok ketinggalan zaman.

Hasil temu bual Metro Ahad dengan sekumpulan remaja yang pernah terjerumus dalam pelbagai gejala sosial juga mendapati, ada remaja yang kini berusia 15 tahun memberitahu kali pertama mereka melakukan hubungan seks ketika berusia 10 tahun.

Ada juga yang mengaku seawal usia lapan tahun, mereka mula merokok, minum arak dan mengambil dadah jenis syabu.

MIRA, 15, dari Johor

"PERTAMA kali saya melakukan hubungan seks ketika di tahun 5. Pasangan saya ialah teman lelaki saya ketika itu. Masa itu saya tak tahu apa-apa tetapi ia berlaku sekali saja. Masuk tingkatan satu, saya lakukan sekali lagi bersama teman lelaki juga.

Sejak itu, seminggu dua atau tiga kali saya buat. Ketika tingkatan tiga, saya mula bertukar pasangan. Pernah saya buat dengan dua lelaki sekali gus.

Apabila sudah kerap, saya jadi ketagih. Jika dulu teman lelaki tolong puaskan tetapi bila dia tiada, saya cari orang lain, termasuk juga yang baru sehari kenal.

Rumah dan hotel antara tempat saya memuaskan nafsu dan seingat saya, pernah 20 lelaki menjadi pasangan saya pada satu masa. Bila ketagih, saya cari lelaki yang ada masa lapang. Jika tidak, saya ke bandar bersama rakan, cari lelaki yang boleh jadi mangsa.

Malah, saya buat jadual untuk aktiviti ini. Pagi ke sekolah dan petang saya lakukan aktiviti merosakkan ini. Sabtu dan Ahad saya khaskan untuk teman lelaki, manakala Selasa dan Rabu untuk lelaki lain. Khamis dan Jumaat pula dengan rakan dan ada juga dengan lelaki lain.

Cuma Isnin saya berehat di rumah kerana tidak mahu aktiviti saya diketahui keluarga. Kebanyakan pasangan saya berusia 20 tahun ke atas dan bekerja. Jika saya lakukan hubungan seks bersama rakan sekolah, pasti kegiatan saya mudah terbongkar.

Di kalangan kira-kira 20 kawan perempuan saya, saya percaya 17 sudah tiada dara. Ini satu kebanggaan buat kami.

Siapa yang masih ada dara akan kami kutuk dan pulaukan. Ada juga sebelum ini masih dara tetapi selepas dipengaruhi, mereka terjebak dan turut menggadaikan tubuh.

Bagi yang enggan lakukan seks, kami pulaukan dan hasut mereka melakukan seks dengan mana-mana lelaki. Saya berani kata situasi ini seperti satu trend di kalangan kami, malah sesiapa yang berkawan dengan mat rempit dipandang hebat.

Sikap cabar-mencabar ini menyebabkan ramai remaja rosak akhlak, tidak kira lelaki atau perempuan. Remaja lelaki juga ramai yang tiada teruna kerana mudah dapat 'awek' seperti saya.
Saya kini ketagih, malah sehari pernah buat sampai lima kali bersama lima lelaki berasingan. Kali terakhir sebelum PMR pada Oktober lalu dan kini saya masih cuba bertahan. Semuanya berpunca daripada pergaulan bebas saya bersama rakan."

NANI, 16, dari Kuala Lumpur

"SAYA mula mengenali seks tahun lalu apabila menjadi mangsa kerakusan teman lelaki ketika saya tinggal bersamanya selama tiga hari selepas keluar rumah. Sejak itu, saya mula ketagih seks.
Apabila ketagih datang, saya melakukan onani untuk memuaskan diri sendiri, sama ada di tandas sekolah atau rumah. Ada ketika saya tak mampu tahan sehingga menawarkan diri kepada lelaki, tetapi bukan rakan sekolah.

Sekurang-kurangnya, sekali sehari saya melakukan seks. Ada lelaki yang saya kenal dua ke tiga minggu, terus saya ajak lakukan seks.

Malah pernah saya pelawa SEOrang lelaki bangsa lain yang saya baru kenal beberapa minit. Sukar untuk memuaskan ketagihan saya. Malah saya pernah melakukan seks bersama lima lelaki, namun masih tidak puas.

Apabila ketagih, saya hubungi mana-mana lelaki yang saya kenal dan ajak mereka lakukan seks. Biasanya rumah atau hotel murah menjadi lokasi pilihan saya untuk melampias nafsu. Pernah juga saya lakukan seks di tepi tasik pada waktu tengah hari kerana tidak mampu tahan gelora nafsu.

Saya cuba bertahan daripada melakukan perbuatan terkutuk ini, namun tidak mampu. Perkara ini masih berterusan dan kali terakhir saya melakukannya dua minggu lalu."

ANIS, 15, dari Negeri Sembilan

"SAYA mula terbabit dengan rokok, arak dan dadah sejak darjah dua. Semuanya kerana pengaruh mat rempit. Melalui mereka juga, saya mula kenal syabu. Selain itu, saya kerap keluar bandar ikut mereka dan mengikuti perlumbaan haram. Selepas menang, kami minum arak beramai-ramai dan bila mabuk, kami melakukan seks.

Siang saya sekolah seperti biasa dan petang saya keluar. Saya pernah bekerja di kedai makan dengan gaji RM60 sehari. Duit ini saya beli syabu yang dibekalkan teman lelaki dan apabila sudah kena, saya tidak tidur dua ke tiga hari.

Pernah saya tidak tidur lebih sebulan angkara syabu. Dalam tempoh itu saya bekerja di kedai makan ini dari petang sampai jam 3 atau 4 pagi setiap hari. Dapat duit, saya 'enjoy' dan 'make up' (mencantikkan) motosikal.

Ramai rakan sebaya saya boleh dikatakan tiada dara. Bagi kami, dara tidak penting lagi, yang penting seronok dan gembira. Sesiapa yang ada dara akan diperlekehkan."

SARAH, 15, dari Selangor

"TIADA istilah 'suci' atau masih dara di kalangan saya dan rakan. Malah, kami mengutuk rakan yang tiada teman lelaki dan masih dara. Apa salahnya kalau saya dan rakan mahu berseronok dan melakukan hubungan seks ketika masih muda?

Di sekolah sekitar Klang, saya sering melakukan hubungan seks bersama rakan lelaki, terutama di kalangan pelajar tingkatan empat dan lima. Pada mulanya saya tidak berani, tapi perasaan itu hilang semata-mata tidak mahu dikutuk rakan.

Saya anak sulung daripada empat adik beradik. Saya tidak suka dipanggil budak perawan di kalangan rakan.

Ketika di tingkatan dua, saya berkenalan dengan SEOrang pelajar lelaki tingkatan empat. Bersamanya, saya mula berjinak-jinak dengan seks. Saya kerap melihat video klip lucah dalam telefon bimbit rakan.

Kali pertama saya dan teman lelaki lakukan hubungan seks di sebuah stor di sekolah. Akibat ketagihan, kami kerap lakukan hingga di luar sekolah, sama ada di rumah atau hotel murah. Dalam pada itu, saya juga mula berasa bangga dan rakan pula tidak lagi boleh memperkecilkan saya.

Namun tanpa disedari, saya tersilap langkah terlanjur dengan teman lelaki. Selepas setahun berkenalan, saya disahkan mengandung. Kini saya bergelar ibu. Tidak sangka jadi begini, daripada seronok bertukar menjadi mimpi ngeri buat saya."

NIZA, 16, dari Pahang

"SEBAGAI bukti cinta kepada kekasih, saya serahkan kesucian (dara) saya kepadanya. Kami menjalin hubungan sejak dua tahun lalu ketika di tingkatan dua dan kerap melakukan hubungan seks jika berpeluang bersama.

Kami terlanjur ketika baru saling mengenali selama dua hari. Ketika itu dia berusia 19 tahun dan bekerja. Mulanya memang saya takut melakukannya, tapi dia mendesak dan menyatakan dia sayangkan saya.
Akhirnya saya tewas dengan pujukan dan sanggup menyerahkan tubuh. Sejak itu saya mula seronok ketika bersamanya.

Apabila tamat waktu sekolah, dia datang ambil saya. Ketika itu, jika ada ruang dan peluang, kami melakukan hubungan seks, tidak kira di mana. Pernah kami lakukannya di kawasan ladang dan semak di kawasan kampung saya (perkampungan Felda sekitar Kuantan, Pahang).

Selepas lama bersama, saya disahkan mengandung pertengahan tahun ini. Saya tidak menyesal menyerahkan tubuh kepadanya, walaupun sekarang kami sudah lama tidak berhubung."

* gambar hiasan

Gambar Tenggiling Gergasi Menyerupai Panda

Posted: 11 Apr 2014 01:34 AM PDT

Gambar Tenggiling Gergasi Menyerupai Panda  |  Jika dilihat sekali imbas, pastinya anda menganggap ada 3 ekor binatang dalam gambar ini. Tetapi sebenarnya 2 sahaja, iaitu anak tenggiling dan ibu tenggiling.

Tenggiling spesis ini mempunyai keistimewaannya sendiri. Tenggiling ini memiliki kaki yang menyerupai seekor panda.

Nama antarabangsanya ialah Giant Anteater atau Ant Bear. Nama saintifiknya pula Myrmecophaga Tridactyla. Nama melayunya pula, Tenggiling Gergasi.

Tenggiling Gergasi mamalia ini berasal dari Amerika Tengah/Selatan. Habitat mereka boleh berada di mana-mana termasuk padang rumput dan hutan hujan.

Makanan utama haiwan ini ialah semut dan anai-anai. Dengan menggunakan kuku yang panjang, haiwan ini mengali sarang semut dan menggunakan lidah untuk mendapatkan semut-semut yang menjadi mangsanya.

tenggiling panda 3 Gambar Tenggiling Gergasi Menyerupai Panda

tenggiling panda Gambar Tenggiling Gergasi Menyerupai Panda

tenggiling panda 2 Gambar Tenggiling Gergasi Menyerupai Panda
Jangka hayat bagi tenggiling ini adalah 16 tahun sahaja, itupun bagi tenggiling yang berada dalam kurungan. Lagi beberapa gambar tenggiling gergasi di bawah:

13781395365 fc9d66b3aa o Gambar Tenggiling Gergasi Menyerupai Panda
13781395885 6abbbc16af o Gambar Tenggiling Gergasi Menyerupai Panda

Bung Moktar Tegur Cara Pemakaian Teresa Kok Di Parlimen

Posted: 10 Apr 2014 11:28 PM PDT

Bung Moktar Tegur Cara Pemakaian Teresa Kok Di Parlimen  | Sidang Dewan Rakyat di Parlimen kecoh apabila Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN-Kinabatangan) Datuk Bung Moktar Radin menggunakan peraturan mesyuarat berkenaan pakaian untuk menegur pakaian Ahli Parlimen (DAP-Seputeh) Teresa Kok.

Ketika sidang berlangsung, Bung Moktar bangun dan mencelah menegur pakaian yang dikenakan Teresa yang dianggap tidak sesuai.

teresa kok parlimen Bung Moktar Tegur Cara Pemakaian Teresa Kok Di Parlimen
Beliau meminta Ismail menjelaskan sekiranya pakaian seperti itu iaitu ala-ala t-shirt dibenarkan ketika sidang berlangsung.

"Skirtnya (singkat) sehingga paras lutut, saya boleh lihat lututnya, bagaimana pakaian ini boleh dibenarkan?," soalnya.

Kenyataannya itu menyebabkan Kok bangun dan meninta beliau menarik balik kenyataan tersebut.

"Bajunya seperti baju-T, semuanya warna merah. Ini bukan cara berpakaian di Parlimen," kata Bung Moktar lagi.

Tidak berpuas hati dengan kenyataan itu, Kok seterusnya membangkitkan bahawa Bung Moktar juga bersalah kerana memakai tali leher berwarna kuning.

"Awak tidak ada kerja lainkah?," soalnya kepada Bung Moktar.

Bung yang enggan beralah berkata, pelajar sekolah yang mengunjungi Parlimen juga boleh menganggap "boleh memakai pakaian sesuka hati" jika Kok dibenarkan berpakaian begitu.

Bini Bung Teresa Kok Bung Moktar Tegur Cara Pemakaian Teresa Kok Di Parlimen

Ismail kemudiannya bertindak menamatkan pergeseran kedua-dua Ahli Parlimen itu dengan membenarkan pakaian Teresa kerana hari berkenaan alang-alang sudah hari terakhir persidangan Parlimen bagi penggal kali ini.

Syabas kepada Bung Moktar yang berani menegur kelakuan Teresa yang dilihat memperlekehkan etika berpakaian ketika menghadiri sidang dewan.

Anak Linda Rafar Disahkan Menghidap Ketumbuhan Kronik

Posted: 10 Apr 2014 11:17 PM PDT

Anak Linda Rafar Disahkan Menghidap Ketumbuhan Kronik  |  Kasihan… pelakon Linda Rafar diuji dugaan hebat apabila anak keduanya, Rezaiman Keiflin, 12, disahkan menghidap ketumbuhan kronik dalam perut dan kini perlu menjalani rawatan untuk mengelak ia merebak.

Rezaiman yang sebelum ini terlantar di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Cheras selama tiga minggu kini menerima rawatan lanjut di rumah.

Difahamkan, Linda sudah menghabiskan puluhan ribu ringgit untuk berikhtiar mengubatpenyakit anaknya sama ada melalui kaedah moden mahu pun tradisional.

Malah dia baru sahaja membeli ubat berharga RM12,000 untuk kegunaan anaknya itu selama 19 hari.

Memetik kenyataan Linda kepada laman web Astro Gempak, dia berterima kasih kepada bantuan yang diberikan kepada keluarganya namun pada masa sama berasa malu dan risau jika ada yang menyangka dia cuba mengambil kesempatan menggunakan alasan anak.

"Terus terang saya katakan, setiap bantuan yang kami sekeluarga terima saya terus masukkan dalam akaun Rezaiman dan terus fikir jalan alternatif lain untuk bantu lawan penyakit anak saya," ujarnya, lapor Mynewshub.

Sememangnya, tiada ibu yang boleh berdiam diri jika anaknya bertarung dengan kesakitan. Bagi mereka yang ingin membantu meringankan beban Linda, anda boleh berbuat demikian dengan menyalurkan sumbangan kepada:

Akaun ASB

Rezaiman Keiflin
Nombor Akaun : 167579162
Nombor Kad Pengenalan : 002120 -114- 0927

Akaun Maybank

Azlinda binti Rafar : 114253247661 Maybank

Barack Obama Selamatkan Skirt Isterinya Dari Terselak

Posted: 10 Apr 2014 11:09 PM PDT

Barack Obama Selamatkan Skirt Isterinya Dari Terselak  |  PRESIDEN Amerika Syarikat Barrack Obama semalam dirakam menyelamatkan isterinya Michelle daripada satu pengalaman memalukan apabila angin kencang bertiup ketika pasangan itu menaiki pesawat khas presiden Air Force One di Houston, Texas.

Barack Obama2 Barack Obama Selamatkan Skirt Isterinya Dari Terselak

Obama menyelamatkan skirt dipakai isterinya daripada tersingkap dek angin kencang berkenaan, menurut sumber Daily Mail UK.

Ketika mereka berdua menaiki tangga ke dalam pesawat, skirt Michelle mula ditiup angin dan Obama meletakkan tangannya di belakang Michelle supaya tiada foto memalukan akan terakam di lensa kamera pada media.

Angin kencang turut bertiup ketika mereka menuruni Air Force One sebaik mendarat di Austin.

Obama berjaya mengelakkan kejadian sama yang menimpa Duchess Of Cambridge Kate Middleton apabila skirtnya tersingkap ketika menuruni pesawat selepas tiba di Wellington, New Zealand Isnin lepas.

Kate juga hampir mengalami pengalaman memalukan pada 2011 di atas kawasan lapangan terbang di Kanada (gambar bawah) apabila baju rekaan Jenny Packham berwarna kuning yang dipakainya turut ditiup angin.

Barack Obama Barack Obama Selamatkan Skirt Isterinya Dari Terselak
Bagaimanapun, Obama dan Michelle berjaya mengelakkan pengalaman sama berlaku.

Biarpun kerap Michelle dianggap cemburu pada beberapa majlis melibatkan mereka berdua sebelum ini, aksi spontan itu menunjukkan betapa Obama menyayangi isterinya itu, lapor Daily mail.

Fahrin Ahmad Terima Gambar Separuh Bogel Dari Kaum Sejenis

Posted: 10 Apr 2014 10:55 PM PDT

Fahrin Ahmad Terima Gambar Separuh Bogel Dari Kaum Sejenis | Mencecah usia 35 tahun, pelakon dan pengacara Fahrin Ahmad mengesahkan dia masih solo dan tidak menjalinkan sebarang hubungan istimewa dengan mana-mana wanita.

Bercakap kepada sebuah akhbar, Fahrin menyatakan bahawa kegagalan cinta terdahulu sedikit memberi kesan terhadap perancangannya untuk berkahwin. Namun dirinya selesa dengan kehidupan yang dilalui serta fokus kepada bidang kerjaya yang diceburinya sekarang.

Fahrin Ahmad mengakui tentang timbulnya persepsi segelintir pihak yang beranggapan bahawa dia lebih meminati kaum sejenis memandangkan status bujangnya itu.

fahrin ahmad Fahrin Ahmad Terima Gambar Separuh Bogel Dari Kaum Sejenis
Katanya, kalau ada yang cuba melabelkan sebegitu (gay), dia cuma boleh katakan bahawa ia merupakan satu perkara yang sangat mengarut.

Malah pelakon bertubuh sasa ini tidak menafikan yang dia pernah didekati oleh golongan lelaki yang meminati kaum sejenis.

“Tidak dinafikan yang perkara itu memang pernah berlaku sebelum ini, malah lebih teruk lagi ada yang menghantar gambar separuh bogel kepada saya menerusi aplikasi WhatsApp.

Saya ini bukanlah jenis yang suka memilih kawan dan tidak kisah untuk berkawan dengan sesiapa sahaja tetapi kalau ada yang melakukan perbuatan melampau sebegitu, sudah tentu saya akan menjauhkan diri”, katanya.

Scha dan Awal Menangis Bila Baby Mula Bergerak

Posted: 10 Apr 2014 10:47 PM PDT

Scha dan Awal Menangis Bila Baby Mula Bergerak | Tinggal kira-kira tiga bulan saja lagi pasangan selebriti Scha Al-Yahya dan suaminya Awal Ashaari bakal menimang cahaya mata sulung mereka. Bakal melalui pengalaman pertama sebagai ibu dan ayah, perasaan berdebar bercamur gembira mula dirasai oleh pasangan yang juga dikenali dengan jolokan Schawal ini.

“Alhamdulillah, kandungan saya suda masuk enam bulan. Pada peringkat trimester dulu, saya mengalami alahan yang agak teruk. Saya tak larat nak buat apa-apa kerja. Saya tak mahu jumpa dengan orang. Saya tak boleh dengar bunyi telefon. Sampai sekarang telefon bimbit saya dalam mode ‘silent’. Saya tak lalu makan sehingga ditahan di hospital selama tiga hari. Saya ingat saya alami depresi tapi kawan-kawan yang berpengalaman beritahu yang simptom sebegitu memang normal.

Scha Alyahya dan Awal Ashaari Scha dan Awal Menangis Bila Baby Mula Bergerak

Scha membuat pengakuan bahawa selera makannya juga semakin menjadi-jadi dan kerana itu juga berat badannya kini naik sebanyak 5 kilo. Malah satu perubahan ketara yang disedari pada dirinya, apabila dia sekarang suda boleh memakan baju dan kasut berwarna merah jambu.

“Saya tak ada pula mengidam yang pelik-pelik. Tapi saya banyak makan nasi. Hari-hari mesti nak ada nasi lepas tu saya makan conflakes, makan roti. Dulu pun saya suka makan nasi tapi berat badan tak naik-naik. Sekarang ni berat saya dah naik 5 kilo. Selain tu, kalau dulu saya tak suka warna mera jambu. Tapi sekarang saya boleh pula pakai kasut warna mera jambu, skirt merah jambu”, tuturnya sambil tersenyum.

“Walaupun Awal sibuk dengan kerja dia, dia tetap ada masa layan kerena saya. Satu lagi, saya ni tak reti nak bercakap dengan baby. Kalau kat rumah bila seorang diri pun saya malu nak bercakap dengan baby. Awal lah yang selalu bercakap. Contoh dia sapa, “assalamualaikum, hari ni buat apa?”.

“Dua tga minggu lepas, baby bergerak dan saya pun panggil lah Awal. Dia terkejut sebab pergerakan baby dalam perut saya aktif sangat. Masa tu bila kami tengok sama-sama, mengalir juga lah air mata sebab momen tu sangatt menyentu hati kami”, ceritanya.

Scha dijangka bersalin di Hospital Prince Court, Ampang.  – malaysiandigest.com -

“Isteri saya menjual tudung… bukan menjual skirt pendek” – Fizo Omar

Posted: 10 Apr 2014 06:12 PM PDT

 ”Jangan Hina Isteri Saya Kerana Tudung Fareeda” – Fizo Omar | Pelakon Fizo Omar kecewa dengan tohmahan dan hinaan yang dilemparkan segelintir individu terhadap isterinya, Mawar Abdul Karim, 25, gara-gara tidak berpuas hati dengan rekaan tudung Fareeda.

Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar, 29, berkata, sebagai suami dan Ketua Bahagian Pemasaran, Fareeda Global Resources, dia berhak untuk bersuara bagi menjelaskan tuduhan yang boleh menjejaskan imej dan kredibiliti isterinya serta perniagaan mereka.

“Aurat itu subjektif, selagi dia menutup kepala, tidak berpakaian seksi dan menjolok mata ia sudah cukup baik bagi saya, dalam Islam sebenar tangan pun tidak boleh terdedah.

“Isteri saya menjual tudung… bukan menjual skirt pendek, kenapa perlu hina dia sampai begitu sedangkan kerana perniagaan tudungnya itu, ramai wanita yang sudah berhijrah untuk bertudung,” katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Khamis.

Fizo berkata demikian ketika diminta mengulas tohmahan segelintir pihak yang menganggap pernghasilan tudung jenama Fareeda tidak mengikut cara-cara tudung yang dituntut dalam Islam.

Mawar merupakan pemilik jenama tudung itu yang diusahakannya bersama keluarga.

fizo 2  Isteri saya menjual tudung... bukan menjual skirt pendek   Fizo Omar

Tambah Fizo, agak menyedihkan pihak-pihak berkenaan turut mengecam Mawar di semua laman sosial setiap kali dia memuat naik gambar mereka bersama.

“Saya tidak boleh tahan marah bila gambar yang saya muat naik bersama Mawar dikomen dengan pelbagai ayat berunsur negatif.

“Sehingga ada mengatakan saya menanggung dosa kerana Mawar bertudung begitu, saya tidak faham kenapa ramai yang tidak berpuas hati dengannya,” soal Fizo.

Jelas Fizo, jenis tudung yang dipakai oleh Mawar merupakan salah satu daripada lebih 20 jenis rekaan tudung yang dijual di butik Fareeda.

“Kalau mereka kata tudung itu terlalu singkat mereka boleh beli jenis yang lain, di Fareeda kita jual pelbagai jenis tudung mengikut saiz yang bersesuaian dengan mereka.

“Cuma permintaan tinggi terhadap tudung yang dipakai oleh isteri saya, jadi sebab itu ia lebih komersil berbanding tudung-tudung yang labuh,” katanya.

Bagaimanapun, jelas Fizo, isterinya tidak pernah mengambil peduli dengan sebarang tohmahan di laman-laman sosial.

Katanya, Mawar lebih banyak menumpukan perhatian terhadap perniagaan berbanding mengambil tahu komen negatif yang tidak mendatangkan keuntungan.

“Dia tidak ada Facebook, Twitter dan Instagram. Yang ada sekarang semua saya. Yang jaga (akaun laman sosial) itu juga saya kerana dia tidak ada masa.”Saya sangat kagum dengan usaha gigih isteri saya kerana dia berjaya menjadikan jenama Fareeda sehingga terkenal di Malaysia,” katanya.

Dalam pada itu Fizo  juga tidak menolak kebanyakan individu memberi komen negatif kerana berasa cemburu dengan kejayaan mereka dalam perniagaan yang semakin berkembang itu.-mStar

Punca kematian Jeremy Little di Tanah Suci Makkah Didedahkan

Posted: 10 Apr 2014 12:36 PM PDT

Punca kematian Jeremy Little di Tanah Suci Makkah Didedahkan | Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Tune Studios dan pengarah filem KIL, Jeremy Little disahkan meninggal dunia di Tanah Suci Makkah awal pagi tadi.

Pemergian insan seni yang pernah menganggotai kumpulan rap, rock dan reggae, Prana itu mengejutkan industri muzik tempatan termasuk ulama terkenal, Mufti Ismail Menk, yang memuatnaik status mengenai kematian Jeremy di laman facebook miliknya.

mufti Ismail Punca kematian Jeremy Little di Tanah Suci Makkah Didedahkan

"Seorang rakan karib dan saudara saya, Jeremy Little, dari Malaysia baru saja meninggal di Tanah Suci Makkah Al-Mukarramah ketika mengerjakan umrah.”

"Ia sebuah tempat yang cukup dirahmati untuk kembali ke pangkuan Ilahi buat pemuda yang mencetak dan mengedarkan ribuan CD saya secara percuma, setiap tahun."

Jeremy Little Punca kematian Jeremy Little di Tanah Suci Makkah Didedahkan
Menurut laporan Berita Harian hari ini, kematian Jeremy difahamkan berpunca daripada penyakit kanser yang dihidapinya sejak sekian lama. Kata-kata terakhir pemuda berusia 31 tahun itu sebelum menghembuskan nafas adalah berbunyi “Beautiful Technology in a magical place.. SubhanAllah.”

Diucapkan takziah kepada keluarga beliau. Satu lagi kehilangan besar buat industri hiburan tempatan yang tidak disangka-sangka. Untuk info, Allahyarham juga merupakan salah seorang DJ popular yang aktif membuat promosi indie band tempatan. -plbgaimacam.blogspot.com-

0 comments:

Post a Comment

Terhangat

UMNO Artis melayu MH17 Artis Malaysia Melayu Wan Azizah mh370 Khalid Ibrahim Gaza Malaysia hari raya Games Diesel price Kalimah Allah Piala Dunia 2014 Proton design contest Ringgit Sepang boat tragedy Tabung Adik Firdaus gosip artis terbaru Shahul Hamid Zuhdi Marzuki gambar adira Berita Terkini syamsul yusof cerai neelofa meletop Gosip Artis nabila huda Lim Guan Eng Malaysia Independence Day Selangor PAS Dewan Ulama FELIXIA YEAP Gosip Artis Malaysia Malaysia Sensasi hanez suraya MAS anak awal anak scha najib putin rosmah scha ukraine Sensasi awal Carta Popular SANDIWARA artis seksi scha bersalin seksi AFF Suzuki Cup fara fauzana Anwar Ibrahim Designer watches IPTL Lee Chong Wei Mario Balotelli Mohd Zaidi Mohd Said Ong Kian Ming Sheikh Hasina visit Steven Gerrard Ebola Ebola virus Israel Gaza Abdul Khalid Bursa Malaysia Jalur Gemilang Jessica Alba Penang naked sports Premier League Selangor MB crisis Taylor Swift Albert Yam Kam Hoong GST Malaysia Iraq airstrikes JAIS MAS to delist NEELOFA linda rafar Ahmad Zahid Hamidi Dr Azmi Sharom Hamas Joan Rivers Khalid Samad Muhammad Rizalman Muhammad Safwan Anang Nadya Suleman Edit | View | Share | Delete Pakatan Rakyat Pesta sukan bogel Rindu Awak 200 Selangor MB Stacy Lewis Tan Sri Joseph Kurup Tan Sri Muhyiddin Yassin Tun Abdul Taib Mahmud Teoh Beng Hock Terkini Malaysia Tim Cook US Open 2014 Zlatan Ibrahimovic adira af bertudung eina azman Islam Malaysia Sukan Komanwel fazura 10IPTL 8Madonna topless 9World Team Squash Championship Abdul Rahman Dahlan Barisan Nasional Anwar Ibrahim Deepa Subramaniam Nadya Suleman agnes monica Sabah school crucifixes abby abadi Awal Ashaari Commonwealth Farish Aziz Kelvin Yip Marina Mahathir Sabina Altynbekova Awie Shaheizy Sam airasia bercerai Amyra Rosli Ashraf Muslim CHE TA Cakra Khan Dazrin Kamarudin Emma Hairul Azreen Hanis Zalikha IFA RAZIAH Juliana Evan Lagu Raya Live Streaming Selangor vs. Sarawak Majlis Perkahwinan Mustapha Maarof Nadzim Nora Danish Puteri Balqis ROMIE ROZANA MISBUN Scha Alyahya Siti Nurhaliza Topeng Muka WAN RAJA YAYA MAEMBONG ZAIN SAIDIN ZARINA ZAINUDDIN Zul Ariffin anak maharaja lawak 2014 putri Mardiana suami abby abadi (Gambar) Raudhatul Jannah Bertemu Ibu Selepas 10 Tahun Tsunami Acheh 3 Tahun Bercinta 38 lelaki A GALAK ABPH ADLIN AIDIL ZAFUAN AJL29 AKHIRNYA DEDAH WAJAH ANAK NING ANAK NORYN AZIZ Adeline Tsen Aida Ajak Akim Ahmad Almy Nadia Amar Baharin Amy Search Ana Dahlia Anak Beego Anak Tiri Siti Nurhaliza Aqsa Syarif Asyraf Khalid Azlee Senario Azmin Ali BAIZURA YANG 'SUPER CUTE' Baju Hanez Suraya Bakal Dipecat Bakal Kahwin Bayi Che Ta Bela Belasah Isteri Berada Di Dalam Kritikal Bercerai Talak Satu Berita Gempar Bersungguh Mahu Menangi Hati Saya Semula Bukit Mertajam CINTA HANEZ SURAYA Cakar Saya Chef Riz Commonwealth Games DATO SERI DATUK MUSTAPHA MAAROF Dalam Pelukan Dasha Logan Datuk Hasbullah Awang Datuk Sharifah Aini Dayana Kini Hamil Dedah Diana Amir Diana Danielle Dikritik Dua lelaki Dua pelajar Tingkatan Tiga Elly Mazlen Emma Maembong Enot Erma Fatima FAUZIAH LATIFF FITNAH VIDEO LUCAH Fadzil Zahari Farah lee Faralyna Fesyen Tayang JILBOOBS Ditentang Hebat Fikri Fouziah Gous Gelandangan Gembira Single Gosip Murahan Guru Nik Aziz Nik Mat HAFIZ SUIP Hamil 2 Minggu Harap Hari Raya Aidilfitri Hindu Hisyam Hamid Hubungan Shaheizy Sam Iqram Dinzley Isteri Ally Iskandar Isteri Pertama Izreen Azminda JUARA Jadi Kontroversi Jan 2015 Jinggo Kartina Ayoob Kekasihnya Masih Belum Ceraikan Isteri Kelantan Kembali Mekar Kemelut Kepada Aktres Indonesia Kini Sah Suami Isteri Kotak hitam Kuil LAGU 'APA KHABAR' Linda Live Streaming Uruguay vs England Piala MAs idayu MB Selangor MISZ ERNA MIZZ NINA MOMMY Mangsa Kutukan Maya Karin Mayat mangsa MH17 McDonad's McDonalds Dungun Melissa Indot Menduduki Meninggal Dunia Mila Jirin Minta Putus Dengan Mislina Mustaffa Mislina Mustaffa Bertatoo Mohd Zulhelmi Mon Ryanti NELYDIA SENROSE NORYN AZIZ NURUL SYUHADA NURUL WAHAB Nabila Nafi Bermasam Muka Nina Iskandar PATAH TULANG PEMAIN JDT 2015 PKR Pahang Parti Kata Pejabat Exco Selangor Peluk Agama lain Pelumba Basikal Negara Perak Pernah Bercinta Putri Mardiana Berbohong QI RAZALI RAJA BARIQ ROMIE PUTUS - BENAR Riezman Khuzaimi Rindu Awak 200% Rosyam Nor SHARIFAH ALEYA DIKURNIA BAYI LELAKI SUAMI & MADU SUAMI MUFLIS - RUMAH MEWAH UMIE AIDA DI MONT KIARA DILELONG HARI INI Sah Bergelar Suami Shahrol Sharifah Aini Shera Ayob Sherry Shikin Maembong Siapa Jejaka Siti Saleha Sosial Sudah Berhijab Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat Sumber Dalaman Suri Rumah Syatilla Melvin TAHNIAH TARIK DIRI DARI FINAL GEGAR VAGANZA TELATAH Tahun Hadapan Tarikh Pembayaran Bonus 2015 Tayang Pusat Terengganu Ular Tedung VELVET AF4 Video Black Hanafiah jawab isu di saman RM500 ribu Wak doyok Walt Disney Wirefame YUNA Yana Samsudin Yazer & Ekin ZED ZAIDI ZUAN 'BIKIN PANAS' ZUL HUZAIMY Zila Bakarin Zizan Zizan Razak Zulin aliff aziz alleycats amat kesal amy af3 amyra rosli seksi anak ketiga arak banjir bercuti berjumlah 103649 berpegang tangan bonus 2015 cahaya mata dalam SUVMH17 dapat anak di Gegar Vaganza dilamar ditemui mati ezzany fasha sandha fizo omar hetty sarlene izzue islam jadi lelaki jambu jatuh cinta jepun kah Pah kemalangan kes khalwat khalwat madu melodi minyak petrol nikah obesiti pelakon wanita pukul pulau pinang qz8501 rosma af1 sam sambut majlis doa selamat sara ali sari yanti sarimah ibrahim sbb SAKIT PARU-PARU MENGEMBANG setelah 21 tahun sukan bogel syura tegar terputus hubungan zamani